ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

גוגל אדוורדס – 7 דרכים פשוטות להעלאת אחוזי הקלקה

בפוסט הקודם שלי הראיתי לכם למה שיפור של ציון האיכות יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף. בפוסט ציינתי שגוגל אמנם פרסמו את רשימת הפרמטרים אבל הם לא כתבו אילו פרמטרים משפיעים הכי הרבה אבל לדעתי (ולדעת עוד הרבה מומחים אחרים) הפרמטר הכי הכי חשוב זה אחוזי ההקלקה של המודעה שלכם. מה שנקרא בלעז CTR.

תכף אציג לכם הגיון פשוט שישכנע גם אתכם שאחוזי ההקלקה הם באמת הפרמטר הכי חשוב. וההגיון הוא כזה:

גוגל היא חברה עסקית. וכמו כל חברה עסקית אחרת גם גוגל רוצה להגדיל את הרווחים שלה ככל האפשר.

מכיוון ש-97% מרווחי גוגל מגיעים מפלטפורמת הפרסום של אדוורדס, ומכיוון שפלטפורמת הפרסום של אדוורדס עושה את הרווחים שלה בעיקר מההקלקות של הגולשים – המטרה של גוגל היא להשיג כמה שיותר הקלקות על שטחי הפרסום הקיימים.

כלומר אם יש שני מפרסמים שכל אחד מהם מופיע 1000 פעמים ביום, אבל למפרסם הראשון יש 10% הקלקה ולמפרסם השני יש 25% הקלקה – אז גוגל תרוויח יותר מהמפרסם השני (250 קליקים) גם אם הוא ישלם חצי ממה שמשלם המפרסם הראשון (100 קליקים).

כמובן שאם המצב ימשך ככה והמפרסם הראשון לא יעשה משהו כדי להעלות את אחוזי ההקלקה שלו – גוגל פשוט תגיד לו לשלם יותר או לעוף הביתה…

שלא תבינו לא נכון – אין פה ענין של פרוטקציות או יחס מועדף, אלא מודל כלכלי פשוט מאוד שמנסה למקסם את רווחי גוגל.

לגיטימי לחלוטין.

If You Cannot Fight Them – Join Them!

הסיבה שחשוב לנו לזכור את זה היא מכיוון שגם אנחנו, בתור אלו שמפרסמים בגוגל, צריכים לשאוף להגדיל את אחוזי ההקלקה ככל האפשר כדי שגוגל מצדם ידרשו מאיתנו פחות כסף לקליק.

אז אחרי כל ההקדמה הזאת – הנה 7 הדרכים שיעזרו לכם להעלות את אחוזי ההקלקה של המודעות שלכם ב-Google Adwords בקלות המירבית:

טיפ ראשון: הוספת מילות מפתח שליליות.

הוספת מילות מפתח שליליות למילות המפתח שלכם באדוורדס זה הדבר הראשון שצריך לעשות כדי להגדיל את הCTR.

כדי להבין מה קורה למי שלא עושה את זה – שימו לב לאחת מתוצאות החיפוש שקיבלתי כאשר חיפשתי בגוגל “ביטוח לפורד פוקוס”:

אני לא יודע מה איתכם, אבל ההגיון שלי אומר לי שאם אני מחפש ביטוח – כנראה שכבר יש לי רכב פורד פוקוס ואני לא רוצה לקנות עוד אחד…

מה שכן, כנראה שהחבר’ה של קרסו הכניסו את מילת המפתח “פורד פוקוס” ברשימת מילות המפתח שיפעילו את מודעת האדוורדס הזו, אבל בגלל שהם לא טרחו להוסיף מילות מפתח שליליות המודעה שלהם מופיעה גם לקהל יעד שבכלל לא יתעניין במוצר שלהם.

כמובן שבגלל חוסר הרלוונטיות של המודעה, המערכת של גוגל אדוורדס החליטה לשים אותה רק במקום ה-6 ולכן גם אחוזי ההקלקה יהיו נמוכים יותר כי פחות אנשים יראו אותה.

בנוסף, חוסר הרלוונטיות יוריד עוד יותר את אחוזי ההקלקה וזה ישפיע על המיקומים ועל העלויות לקליק של כל המודעות בחשבון האדוודס שלהם, גם כאשר הם כן יהיו רלווונטיות לשאילת החיפוש של הגולש.

לדוגמא נוספת תראו מה קורה אחרי שאני מחפש את המילים “פורד פוקוס בזול”:

המודעה הזאת, של חברת רנו, הופיעה במיקום החמישי והיא מזמינה אותי לבדוק את רכבי הדיזל של רנו במחירים מיוחדים עד ה15 לחודש.

נשמע אחלה מבצע, אבל מה הסיכוי שאני אקליק על המודעה הזאת?

דבר ראשון, חיפשתי פורד ולא רנו.

דבר שני, גם אם תגידו שמי שמחפש פורד פוקוס יכול להתעניין גם ברכב מקביל של חברת רנו – זה רק אם במודעה יפרסמו לו רכב מקביל!

עד כמה שידוע לי פורד פוקוס זה רכב בנזין ולא דיזל ולכן עצם הרעיון להציג את נבחרת רכבי הדיזל של רנו עבור מילת מפתח שקשורה ברכב בנזין זה טעות פאטאלית!

כאילו, בא נגיד שאני מתלבט בין הפוקוס של פורד לבין מזדה 3 לבין רנו מגאן. שלושתם באותה קטגוריה פחות או יותר ולכן הייתי מבין אם המפרסמים של רנו היו בוחרים להציג לי “רנו מגאן בהנחה מיוחדת” למרות שחיפשתי את הרכב של חברת פורד המתחרה.

זו אסטרטגיה מקובלת ונפוצה בגוגל אדוורדס, ויש בה הגיון מסוים.

אבל רכבי דיזל?! מה הקשר בכלל?

על ידי הוספת מילות מפתח שליליות של כל הרכבים שלא קשורים לרכבי דיזל רנו היתה נמנעת מהופעות מיותרות בגוגל אדוורדס, והיתה חוסכת לעצמה הרבה מאוד כסף.

אז איך מוסיפים מילות מפתח שליליות בקמפיין ה-Adwords שלכם:

פשוט מאוד – הכנסו לדו”ח מילות המפתח של הקמפיין/קבוצת המודעות, לחצו על details ואז בחרו ב-All.

הדו”ח הזה יתן לכם את כל ביטויי החיפוש שהפעילו בפועל את המודעה שלכם. כאן תוכלו לגלות את כל הביטויים הלא רלוונטיים שגרמו למודעה שלכם להופיע למרות שהם ממש לא רלוונטיים למה שאתם מציעים.

לאחר מכן תוכלו ללכת לעמודת הkeywords, לרדת למטה לחלק של הnegative kewords ופשוט להוסיף מילים שעבורם אתם לא מעוניינים להופיע.

שימו לב שאתם יכולים לבחור אם לשייך את המילים השליליות לקבוצת המודעות הספציפית או להחיל אותם על כל הקמפיין.

 

זכרו: הופעות לא רלוונטיות = CTR נמוך = עלות גבוהה יותר לקליק גם כאשר ההופעות כן יהיו רלוונטיות.

 

טיפ שני – התאמה טובה יותר בין מילת המפתח לטקסט המודעה

זה אולי ישמע לכם דבר טריוויאלי, אבל אחת המיומנויות של מנהלי קמפיינים מנוסים בגוגל אדוורדס זה לחלק בצורה נכונה את קבוצות המודעות של הקמפיין.

אם יש לי מאפייה ואני מוכר עוגיות מאפין, עוגיות חמאה ועוגיות שוקולד-ציפס – חשוב מאוד שלכל סוג עוגיות תהיה קבוצת מודעות נפרדת עם מודעות שמתאימות בצורה מדוייקת לאותה קבוצה.

תחשבו על הגולש – אם הוא חיפש סוג עוגיות מסויים סביר להניח שהוא יקליק על מודעה שתדבר על הסוג המסוים אותו הוא חיפש, ולא על מודעה שמדבר על עוגיות באופן כללי.

טיפ שלישי: וודאו שהטקסט של המודעה מתאים למילות המפתח שהפעילו אותה

הטיפ הזה נראה דומה לטיפ הקודם אבל הוא בא להדגיש נקודה נוספת:

גם אחרי שפיצלתם את סוגי העוגיות השונות לקבוצות מודעות נפרדות, כדאי שהטקסט של המודעה שלכם יתאים בדיוק למילת המפתח של הגולש.

אם הגולש מחפש “איך להכין עוגיות חמאה” – כדאי שהמודעה שלכם תהיה משהו בסגנון “במקום להכין עוגיות חמאה תבוא אלינו ותקנה! עוגיות החמאה הטובות ביותר בארץ” ולא המודעה הרגילה שפונה לכאלו שמחפשים לקנות עוגיות חמאה.

אמנם בשביל זה תצטרכו לפתוח קבוצת מודעות חדשה אבל הדיוק וההתאמה לביטוי החיפוש של הגולש ישתלמו לכם מאוד ויתבטאו באחוזי הקלקה גבוהים ביותר.

טיפ רביעי: צמצמו את ההתאמות עד כמה שניתן

אם אתם מתעסקים עם גוגל אדוורדס אתם בוודאי מכירים את 3 סוגי ההתאמה העיקריים: התאמה רחבה, התאמה לביטוי והתאמה מדוייקת.

ההתאמה הראשונה מרחיבה מאוד (אפילו יותר מדי) את הסיכויים שהמודעה שלכם תופיע, וההתאמה המדוייקת מצמצמת מאוד את סיכוי ההופעות אבל מאפשרת לכם להיות הרבה יותר מדוייקים.

כך למשל: אם אתם מציעים שירותי פרסום בגוגל אדוורדס, והכנסתם כמילת מפתח את המילים פרסום בגוגל בהתאמה רחבה – המודעה שלכם תוצג גם כשהגולש יחפש “פרסום בטלויזיה”,

אם תכניסו את המילים “פרסום בגוגל אדוורדס” בהתאמה לביטוי – המודעה שלכם תופיע גם כשהגולש יחפש “מומחה פרסום בגוגל אדוורדס” אבל לא תופיע כשהוא יחפש “איך לפרסם בגוגל אדוורדס”,

ואם תכניסו את המילים [פרסום בגוגל אדוורדס] בהתאמה מדוייקת המודעה שלכם תופיע אם הגולש יחפש בדיוק את המילים האלו – “פרסום בגוגל אדוורדס” ולא כאשר הוא יחפש “מומחה פרסום בגוגל אדוורדס”.

כדי להמנע מהופעות מיותרות כדאי מאוד להשתמש בהתאמה לביטוי והתאמה מדוייקת, וכמעט אף פעם לא בהתאמה רחבה.

אתם תראו שזה אולי יצמצם לכם את מספר ההופעות, אבל אחוזי ההקלקה שלכם יעלו פלאים וגם הקליקים שתקבלו יהיו הרבה יותר רלוונטיים.

(הערה למתקדמים: גם כאשר אתם שוקלים שימוש בהתאמה רחבה לצרכי מציאת מילות מפתח חדשות – כדאי מאוד להשתמש ב-modifier broad match. לדעתי היא עדיפה על פני התאמה רחבה).

טיפ חמישי – נסו את הפרסום במובייל.

בגלל שהמסך יותר קטן תוכלו להגיע לאחוזי הקלקה גבוהים יותר שיכולים לתת לכם פוש קטן ולשפר את כלל אחוזי ההקלקה של הקמפיין.

טיפ שישי – בדקו ביצועים על פי סגמנטציות שונות

הרבה פעמים תוכלו לגלות שבשעות מסויימות ביום או במיקומים מסויימים יש לכם אחוזי הקלקה גבוהים יותר. שווה לתת ביד גבוה יותר באותם שעות/מיקומים וכך לשפר את אחוזי ההקלקה.

טיפ שביעי – תוספי מודעות

לא לחינם גוגל מפתחים את התחום הזה במהירות מסחררת. בעזרת תוספי המודעות תוכלו לזכות ב”שטח נדלן” גדול יותר בתוצאות החיפוש, וכך סביר להניח שיותר גולשים יראו את המודעה שלכם ויקליקו עליה.

מילים לפני סיכום

על שלושת הטיפים האחרונים אפשר לכתוב ספר שלם ולא כאן המקום להאריך. אם מעניין אתכם, (ורצוי מאוד שזה יעניין אתכם) אתם מוזמנים לשתף אותי בתגובות לפוסט ואשתדל לכתוב פוסט מיוחד רק על הנושאים האלה.

סיכום

אלו היו 7 טיפים מהירים להעלאת אחוזי ההקלקה בגוגל אדוורדס.

חשוב לציין שהרבה פעמים אחוזי הקלקה נמוכים נובעים ממיקום נמוך בנישה תחרותית, ולכן אין מנוס אלא להעלות את הביד. אם תהיו מקום ראשון ה-CTR שלכם יהיה הרבה יותר גבוה מאשר מקום עשירי, ולמרות שהקליק יעלה יותר לפעמים זה ישתלם לכם. (עוד על ההבדלים בין העלויות לקליק ביחס למיקום אפשר לקרוא בפוסט המצויין הזה.

כמובן שחשוב לזכור שהדבר הכי חשוב בפרסום בגוגל אדוורדס (ופרסום באינטרנט בכלל) זה לא CTR אלא המרות ועלות להמרה, ולכן בסופו של יום אלו הפרמטרים הכי חשובים שאותם אתם צריכים לנתח.

כן CTR לא CTR – בסופו של דבר מה שמעניין אתכם זה כמות הלידים והלקוחות שמגיעים אליכם לעסק.

מקווה שנהניתם ומזמין אתכם לשתף 🙂

שוקי