ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

השפעה שיווקית בעזרת שימוש בדיסוננס קוגנטיבי

כבר הרבה זמן לא ראיתי קמפיין גרילה כל כך יצירתי, כל כך מתוחכם, כל כך זול וכל כך מעביר את המסר.

אחד מארגוני הבריאות בתאילנד רצה לצמצם את תופעת העישון, אבל כמו שאתם בטח יודעים – שלטי חוצות ואזהרות על סיגריות זה לא ממש מה שגורם לאנשים להפסיק לעשן…

אז בשיתוף פעולה עם סוכנות הפרסום Ogilvy של תאילנד הועלה רעיון יצירתי במיוחד –

פעילות שיווק גרילה של ילדים מעשנים!

לרחוב נשלחו ילדים בני 10 שהסתובבו בין המבוגרים המעשנים וביקשו מהם אש לסיגריה. כמובן שכל אדם שניחן במנת משכל כלשהיא סירב להביא להם אש, ובמקום זה התחיל להטיף להם על הסכנות שבעישון.

מיד עם סיום ההטפה הוציאו הילדים ברושור מהכיס, והזמינו את המבוגרים להתחיל בטיפול להפסקת העישון.

התוצאות היו מפתיעות, אבל לפני שתצפו בסרטון אני רוצה להרחיב קצת על הטכניקה שבה השתמשו המשוקים להעביר את המסר: דיסוננס קוגנטיבי.

דיסוננס קוגנטיבי ב-21 מילים זה “פער בין האמונה של האדם לבין המציאות, מה שיוצר צורך לשנות את האמונה או לשנות את המציאות כדי לסגור את הפער”.

השימוש בדיסוננס קוגנטיבי יוצר השפעה עקיפה על האדם, ובדרך כלל היא גם מעבירה את המסר בצורה יותר חזקה ועוצמתית כיוון שבסופו של דבר האדם הוא זה שמעביר לעצמו את המסר, ולא איש השיווק.

במקרה שלנו, כיוון שהמבוגרים הטיפו לילדים נגד העישון אבל הם בעצמם כן עישנו – זה יצר אצלם דיסוננס ונוצר אצלם צורך חזק לגשר על הדיסוננס הזה.

עכשיו אתם יכולים לראות את הסרטון שמסכם את המהלך. תודו שזה גאוני!