ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

שיווק באינטרנט – פעילות אופליין של מיילצימפ

בתור אחד שמשתמש בשירותי הניוזלטר של Mailchimp כבר הרבה זמן, אני רוצה להביא פה 2 פוסטים שפורסמו בבלוג שלהם שלדעתי כל אחד מאיתנו חייב ללמוד מהם על איך לעשות שיווק נכון בשנת 2014.

1. ערב אחד בסוף שנת 2011, אחד העובדים של מיילצ׳ימפ העלה רעיון – בואו נשים בילבורד (שלט חוצות) באמצע סן פרנסיסקו!

אתם בטח תוהים לעצמכם למה חברה שמספקת שירותי דיוור אלקטרוני באינטרנט צריכה לשים שלט חוצות סתם ככה באמצע היום? הרי כדי למכור אינטרנט – כדאי לעשות שיווק באינטרנט. ולא סתם באמצע הרחוב…

ובכן – גם מיילצ׳ימפ שאלו את עצמם את אותה שאלה והתשובה על כך היתה פשוטה מאוד: אנחנו לא ננסה למכור ולא להביא עוד לקוחות. במקום זה אנחנו פשוט רוצים לגרום לאנשים לחייך.

בינינו? לראות את הקופיף שלהם באמצע כביש ראשי על שלט ענק באמת מעלה חיוך:

אתם יכולים לקרוא את הסיפור המלא בבלוג שלהם, אבל לדעתי משפט המחץ של הפוסט הוא: When return on investment is measured by delight instead of sales or conversions, there’s a lot more freedom to be creative, to be bold, or maybe even to be creative and bold.

מיילצ׳ימפ אמנם רוצים להיות רווחיים, אבל קודם כל הם רוצים לגרום למשתמשים שלהם להיות מאושרים.

מי שהתנסה במערכת של מיילצ׳ימפ יודע שהם הכי לא רציניים שיש. כשמישהו עושה לך unsubscribe מהרשימה הם קוראים לך ספאמר, וכשאתה שולח את הדיוור הראשון שלך הם שולחים לך הביתה (!!) חולצת T שירט עם הלוגו ומברכים אותך על כך שהצטרפת למועדון השולחים.

ולאן אתם חושבים שזה מוביל אותם?

להצלחה מסחררת.

כאן תוכלו לראות את הסיכום שלהם לשנת 2013. לי זה נראה מרשים.

2. יש עוד הרבה דוגמאות ליחס השונה שלהם ללקוחות ולביזנס, אבל כאן אפשר לראות עוד דוגמא נוספת שבה הם ממליצים ללקוחות שלהם להרגע עם המכירות והסיילים של השנה החדשה ובמקום זה לשלוח ברכות ואיחולים.

סיכום

אני לא יודע מה אתכם, אבל אני שונא לנהל קמפיינים שכל המטרה שלהם זה להביא לידים ומכירות.

קהל היעד שלכם לא תמיד מספיק בשל לקנות את מה שאתם דוחפים לו (למען האמת – כמעט תמיד הוא לא בשל) ואם תנסו למכור בכח ולשכנע אותם שמדובר ב״מבצע שלא יחזור״ אתם אולי תרוויחו את המכירה הרגעית – אבל תגדילו את הסיכוי שהלקוח לא יהיה מרוצה מהמוצר וילכלך עליכם בפני כל החברים שלו.

אני לא אשכח את הפעם הראשונה שבאתי לקנות דירה. לנציגת המכירות נשארו רק 2 דירות בבניין וכשביקשתי זמן להתלבט היא אמרה שבדיוק אחרי יש עוד 2 אנשים שאמורים להגיע לראות את הדירות והיא לא מבטיחה לשמור לי אותם.

אחרי חצי שעה של שכנועים נאלצתי (כן, נאלצתי) לחתום על החוזה ולהשאיר 20,000 ש״ח מקדמה, אבל אחרי יומיים הבנתי שאני לא רוצה לגור שם וביקשתי את הכסף בחזרה.

התוצאה מבחינתי – הפסד של 2,000 שקל. מעצבן.

התוצאה מבחינת נציגת המכירות – לקוח לא מרוצה שהמליץ לכל החברים שלו לא לגור בפרוייקט.

עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם: אם רוב הלקוחות לא בשלים לקניה מה כן אפשר לעשות עם הלקוחות שלא בשלים לקניה?

התשובה פשוטה מאוד: להבשיל אותם!

קודם כל תעזרו להם להבין שיש להם בעיה,

אחרי זה תעזרו להם להבין שהמוצר שלכם יפתור אותה,

ובמקביל תעזרו להם להבין שאתם אמינים ובאמת כדאי להם לסמוך עליכם.

זה נושא שלם שאפשר לכתוב עליו ספר, אבל עכשיו מעניין אותי לשמוע מה דעתכם על שיטת העבודה של Mailchimp?

אתם חושבים שכל חברה יכולה להרשות לעצמה לעשות שיווק כזה פסיבי או שרק בגלל שMailchimp כל כך גדולים הם יכולים להרשות לעצמם את זה?

שתפו בתגובות!