ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

סיכום הדיון של Avinash Kaushik ו-Justin Cutroni על גוגל אנליטיקס

ביום שישי האחרון התקיים דו שיח בין Justin Cutroni לבין Avinash Kaushik על גוגל אנליטיקס.

אפשר לומר שהבדיחות של אבינש מילאו את רוב הזמן, ולמקרה שאין לכם סבלנות לראות את הכל סיכמתי את הדברים בשבילכם ולבסוף הפתעה –

מה אבינש חושב על המעבר ליוניברסל אנליטיקס?

אז ככה:

1. הדוחות הכי חשובים שאבינש ממליץ להסתכל עליהם באנליטיקס:

  • All Traffic. הרבה פעמים הצוותים של ערוצי השיווק השונים פועלים בנפרד (SEO, Social, Email Marketing, PPC וכד׳) והדוח הזה נותן לך סקירה at a glance של כל הערוצים ומראה לך מי עובד יותר ומי פחות.
  • כל דוחות ה-Engagement: זה אומר בעיקר Avg time on site, Page depth ועוד דוחות שמראים לנו מה הגולשים עשו באתר שלנו. אבינש אומר שהדוח הזה הרבה יותר חשוב מה-Bounce Rate כי פחות מעניין אותי הלקוחות שנטשו (אבינש משתולל עם הידיים בשלב הזה) ואני צריך להתמקד דווקא באלו שנשארו כי הם הלקוחות שלי. הרבה אנשים מגיעים בטעות לאתרים ואני לא אמור להיות אובססיבי לגביהם.
  • Landing Pages – דיי ברור. כאן דווקא חשוב מאוד להסתכל על הBounce rate ועל פי זה לבדוק האם הגולשים שהגיעו ממקור תנועה מסוים ונחתו בדף נחיתה מסוים אכן מצאו את מה שחיפשו. אם לא הם יהיו כמובן באונס.
  • Conversions – גם זה דיי ברור. אבינש כהרגלו מטיף לקבוע גם micro conversions ולא להסתכל רק על הmacro.

2. לאלו שעובדים מול מנהלים בכירים (HIPPO’s) – כשאתם מכינים להם דוחות אל תעמיסו עליהם נתונים!!! זה לא מעניין אותם. תנו להם את המסקנות הסופיות ואם זה יותר מדי מצומצם אתם יכולים לבנות להם דשבורד שיכיל רק, אבל ר-ק את הסקירה הכללית על כמה שעלה להם ומה שיצא להם.

כאן אבינש מביא דוגמא מדשבורד שהוא בנה לאיזה מנכ״ל של חברה עם תקציב שיווק של מיליארדי דולרים, ובדשבורד הוא שם לו טבלה עם נתונים שרלוונטים לרווחים שלו ב-30 יום הקרובים, עוד טבלה עם נתונים שרלוונטים לרווחים שלו ב-60 יום הקרובים וטבלה אחרונה עם נתונים על הרווחים שלו ב90 יום הקרובים.

וזהו.

3. הדוחות צריכים להיות actionable !!!

4. כמו כן אבינש ממליץ לבנות custom reports ולשים בהם אך ורק את הנתונים הנדרשים בלי להתעסק עם הדוחות הסטנדרטיים.

5. כאן גולש שואל מה זה frequency ומה זה Recency.

אבינש עונה: Frequency זה כמה פעמים הם ביקרו בתקופת זמן נתונה, ו-Recency זה מה הרווח בין ביקור לביקור.

דוגמא: My loved NYT – נורמלי שאנשים מבקרים פעמיים ביום (frequency) במרווחים של 6 שעות (recency).

6. דוחות נוספים שמומלצים בחום ע״י אבינש – time lag ו-path length – הדוחות הללו נותנים לנו מידע על הגולש ולא רק על הביקור ולכן אומרים לנו המון.

7. תשתמשו בcost data upload!!!!!!! (שוב פעם משתולל עם הידיים).

8. מילה על האינטגרציה בין אדוורדס ואנליטיקס: תסתכלו בדוח matched search query – זה יתן לכם מידע על ההתנהגות של הגולשים שלכם עבור החיפושים האמיתיים ולא רק מילות מפתח.

9. היתרון הגדול של יוניברסל אנליטיקס זה ביכולת לשלוח לגוגל אנליטיקס את הנתונים הספציפיים שחסרים לנו כדי שנוכל לנתח את המידע בצורה הכי טובה.

10. האם לעבור? אם אתם שואלים את אבינש – לא כרגע.

בינתיים תלמדו מהמומחים שעושים שימוש מסיבי יותר ביוניברסל אנליטיקס, שוברים את השיניים וכותבים על זה פוסטים שילמדו אתכם איך לעבוד עם זה בצורה יותר טובה כשתהיו חייבים לעבור ליוניברסל.

11. אבינש מראה (עם הידיים כמובן) את המסלול שאתה חייבים לעבור לפני המעבר ליוניברסל:

קודם כל תסתכלו היטב ב4 ״דוחות המפתח״ שאמרתי בהתחלה.

אחר כך תשתמשו ב-custom reports

אחר כך תגדירו Micro Conversion (בנוסף לMacro כמובן).

תשתמשו ב- Advanced Segments

תבנו Dashboards

ואם עשיתם את כל זה – שדרגו ליוניברסל

[עוף טופיק: אם אתם פותחים חשבון חדש אני הייתי ממליץ לבחור כבר עכשיו באופציה של היוניברסל כדי לחסוך את ההתאמה בעתיד הקרוב מאוד כשתהיו חייבים לעבור ליוניברסל.]

 

אז אם בכל זאת יש לכם סבלנות לצפות – הנה הסרטון: