ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

הגדרת גולים בגוגל אנליטיקס

אחרי שלמדנו על מושגי היסוד בגוגל אנליטיקס כמו Pageviews, Events, Dimensions & Metrics, Hits וכו’, הגיע הזמן ללמוד על הדבר שלשמו גוגל אנליטיקס נוצר בכלל – הפקת תובנות עסקיות מהנתונים שלנו.

כמעט כל דוח בגוגל אנליטיקס מחולק ל-3 חלקים – Acquisition, Behavior, Conversion.

החלק הראשון של ה-Acquisition מלמד אותנו על ההגעה של הטראפיק.

החלק השני של ה-Behavior מלמד אותנו מה הם עשו באתר.

החלק השלישי זה ה-Conversions, והוא מלמד אותנו מה יצא לנו מזה בתכל’ס. בסופו של דבר היתה לנו מטרה כלשהיא שבגללה הקמנו את האתר, ואנחנו רוצים לוודא שהצלחנו להשיג את המטרה הזו, וכמובן לנתח אילו גולשים המירו טוב יותר ואילו פחות.

איך מגדירים גולים בגוגל אנליטיקס?

כפי שאמרנו, גול זו בעצם “הפעולה הרצויה” אותה אנחנו רוצים למדוד.

אבל מה מוגדר בתור “הפעולה הרצויה”? מי קובע מה רצוי ומה לא? ואיך מצליחים לעבוד עם מגבלה של 20 גולים שגוגל אנליטיקס נותן לנו?

התשובה היא נורא פשוטה – אנחנו צריכים לבחור את הפעולות שהכי חשוב לנו שהגולשים יעשו באתר.

את הפעולות הללו אנחנו מתרגמים למטריקות, כלומר מודדים אותם באמצעות מספר שיתן חיווי על מספר הפעמים שהפעולה הזו בוצעה, ואת המטריקות הללו אנחנו מגדירים בתור גול בגוגל אנליטיקס.

לדוגמא: נגיד שאחת המטרות העיקריות שלנו היא שגולשים ימלאו טופס יצירת קשר.

איך נדע אם הצלחנו להשיג את המטרה או לא? נורא פשוט – נגדיר גול שמודד כמה אנשים הגיעו לדף תודה לאחר יצירת הקשר, וכך נדע כמה גולשים השלימו את המטרה:

דוגמא נוספת: אנחנו רוצים לדעת כמה גולשים צפו בוידאו במשך 30 שניות.

איך נדע את זה? נורא פשוט: נשלח event אחרי 30 שניות מתחילת הסרט – זו המטריקה שתמדוד האם הפעולה בוצעה או לא, ולאחר מכן נגדיר את המטריקה הזו בתור גול:

4 סוגי גולים בגוגל אנליטיקס

קיימים 4 דרכים להגדיר גולים בגוגל אנליטיקס:

1. באמצעות Destination URL, כלומר כל אלו שהגיעו ל-URL הזה ייספרו בתור גולשים שהשלימו את הפעולה הרצוייה.

2. באמצעות Event – כלומר כל אלו שביצעו את האיוונט ייספרו בתור כאלו שהשלימו את הגול.

3. זמן שהייה – גולשים ששהו מעל זמן מסוים באתר ייספרו כהמרה.

 

4. עמודים נצפים – גולשים שצפו ביותר מ-X עמודים ייספרו כהמרה.

איך נדע אילו פעולות להגדיר בתור גול ואילו לא?

עד כמה שזה נשמע פשוט, מנסיונינו זה הדבר שהכי קשה לאנשים לעשות. בכל אתר יש הרבה פעולות ש”מעניין אותנו למדוד”, והרבה מאוד אתרים בהם אנחנו מטפלים מתבלבלים מכמות המידע שנמצא במערכת, ומגדירים יותר מדי מדדי הצלחה (KPIs) בתור גולים, באופן שמקשה על ניתוח הנתונים.

כלל האצבע שלנו אומר שאם מדד ההצלחה שלכם, אותו הגדרתם בתור גול, עולה או יורד ב-15% וזה לא מזיז לכם – סימן שזה לא באמת “מדד הצלחה” ולא כדאי לכם להגדיר אותו בתור גול.

כך למשל, אם הגדרתם ששהייה של 4 דקות באתר מוגדרת כ”הצלחה” – אתם צריכים לשאול את עצמכם האם ירידה של 15% באחוז ההמרה הזה באמת מלמדת על פגיעה בביצועים של העסק שלכם?

סביר להניח שאם בחודש מסוים היתה לכם ירידה של 15% ב”כמות הגולשים ששהו יותר מ-4 דקות באתר” זה לא באמת יזיז לכם, ולכן זה לא KPI שתרצו להגדיר בתור גול בגוגל אנליטיקס.