ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

כותבים בלוג? בלי 4 הכללים הללו אין סיכוי שהוא יביא לכם לקוחות!

קראתי עכשיו פוסט חשוב מאוד שמיועד לכל מי שחושב ש״התוכן הוא המלך״ בשיווק באינטרנט.

רוב האנשים חושבים שעצם העובדה שיש להם בלוג והם מכניסים אליו תכנים באופן קבוע – תביא להם לקוחות.

טעות.

בפוסט שקראתי בבלוג של Unbounce מובאות 4 נקודות שיכולות לעזור גם לכם להרויח עוד כסף מאתר האינטרנט שלכם. הפוסט לא מחדש שום דבר, אבל מכיוון שלי באופן אישי הוא חידד נקודה חשובה אני רוצה לשתף אתכם ולשמוע מה אתם חושבים:

1. לא מספיק לכתוב תוכן טוב. צריך לכתוב תוכן שהגולשים ירצו לשתף.

זה אומר שאינפוגרפיקס, רשימות צ׳קליסט של ״10 הדברים שאסור לשכוח כש…״ (בונים קמפיין אדוורדס/בונים אתר/מעצבים באנר/עובדים עם גוגל אנליטיקס/ etc.) ו״מדריך 101 לקידום אתרים/שיווק בגוגל/פרסום בפייסבוק״ (מחק את המיותר) הם הדברים שאנשים הכי ירצו לשתף אותם.

למה? פשוט כי סוג כזה של תוכן הוא מעשי, תמציתי ותכליתי.

2. כשאתם מבקשים מאנשים להגיב – תבקשו שיכתבו על עצמם.

אל תבקשו מהם לכתוב ש״וואוו איזה פוסט מדהים!״ אלא תבקשו מהם לכתוב על עצמם. מה הם חושבים על ______ (נושא הפוסט), האם יש להם תובנות מעניינות בקשר אליו והאם יש להם מה להוסיף מהנסיון האישי שלהם.

תראו איך Derek Halpern עושה את זה:


 

(נכון שניסיתם ללחוץ על הוידאו? חחחח 🙂 )

ככל שתהיו יותר ממוקדים עם הבקשה שלכם, וככל שתכוונו את הגולשים בצורה מדויקת יותר מה הם אמורים לכתוב (ולא רק שהם אמורים לכתוב. ״משהו״) – ככה תקבלו יותר תגובות.

כדאי מאוד לבקר בבלוג של Derek Halpern, הוא עושה את זה מעולה. אפילו קצת יותר מדי מעולה…

3. תבנו את אסטרטגיית התוכן שלכם בצורת משפך.

לא עוד פוסטים על נושאים שונים (כמו שאני עושה) אלא פוסטים שיובילו את הגולשים שלכם אל המטרה שלשמם אתם כותבים את הפוסטים הללו.

אם זה כדי להפוך אותם ללקוחות – תובילו אותם עד הטלפון שבו הם מתקשרים אליכם ומוכנים לשלם כל מחיר כדי שתעזרו להם, אם זה כדי לגרום להם להרשם לקורס שאתם עושים – תנו להם טעימות עד לשלב הרכישה. תובילו אותם, תהיות עקביים עם התוכן ואל תשכחו לבנות את המשפך בצורה כזו שכל שלב אמור להוביל את הגולש לשלב הבא, ולא לשלב האחרון (אין קפיצות דרך).

בקיצור – תתפקסו על המכירה. לא על התוכן.

4. אם אתם רוצים למכור – תמכרו!

הבעיה של רוב כותבי התוכן (גם שלי. מודה באשמה) היא מנומסות יתר. אנחנו תמיד מפחדים שאם נבקש מהגולשים שלנו לקנות/להרשם/להתקשר או וואטאבר הם יתפסו רגלים קרות ואנחנו נפסיד אותם.

אז זהו שלא. אם לא תגידו להם לשתף – הם לא ישתפו. אם לא תגידו להם להגיב – הם לא יגיבו. ואם לא תגידו להם לקנות – הם פשוט לא יקנו.

[הערה אישית לסיום:]

למען האמת, לי הכי קשה עם הסעיף האחרון.

גם אני מהמנומסים, אני לא אוהב שמוכרים לי ולכן גם אני לא מוכר את עצמי לאחרים.

מה דעתכם? נראה לכם שזו טעות?

אם יש מישהו בקהל שמנהל בעצמו בלוג למטרות שיווק אני ממש אשמח לשמוע איך הוא מקדם את המוצרים שלו באמצעות הבלוג.

אתם יכולים לשלוח לי מייל והכי טוב להשאיר תגובה (ככה כולם יהנו), אבל באמת מעניין אותי לדעת איך אתם מוכרים את עצמכם באמצעות הפוסטים שאתם כותבים?