ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

איך בונים מותג מצליח? שיעור שלמדתי בכנס וורדקמפ 2013

בשבוע שעבר השתתפתי בכנס וורדקמפ 2013 שנערך במלון לאונרדו בירושלים.

כנס וורדקמפ זאת מסורת עולמית שמתקיימת בארצות רבות בכל רחבי העולם.

הכנס מתקיים בכל שנה, והמטרה שלו היא פשוט להוות מקום מפגש למאות האנשים מכל רחבי הארץ שמשתמשים במערכת וורדפרס.

 

[פתח סוגריים: מה זה וורדפרס?]

למי שלא יודע, וורדפרס היא מערכת קוד פתוח לבניית אתרים והיתרון הגדול שלה הוא בעובדה שהיא פתוחה לכו-לם, וכל אחד יכול לעשות איתה מה שהוא רוצה.

בעזרת וורדפרס, כל אחד יכול לפתוח אתר (או בלוג) בתוך מספר דקות בלי להבין דבר וחצי דבר בתכנות או בבניית אתרים. ויחד עם זאת – גם מפתחים מקצועיים יכולים לעשות עם המערכת הזאת דברים מדהימים בעזרת הגישה החופשית לקוד המקור של המערכת.

לוורדפרס ישנם עשרות אלפי פלאגינים חינמיים אותם אפשר להוסיף למערכת בתוך שניות, וכך גם מתחילים יכולים להתאים את המערכת לצרכים שלהם בלי להתאמץ יותר מדי.

[סגור סוגריים]

 

בכל אופן, המשתמשים בוורדפרס הם סוג של קהילה והמטרה של הכנס הזה היא להוות “מפגש משפחתי” של כל המשתמשים (וגם לשמוע כמה הרצאות פה ושם אם ממש בא לכם).

בכנס למדתי שיעור חשוב על מיתוג

הכנס היה מדהים. פגשתי אנשים מעניינים, שמעתי הרצאות מרתקות אבל השיעור הכי חשוב שלמדתי בו היה על מיתוג ושיווק אסטרטגי.

אבל כדי שתבינו במה מדובר אקדים עוד הקדמה אחת קצרה (מבטיח!):

בחודשים האחרונים אני שוקל להעביר את האתר שלי לשרת מהיר יותר. בלי להכנס כרגע ליותר מדי הסברים טכניים, שרת מהיר יותר תורם לחווית השימוש של הגולשים ולא פחות חשוב – הוא תורם גם לקידום האתר בגוגל.

מי שקרא את הספר “מי הזיז את הגבינה שלי” יכול להבין שלא עשיתי יותר מדי בנושא ההעברה של האתר (הכי נוח להשאר במצב המוכר והידוע) אבל זה היה קיים אצלי איפשהוא בפנים, בסטייט אוף מיינד.

 

וכאילו בלי קשר…

לפני שבועיים ראיתי בפייסבוק סטטוס של מישהו שרצה גם הוא להחליף שרת. כמו שאתם בוודאי יודעים, ל3 ישראלים תמיד יהיו 4 דעות שונות ולכן הבחור שהעלה את הסטטוס קיבל המלצות מ3 גולשים, שביחד המליצו לו על 4 חברות שונות.

מבין ארבעת החברות, אחת מהן היתה חברת האחסון Raid.

 

וכאילו בלי קשר…

בכנס וורדקמפ בשבוע שעבר דיברתי עם אחד המרצים לגבי שרת האחסון שהוא משתמש בו. הוא אמר שכל האתרים שלו מאוחסנים אצל Raid והוא מאוד מרוצה.

 

וכאילו עם קשר…

כשחזרתי מכנס וורדקמפ החלטתי לבדוק מי זאת החברה הזאת, ולכן נכנסתי לאתר שלהם כדי לקרוא על אפשרויות האחסון שהם מציעים.

השעה היתה 10 בלילה, ובצד ימין של המסך הופיע לי כיתוב שאמר “לחץ כאן לצ’אט און ליין עם נציג האתר”.

עכשיו אני, אם הספקתם להכיר אותי, לא ממש מתרגש מנציגי צ’אט וירטואלים (שבדרך כלל קוראים להם עדי והיא מבטיחה שיחזרו אלי בתוך כמה שעות…) אבל לא באמת רציתי להעביר את האתר אלא רק לגשש, ולכן פתחתי את הצ’ט והתחלתי לדבר עם הנציג:

אני: שלום,

נתי: שלום וערב טוב.

אני: מה שלומך?

נתי: בסדר גמור. מה שלומך אתה?

אני: אני בסדר.

אני: רגע, אתה נציג אמיתי?!

נתי: בוודאי 🙂

אני: וואלה. מגניב. אני רוצה לברר כמה דברים לגבי העברה של האתר שלי אליכם…

 

(לא אלאה אתכם בכל ההתכתבות שלנו, אבל לאחר 5 דקות הזנתי את כרטיס האשראי שלי וביצעתי העברה מלאה של האתר לשרת החדש.)

 

אז מה למדתי מזה על מיתוג ושיווק אסטרטגי?

שבשביל להצליח בשיווק ובמיתוג – חובה להשקיע בכל ערוצי השיווק הרלוונטיים ולא לחשוב שערוץ שיווקי אחד יעשה את העבודה.

אם לא הייתי שומע על Raid ממספר מקורות שונים סביר להניח שלא הייתי עושה את ההחלטה המיידית לאחר ההתכתבות שלי עם הנציג באתר. בטח הייתי מחכה עם ההחלטה כדי לבדוק עוד ולברר גם על חברות אחרות, ובסוף הייתי שוכח מכל העניין ודוחה את זה לפעם אחרת.

זה לא היה (רק) הדיון בפייסבוק, זה לא היה (רק) השיחה בכנס וורדקמפ, וגם לא (רק) הנציג הוירטואלי באתר –

אלו היו כל שלושת הדברים ביחד.

 

הרבה בעלי עסקים שאני שאני בונה להם תוכנית שיווק אסטרטגית חושבים שהם יצליחו להסתדר רק עם חלק מהתוכנית. בדרך כלל זה קורה בגלל שיקולי תקציב.

אם בתוכנית כתוב לעשות 1+2+3 הם אומרים לי “תן לי רק את 1 ו-2. את השאר אני אשמור לפעם אחרת”.

אבל מה שהם לא מבינים, זה שבלי מוצר מס’ 3 לא תהיה פעם אחרת כי התוכנית בכלל לא תצליח.

 

ניסיתם פעם להעמיד כסא על 3 רגליים?

ככה זה גם במיתוג.

כדי למתג את עצמכם בתחום הפעילות שלכם, עליכם להיות פעילים בכל ערוצי השיווק הרלוונטיים –

ביחד!

  

אהבתם? שתפו את הפוסט עם חברים!