ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

שינוי משמעותי בשיטת דירוג המודעות באדוורדס

שלום!

מה שלומכם?

לפני כמה שבועות פרסמתי פה פוסט שמסביר על האופן שבו גוגל מחשבת את ציון האיכות והדירוג של מודעת האדוורדס.

ובכן, הדרך הזאת השתנתה קצת/הרבה (אי אפשר לדעת בדיוק. תכף תבינו למה) וחשוב לי לעדכן אתכם בשינוי.

דבר ראשון למי שלא יודע – ברשת הפרסום הכללית שנקראת “גוגל אדוורדס” יש כמה תתי-רשתות פרסום:

1. פרסום בsearch.

2. פרסום ברשת המדיה – Google Display Network או GDN.

3. פרסום ביוטיוב.

4. פרסום במובייל.

לא נרחיב על כל אחד מהרשתות, אבל כמו שאתם בטח יודעים בזמן האחרון גוגל משחררת עוד ועוד תוספי מודעות למודעות הטקסט “הרגילות” של אדוורדס. להלן search.

הסיבה (לדעתי ולדעת עוד הרבה מומחים אחרים) היא שגוגל לא מרוויחה שקל מהשוק העצום של הקידום האורגני ולכן מנסה להעלות את אחוזי ההקלקה על המודעות שלה כמה שאפשר גם אם זה בא על חשבון ההקלקות על התוצאות האורגניות.

הקלקות על מודעות = כסף.

הקלקות על תוצאות אורגניות = נאדה.

עד לפני לא הרבה זמן תוספי המודעות כללו בעיקר את הsitelinks, call extensions  ונוספו להם עוד כל מיני תוספי מודעות כאלו ואחרים. רובם עדיין לא זמינים בארץ.

לדעתי תוסף הimage שאותו גוגל השיקה ביוני האחרון  מהווה את הסמן החזק ביותר למגמה של גוגל לדחוק את תוצאות החיפוש למטה, מכיוון שתמונות ברשת הsearch המינימליסטית של גוגל זה דבר שבחיים לא היינו יכולים לחלום עליו. לפחות אני.

הרי גוגל דוגלים במינימליזם ורשת הפרסום בsearch של גוגל תמיד התהדרה במינימליסטיות שלה, ולכן אין ספק שהמהלך הזה הוא מעיין הכרזה על מלחמת חורמה בשוק הקידום האורגני בכל מחיר.

 

ולמה אני מספר לכם את זה?

אווו. לשאלה הזאת חיכיתי.

אני מספר לכם את זה מכיוון שהיום גוגל הכריזו על שינוי מהותי בשיטת הדירוג של המודעות (ברשת הsearch כמובן).

אם עד היום דירוג (Ad Rank) המודעה היה נקבע לפי הביד וציון האיכות (QS) שלה – אז החל מהיום גוגל מתחילה להסתכל גם אם יש לכם תוספי מודעות, ומה הרלוונטיות הצפויה (או במילים אחרות – מה יהיה פוטנציאל ההקלקות) על תוספי המודעות הללו.

זוכרים שאמרתי לכם שגוגל לא סובלת את שוק הקידום האורגני?

אז עכשיו לא מספיק שהיא נותנת לכם אפשרות להשתמש בתוספי מודעות, כי מהיום היא אפילו מכריחה אותכם להשתמש בהם ומבטיחה לכם שאם תהיו ילדים מספיק טובים תקבלו על זה העלאה במשכורת (או העלאה בדירוג).

עכשיו בואו נראה את הפרטים הטכניים

עד היום גוגל חישבה את הAd Rank לפי מכפלה של Max CPC*QS (פירוט מדוייק של שיטת החישוב תוכלו לראות כאן), ומהיום נכנס פרמטר חדש לחישוב – “expected impact from your ad extensions and formats”.

שזה אומר:

1. אם 2 מודעות מתחרות על אותו מיקום, ולשתיהן יש את אותו ביד ואותו ציון איכות – המודעה שתוצג קודם תהיה המודעה שיש לה extension שעתיד להביא יותר קליקים. (גוגל לא קוראת לזה “יותר קליקים” אלא impact. מעניין למה…)

2. כדי לחשב את ה-expected impact הזה גוגל לוקחת בחשבון מדדים כמו רלוונטיות, אחוזי הקלקה והכי חשוב – “הבולטות” של התוסף בתוצאות החיפוש. כלומר ככל שתבחרו בתוסף שתופס יותר שטח נדלן – ככה הדירוג שתקבלו יהיה גבוה יותר מכיוון שהסיכוי שיקליקו עליכם גדול יותר. ואם יקליקו עליכם גוגל ירוויחו יותר כסף.

3. במידה ויש לכם כמה תוספי מודעות על אותה מודעה – גוגל תחליט מה עשוי לעניין את הגולש (=להביא יותר קליקים…) ואת התוסף הזה היא תבחר להציג. ככה למשל אם אתם מוכרים פיצה יש לכם גם תוסף שיחה (call extension) וגם sitelinks והגולש חיפש את השם שלכם במובייל- הוא יראה את תוסף השיחה ולא את הsitelinks מכיוון שאנשים שמחפשים פיצה במובייל בדרך כלל רוצים להתקשר להזמין פיצה, ולא לבזבז את הזמן על סייטלינקים.

(עם זה אני דווקא מסכים. תודה גוגל.)

חשוב לזכור שיש פה סוג של ביצה ותרנגולת – מצד אחד תוספי המודעות נכללים בחישוב ציון האיכות של המודעה, ומצד שני ככל שהמודעה תהיה בעלת ציון איכות גבוה יותר ככה הסיכוי שהתוסף שלכם יוצג יהיה יותר גבוה (שימו לב שהעובדה שהוספתם extension לא מבטיחה שהוא אכן יוצג לצד המודעה שלכם!).

אתם יכולים להתרגז. זה בסדר. גוגל היא חברה גדולה שאמורה לדאוג לכיס שלה וגם לנוחות הלקוחות שלה, ולכן החישוב של “הרלוונטיות לגולש” תמיד נמצא בהרמוניה עם פוטנציאל ההכנסה לגוגל. וזה בסדר.

מה אתם אומרים על שיטת החישוב החדשה?

אתם הולכים להכניס עכשיו תוספי מודעות בכל הקמפיינים שלכם?

יאללה שתפו בתגובות!