ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

אופטימיזציה: באיזה צד כדאי לשים את כפתור הקריאה לפעולה?

לאחרונה טיפלתי במספר לקוחות שעשו טעות קטנה בעיצוב של האתר.

טעות קטנה – שעלתה להם ביוקר רב…

הטעות שלהם היתה פשוט שהם מיקמו את לחצן הקריאה לפעולה, או בשמו הלועזי CTA – Call To Action במקום הלא נכון.

כפתור הקריאה לפעולה הוא בעצם הלחצן שאתם שמים בדף הנחיתה שלכם, במייל השבועי שאתם שולחים ללקוחות או בכל מקום אחר בו אתם מצפים שהקוראים יבצעו פעולה מסויימת. לדוגמא: הרשמה לניוזלטר, רכישת מוצר מסוים, הורדת eBook וכד’

ובכן, כפי שבוודאי קראת בספר שלי על דפי נחיתה (שאם עוד לא הורדת אותו הגיע הזמן לעשות את זה), קיימת חשיבות רבה למיקום של האלמנטים השונים בדף הנחיתה.

כפתור ה-CTA הוא אחד האלמנטים שניתן למצוא בדפי נחיתה, אבל הוא לא סתם אלמנט אלא ה-אלמנט הכי חשוב בדף הנחיתה שלנו.

מכיוון שכל המטרה של דף הנחיתה היתה להניע את הגולש לפעולה ולגרום לו לבצע את מה שאנחנו רוצים, כפתור הקריאה לפעולה הוא בעצם השלב האחרון בתהליך ומכאן חשיבותו הרבה.

אם ככה, איך נוודא שהגולשים שלנו באמת לוחצים על הלחצן ומבצעים את הפעולה שאנחנו מצפים מהם?

הסוד נמצא בתשובה פשוטה מאוד, אבל מי שלא יודע אותה מפספס לקוחות רבים אפילו בלי לשים לב.

והסוד הוא: מיקום.

מחקרים רבים מראים שהמבט של הגולשים לא תמיד עובר על כל המסך, ולכן יכול מאוד להיות שדווקא את האזור החשוב ביותר – לחצן הקריאה לפעולה שלנו – הגולש יפספס רק בגלל שלא שמנו אותו במיקום הנכון בדף.

כמובן שאין מיקום ספציפי שעליו אפשר להצביע באופן גורף, אבל באופן עקרוני אני ממליץ לכם לשים את לחצן הCTA בחלק שעליו הגולש אמור להסתכל ראשון.

בואו נראה מה זה אומר

קחו לדוגמא את דף הנחיתה המצויין של SEOMOZ. הדף כתוב באנגלית, ולכן לחצן הCTA ממוקם בצד הכי שמאלי של המסך. כיוון שאנגלית קוראים משמאל לימין, הסבירות שהגולש יבחין בלחצן וילחץ עליו היא גבוהה מאוד:

דוגמא הפוכה אפשר לראות בדף נחיתה שכתוב בשפה העברית, אותה קוראים כמובן מימין לשמאל:

כמובן ששפת הדף היא פרמטר שיכול לעזור לכם רק להעריך איפה הגולש יסתכל ראשון, כיוון שאין פה מדע מדויק שיכול לתת לכם נתונים מדוייקים.

האם חייבים לשים את הלחצן בצד שבו מתחילים לקרוא?

בפירוש לא. גם בדפים שכתובים באנגלית אין בעיה לשים לחצן CTA בצד ימין, בתנאי שזה הצד שאותו הגולש יקרא ראשון.

כלומר, אם יש לי דף נחיתה באנגלית ואני רוצה לשים אובייקט של תמונה בצד שמאל זה יהיה בסדר גמור, אבל בתנאי שהאובייקט הבא בתור יהיה לחצן הקריאה לפעולה (או כל טקסט חשוב אחר).

שימו לב לאתר הזה למשל, שבו האובייקט הכי שמאלי הוא תמונה. מהתמונה הגולש מתחיל לסרוק ימינה ומגיע לטקסט הבולט הראשון שמכיל גם את לחצן הקריאה לפעולה.

בדיוק כמו שאמרנו.

האם זה מדע מדוייק?

ממש לא. כפי שכבר כתבתי בספר על “סודות דפי הנחיתה“, אי אפשר לתת כללי ברזל בנוגע למיקומים של האובייקטים בדף הנחיתה שלכם. הדרך הכי טובה לוודא זאת היא בעזרת ביצוע בדיקת AB שעליה נרחיב בעז”ה בפעמים הבאות.