ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

פרסום בגוגל: כך תמנעו מהטעות שחברת יס עשתה

אז מה בדיוק היה הסיפור עם yes?

ביום חמישי האחרון צפיתי בסרטון כלשהוא ביוטיוב. אני חושב שזה היה שיר של שלומי שבת אבל לצורך העניין זה ממש לא משנה.

בכל אופן, בעודי צופה בשיר אני רואה את הבאנר הבא:

 

 

 

אז נכון שהבאנר סתמי וממש לא דיבר אלי, אבל מרוב סקרנות עשיתי קליק והגעתי לערוץ של חברת הלווין yes שהפיקה סרטון פרסומת חדש שאמור היה לשכנע אותי לעבור ליס.

ומה בדיוק הטעות?

אז ככה. נתחיל מזה שאני לא מנוי על אף אחת מחברות הכבלים ולכן המסר בכלל, אבל בכלל לא רלוונטי לגבי.

היתרון הבולט ביותר בפרסום באינטרנט הוא היכולת של המפרסם למקד את המודעות שלו באופן מדויק מאוד, ונראה שמקאן אריקסון (משרד הפרסום שאחראי על הקמפיין הזה) יכלו לעשות כאן עבודת מיקוד טובה יותר.

תחשבו על זה – מתוך 100% אזרחי מדינת ישראל רק כ-60% מחוברים לחברת כבלים כזו או אחרת, ולכן זה נראה לי בזבוז טוטאלי להציג מודעה עם מסר לא רלוונטי ל40 האחוזים האחרים.

יותר מזה – אם המסר היה “תתחברו ליס” הייתי מצליח להבין את ההגיון בחשיפה הרחבה, אבל המסר הוא לא “תתחברו” אלא “תעברו”, כלומר המפרסם יוצא מתוך נקודת הנחה שאני כבר נמצא בחברה אחרת (הוט?)…

וזה פשוט לא נכון!

 

והטעות השנייה היא…
שבדרך כלל התשלום על קמפיין פרסום בגוגל מתבצע לפי קליקים.

על כל קליק אתם משלמים סכום מסוים, וככל שיותר אנשים יקליקו כך תשלמו יותר כסף.

א-ב-ל, וכאן הטעות של משרד הפרסום, המטרה שלי בתור מפרסם היא לא “להגדיל את כמות הקליקים” אלא “להגדיל את כמות הקליקים הרלוונטיים“. אני רוצה קליקים שיש להם סיכוי להפוך ללקוחות, ולא סתם קליקים של גולשים משועממים!

ואיך מביאים קליקים רלוונטיים?

מנסחים מודעה שמציגה לגולש בצורה הכי ברורה את התועלת שתצא לו אם הוא יקליק על המודעה, ולא איזה טיזר עמום שלא ברור מה הוא רוצה להגיד.

 

רגע, מה ההבדל?

אני אסביר לכם.

כשמפרסמים בעיתון משלמים תשלום קבוע. כלומר X שקלים לכל עמוד, מתוך הנחה שY אנשים קוראים את העיתון. במקרה כזה המפרסם באמת מעוניין שכמה שיותר קוראים מתוך הY יחשפו למודעה, ולכן יש הגיון מסוים בפרסום של כותרת teaser כמו זו של יס – “עשית טעות”. אם הכותרת היתה מפורסמת בעיתון היא באמת היתה לוכדת את העיניים של הקורא ומשכנעת אותו להמשיך לקרוא את המודעה.

אבל בניגוד לעיתון מודפס, בגוגל התשלום מתבצע (בדרך כלל) לפי קליק ולכן אנחנו ממש לא רוצים ללכוד את העיניים של כל האנשים, אלא רק את העיניים של האנשים הרלוונטיים.

ולכן במקרה כזה זאת תהיה טעות לכתוב כותרת teaser כי היא אמנם תמשוך גולשים, אבל הם לא יהיו רלוונטיים עבור המפרסם.

 

ומה לגבי מודעת מילים?

לגבי פרסום בגוגל של מודעות מילים יש הרבה שיקולים שצריך לקחת בחשבון, אבל לטובת קוראי הבלוג אכתוב בקצרה את הקווים המנחים של גוגל:

1. כתוב כותרת שתתאר בדיוק את ההצעה שלך ותלכוד את עיניו של הגולש.

2. בשורה השנייה כתוב בקצרה את המאפיינים הייחודיים של ההצעה.

3. בשורה השלישית כתוב קריאה חזקה לפעולה.

4. בשורה הרביעית כתוב את כתובת אתר היעד כפי שהיא תוצג לגולש.

 

כמו המודעה הזו למשל שתוצג לכל מי שיחפש את המילים “איך לעשות שיווק בגוגל”:

מעוניין לעשות שיווק בגוגל?

המדריך השלם לשיווק בגוגל

בהנחה של 50% עד סוף החודש

www.site.co.il/מדריך_שיווק_בגוגל