ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

קידום מכירות עצמי: איך לאחל ללקוחות שלכם חג שמח בצורה שיווקית

לפני פסח, ובכלל לפני החגים, יש אנשים נחמדים שנוהגים לשלוח אחד לשני ברכות לרגל החג המתקרב ובא.

אותם אנשים מתחלקים ל-3 קבוצות, ובפוסט הקרוב אני רוצה לספר לכם על דרכי הפעולה של כל אחת מהקבוצות כדי שתדעו מה לא לעשות:

 

קבוצה א’: האינטרסנטים.

אלו אותם אנשים שבבעלותם עסק או חברה בתחום כלשהוא, והם מנצלים את החג שמגיע כדי לשמור על קשר עם הלקוחות שלהם ולהזכיר להם שהם קיימים.

לא באמת מעניין אותם להגיד לכם חג שמח, ולפעמים הם אפילו לא יודעים למי הם שלחו את הברכה אבל המייל שלכם נכנס איכשהוא למאגר שלהם ולכן גם אתם זכיתם להיות בין המכותבים.

בדרך כלל הברכה של אותם אנשים תראה ככה:

לקהל לקוחותינו!

חברת ______ רוצה לאחל לכם חג אביב שמח.

שתהיה לכולנו תקופה של פריחה, שגשוג כלכלי, עבודה בשפע, עומס לקוחות, התפתחות אישית ומקצועית והצלחה בכל אשר נעשה.

מאחלים: המנכ”ל וכל הצוות.

 

קבוצה ב’: השנונים.

בקבוצה זו נכללים האנשים שלא באמת מעניין אותם לאחל לכם חג שמח אבל יש להם איזה משפט מתוחכם ושנון להגיד, ולכן הם יפרסמו סטטוס בפייסבוק שהולך בערך ככה:

לכל 3,395 חברי מהפייסבוק!

שיהיה לכם חג פסח כשר ושמח ושתזכו לבלות בטיולים ולא בשירותים.

(כאן בדרך כלל יבוא סמיילי או “חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח”)

 

קבוצה ג’: המשקיענים.

בקבוצה זו נכללים אותם אנשים שישקיעו 12 אג’ בהודעת סמס, אבל בדרך כלל אתם אפילו לא תזהו את המספר שממנו נשלחה ההודעה.

אלו יכולים להיות החברים מהגן, מבית הספר היסודי או מהתיכון, אבל מה שבטוח הוא שעברו לפחות 15 שנה מאז שנפגשתם לאחרונה.

הברכה שלהם תראה ככה:

לחברי היקר,

רציתי לאחל לך ולבני משפחתך חג פסח כשר ושמח.

ממני, פלוני אלמוני

 

ולמה אני מספר לכם את כל זה?

כי אני רוצה להציג לכם גישה שונה, יצירתית ומקורית ששימשה את חברת המכוניות יונדאי שרצתה לאחל ללקוחותיה חג המולד שמח.

יונדאי לא הסתפקה בברכה יבשה, אלא שלחה לכל לקוח מכונית ריחנית שאותה אפשר לתלות על עץ האשוח בתוך הבית.

מה שאהבתי במקרה הזה הוא שיונדאי עשתה פה טוויסט, ובמקום לשלוח עץ ריחני לרכב – היא שלחה רכב ריחני לעץ:

 

ולמה זה כל כך מוצלח מבחינה שיווקית?

דבר ראשון – זה שונה ומקורי, ואם עסק רוצה לבלוט היום בין מאות ואלפי מתחרים שיש לו בשוק הוא חייב להיות ייחודי ומעניין.

ודבר שני – יונדאי שלחה מוצר מוחשי שמתחבר לעולם התוכן שלה בצורה הדוקה מאוד. לא מדובר פה על גלויה סתמית חסרת כל קשר אלא על מוצר שגם בלי להגיד מילה מעביר את המסר השיווקי בצורה ברורה וחזקה.

באותו אופן, משתלה יכולה לשלוח ללקוחות שלה קקטוס גמדי עם ברכה ל”פריחה ולבלוב”, או “שנזכה להסיר את הקוצים שבתוכנו”,

רופא שיניים יכול לשלוח קערה עם סוכריות ללא סוכר עם הלוגו של המרפאה,

וחברת מחשבים יכולה לשלוח דיסק שמכיל אנטי וירוס שיודע לטפל גם במיגרנות (של האביב).

 

 

אז שיהיה גם לכם חג פסח כשר ושמח,

ואם אהבתם אני אשמח אם תעשו לייק ותשתפו 🙂