ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

המרות בגוגל אדוורדס – מה היה ומה יהיה

בשבוע שעבר גוגל השיקו את השינוי החדש בעמודות ההמרות בגוגל אדוורדס.

האמת שגוגל הכריזו על השינוי לפני מספר שבועות (ואפילו שלחו על זה מייל לכל מי שמחזיק חשבון אדוורדס, מה שהם לא עושים בדרך כלל) אבל השינוי יצא לחשבונות רק ביום שלישי האחרון.

אז מה בדיוק השינוי בדיווח ההמרות בגוגל אדוורדס?

בגדול השינוי הוא בעיקר סמנטי, עם שינוי קטן אחד. השינוי הסמנטי הוא שאם עד היום היו לנו טורים Conversions – one pre click ו Conversions – many per click, אז היום הmany נקרא סתם ״Conversions״  וה-one נקרא ״Converted clicks״.

למי שלא יודע אני רק אסביר שConvertions – one per click בעצם דיווח לנו כמה קליקים הסתיימו בהמרה אחת או יותר.

כך שנגיד שיש לנו חנות איקומרס שמוכרת פרחים בשם eFlowers, וגולש שחיפש פרחים לחץ על מודעה שלנו וביצע הזמנה – אנחנו נראה המרה אחת בלבד בעמודת ה one per click אפילו אם אותו גולש יחזור שוב לחנות (לא דרך אדוורדס) ויבצע רכישה נוספת בתוך חלון הזמן שהגדרנו.

הרעיון פה הוא למדוד את ההשפעה הישירה של מודעת האדוורדס שלנו על ההמרה, ולכן אם הגולש חזר אחר כך לאתר דרך הפניה/bookmarks בדפדפן/הקלדה ישירה של כתובת האתר/פייסבוק/תוצאה אורגנית או בקיצור כל מקור תנועה שהוא לא לחיצה נוספת על מודעת אדוורדס – תיספר המרה אחת בלבד.

ההגיון פה הוא פשוט, מכיוון שבאופן עקרוני הקליק על המודעה תרם להמרה אחת בלבד וכל חזרה של הגולש לאתר יכולה להיות תוצאה של גורמי שיווק אחרים שאנחנו לא רוצים לערבב אותם עם הנתונים של ביצועי קמפיין האדוורדס שלנו.

כמובן שצריך לזכור פה את חלון הזמן של ההמרות, שאותו אנחנו מגדירים כאשר אנחנו יוצרים את הconversion code. חלון הזמן בעצם אומר לגוגל מה הזמן שאחריו אנחנו לא רוצים לשייך את ההמרה לקליק. גם כאן המטרה היא לזקק את ההשפעה של אדוורדס על ההמרות שלנו, מכיוון שבמקרים רבים נרצה להתעלם מהמרות שקרו אחרי תקופה ארוכה (תחשבו שלחצתם על מודעה, לא המרתם ואחרי חודשיים הגעתם לאתר דרך פייסבוק והמרתם – האם זה היה בזכות אדוורדס? לא בטוח. כמובן שזה מאוד תלוי במוצר וbuying cycle שלו, אבל במקרה שאתם חושבים שזה לחלוטין לא היה בזכות אדוורדס – תצטרכו להגיד לגוגל לא לשייך המרות שקרו אחרי חלון זמן מסוים).

כמובן שכל חלון זמן יכול להשפיע על כמות ההמרות שתראו, ולכן צריך לחשוב היטב לפני שמגדירים אותו.

ומה זה Conversion – many per click?

אותו דבר אבל הפוך. במקום לספור המרה אחת לכל קליק גוגל ישייך לקליק שלכם את כל ההמרות שקרו אחריו, גם אם נבעו ממקורות תנועה אחרים.

למשל: נגיד שאותו גולש שחיפש פרחים לחץ על מודעה שלנו וביצע הזמנה, ועם הזר היפה שהוא קנה לאשתו הוא גם קיבל מגנט עם כתובת האתר. עכשיו הוא נכנס לאתר מדי יום שישי בעזרת הקלדה של הכתובת בשורת הדפדפן ומבצע הזמנה נוספת. בצורה כזו כמות ההמרות שתראו בעמודה many per click תהיה כמות הפעמים שהגולש ביצע הזמנה (בתוך חלון הזמן כמובן), גם אם ההזמנות הבאות לא נבעו ישירות מלחיצה על מודעה.

והשינוי הסמנטי הוא…

[mc4wp_form id=”2160″]

שהיום, ״Conversion – many per click״ נקרא סתם ״Conversions״ ו-״Conversion – one per click״ נקרא “Converted clicks״.

שימו לב שלגבי כל אחד מסוגי ההמרות מהם יש לכם גם אחוז המרה ועלות להמרה (גם זה כבר היה קודם):

והשינוי היותר מהותי הוא…

שיש לכם אפשרות לבחור לגבי כל המרה אם אתם רוצים שגוגל יספור אותה בConversions כמה פעמים או פעם אחת.

אסביר:

נגיד שאתם מציעים שירותי פרסום בגוגל אדוורדס ללקוחות B2B. שירות אחד זה תוכנה מיוחדת שפיתחתם לניהול קמפיינים באדוורדס, ובנוסף אתם מציעים ליווי אישי ועזרה בהטמעת התוכנה בארגונים גדולים. אתם מעלים קמפיין שמיועד למנהלי רכש באותם חברות, ואתם רוצים לדעת כמה תוכנות נרכשו בעקבות הקמפיין וכמה לידים קיבלתם בזכותו.

בנוסף, לתוכנה יש 3 סוגי רשיונות manager/developer/regular – ואתם רוצים לדעת בדיוק איזה סוג נרכש.

עכשיו יושב לו מנהל הרכש ומחפש בגוגל ״מומחי פרסום בגוגל אדוורדס״, ואז רואה את המודעה שלכם. הידד!

הוא נכנס, מתרשם, קונה רשיון אחד של התוכנה מסוג manager ושולח אותו למנהל הפרסום כדי שיתרשם. מנהל הפרסום מתלהב ומחליט לרכוש את גרסת ה-regular לכל העובדים, ובנוסף הוא מבקש ממנהל הרכש שישאיר ליד כי הוא ממש חייב את העזרה שלכם בהטמעת התוכנה בארגון.

מבחינתכם לא מעניין כמה לידים הביא כל קליק, כי כל קליק שייך לבנאדם אחד ואין סיבה לספור פעמיים לידים שהגיעו מבנאדם אחד (אולי הוא לחץ פעמיים, אולי לא חזרתם אליו בזמן והוא השאיר שוב ליד, ועוד סיבות שיכולות לגרום לאותו בנאדם להשאיר ליד פעמיים). מהסיבה הזאת אתם יוצרים קוד המרה באדוורדס ומגדירים אותו כ Unique conversion כדי שיספור רק ליד אחת לכל קליק. כמובן שלכל המרה יש ערך קבוע כי ליד=ליד=ליד (במקרה שלנו).

לעומת זאת מאוד מעניין אתכם זה כמה תוכנות ואיזה רשיונות בדיוק נרכשו הודות לקמפיין. ובשביל זה אתם מגדירים קוד המרות נוסף שישוגר אחרי ביצוע רכישה, רק שהפעם אתם מגדירים Count > All conversions ואומרים לאדוורדס לשייך ערך שונה לכל רכישה (תיכף נראה איך עושים את זה).

מה שזה יתן לכם, זה שכאשר תסתכלו על הדוחות באדוורדס אתם תוכלו לראות 2 עמודות – Conversion ו-Converted clicks. במקרה שלנו, מכיוון שמנהל הרכש קנה פעמיים את התוכנה (1 רשיון מנהל ו-1 רשיון רגיל) והשאיר פעם אחת ליד – אתם תראו 1 converted clicks ו3 conversions.

לעומת זאת אם היינו מגדירים בקוד הרכישה count=unique conversions, גוגל היתה סופרת לנו רק רכישה אחת לכל קליק ואז היינו רואים 1 converted clicks ו2 conversions (אחד לליד ואחד לרכישה, למרות שהתבצעו 2 רכישות).

בנוסף, אם תעשו את הסגמנט segment>conversions>conversion name תוכלו לראות בדיוק את החלוקה להמרות וכך תראו בconversions לא רק כמה המרות קיבלת – אלא גם איזה המרות. במקרה שלנו אתם תראו 2 המרות לרכישה ועוד המרה אחת לליד.

בונוס למתקדמים: שיוך ערכים דינמי להמרות בגוגל אדוורדס

טוב אולי קצת הגזמתי. זה לא ממש למתקדמים אבל דורש קצת להתלכלך עם קוד.

שימו לב שבקוד האדוורדס שלכם יש כמה שורות שמגדירות את הערכים שישלחו לשרתים של גוגל בזמן המרה, ובאחת השורות מצוין הערך של ההמרה.

כדי לשייך ערך דינמי אתם פשוט צריכים להוסיף לשם את הערך בצורה דינמית.

נגיד עם PHP אתם כותבים

var google_conversion_value = <?php echo $total ?>;

כאשר total זה המשתנה הדינמי שלכם שמכיל את הסכום הכולל של העסקה (בעמוד התודה למשל).

סיכום

זה היה פוסט הסבר על השינויים החשובים שנעשו לאחרונה בספירת ההמרות בגוגל אדוורדס. לי לקח לא מעט זמן להבין בדיוק את ההבדלים בין unique conversions לconversions רגיל ואני מקווה שהצלחתי להסביר את זה בצורה מספיק ברורה.

עכשיו אתם יכולים לעשות לייק בצד ימין, ואז לשים ווליום ולצפות בסרטון ההסבר של גוגל לעניין.

אני חושב שהוא קצת מבלבל אבל אם בכל זאת בא לכם…