ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

איך לכתוב כותרת משכנעת ומניעה לפעולה

קראתי עכשיו פוסט מעניין שמסביר איך ליצור USP – Unique Value Proposition.

לא אסכם פה את כל הפוסט, אבל אני כן רוצה להביא נקודה חשובה שהוא העלה ולצערי רוב המפרסמים שאני מכיר נופלים בה:

הנקודה היא שההצעה השיווקית שלנו צריכה להיות כמה שיותר מפורטת והכי חשוב – ניתנת לבדיקה.

למשל:

משפט כמו ״המוצר שלנו יחסוך לך כסף״ נשמע הרבה פחות אמין מאשר ״בעזרת ביצוע ABC תוכל לחסוך כ100 שקל לחודש בחשבון הטלפון שלך״.

או: ״שואב האבק הטוב בעולם״ נשמע הרבה פחות משכנע מאשר ״שואב האבק שינקה לכם את הבית בתוך 30 דקות בלי מאמץ״.

הרבה חברות ודפי נחיתה חושבים שאם יכתבו שהמוצר הכי זול/הכי טוב/הכי איכותי/הכי ______ (השלימו את החסר) – יצליחו לשכנע את הגולש שאכן זה המצב אבל זה ממש לא ככה.

תחשבו על הפעם האחרונה שהגיע אליכם איש מכירות שהבטיח לכם שהמוצר שלו ״ישנה לכם את החיים״. האם זה גרם לכם לסמוך עליו?

אני חושב שלא.

בדיוק להיפך – זה רק פגע באמינות שלו.

דוגמא נוספת אפשר לראות כשמחפשים ביטוח רכב בגוגל: AIG מבטיחים עד 30% הנחה ולעומתם חברות אחרות מבטיחים את ״המחיר הכי זול בישראל״ – מי נראה לכם יותר אמין?

ברור שAIG, וזה לא רק בגלל המיתוג שהם עושים לעומת חברות הרכב הקטנות.

(גם העובדה שהמודעה של AIG נמצאת במקום גבוה יותר זה לא רק בגלל שהם משלמים יותר, אלא גם ובעיקר בגלל שהגולשים יותר מאמינים למודעה הזו ולכן מקליקים עליה יותר, ובסופו של דבר לאחוז ההקלקה יש יותר השפעה מאשר לbid).

בקיצור – תחשבו איך אתם יכולים להוכיח בצורה מדידה שהמוצר שלכם באמת טוב ושווה את זה, ואת המשפט הזה תשימו בכותרת.