ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

כתיבה שיווקית – 7 שיטות לכתיבת כותרת שיווקית משכנעת

בטח אני לא הראשון שאומר לכם שהכותרת של דף הנחיתה שלכם היא הדבר שיש לו הכי הרבה השפעה על הגולשים.

הכותרת היא האלמנט הראשון שאותו הגולשים שמגיעים לדף הנחיתה אמורים לראות, וכדי שהכותרת תגרום לגולשים להשאר בדף הנחיתה היא חייבת להעביר להם את המסר ש”הם הגיעו למקום הנכון”.

בפוסט הקרוב אני רוצה להביא לכם 7 טכניקות קלות לביצוע, שיהפכו את הכותרת שלכם מטקסט משעמם למשפט מחץ שישכנע את כל מי שרק יקרא אותו.

לא מאמינים? תמשיכו לקרוא!

שיטה מס’ 1: כותרת חיובית מול כותרת שלילית

השיטה הפשוטה הזו מסתמכת על העובדה שבכותרת שלכם חייב להיות אלמנט שיבהיר לגולשים שיש פה משהו שיעזור להם. באנגלית קוראים לזה benefit.

אותו בנפיט יכול להיות אחד משני דברים: רווח חיובי או המנעות מהפסד.

כך למשל, כותרת לתוכנית חסכון מיוחדת יכולה להדגיש את הצד החיובי: “הצטרף עכשיו לתוכנית החסכון שתחסוך לך אלפי שקלים בחודש”, או להדגיש את החיובי בעזרת מניעת השלילי: “לא נמאס לך לקבל ריבית אפסית על הכסף שלך?”.

הכותרת החיובית מתמקדת בדברים הטובים שהגולש יקבל אם ימשיך לקרוא וישאיר פרטים, בעוד הכותרת השלילית מתמקדת בדברים השלילים שיש לגולשים כיום, וכך גורמת להם להבין שאם ישאירו פרטים יצליחו להמנע מאותם דברים שליליים.

שיטה מס’ 2: הכותרת הסודית

אף אחד מאיתנו לא אוהב להיות אאוטסיידר. אם יש משהו שכולם יודעים גם אנחנו רוצים להיות חלק מה”כולם” הזה ולכן נהיה מוכנים לעשות הרבה דברים כדי לא להשאר מחוץ למשחק.

הכותרת הסודית מדגישה את “הדבר שכולם יודעים” ומזמינה את הגולש להשאיר פרטים כדי להיות חלק מה”כולם” הזה.

למשל:

גלו את הסוד של האנשים העשירים באמת!

או:

מה כל אחד חייב לדעת על כתיבת דפי נחיתה אפקטיביים

וכן הלאה…

כשאתם כותבים כזו כותרת היא נותנת לגולשים הרגשה שיש פה משהו, כדאי להם להמשיך לקרוא את הטקסט ואפילו להשאיר פרטים אחרת הם ישארו בחוץ.

וכמו שאמרנו – אף אחד לא אוהב להרגיש אאוטסיידר…

שיטה מס’ 3: כותרת לאנשים עצלנים וחסרי זמן

אתם בטח מכירים את המחקרים האלו שבודקים את הזמן הממוצע שהגולשים מקדישים כשהם מגיעים לדף נחיתה שהם לא מכירים. המחקרים מצביעים על ממוצע של 5-8 שניות, וזה אומר שלגולשים היום אין טיפת זמן להקדיש לשום דבר.

כן כן, גם לא לכם 🙁

אם תרצו תוכלו לקרוא לזה “הקלות הבלתי נסבלת של הקליק”.

זה אומר שהגולשים של היום משוטטים באינטרנט, רואים משהו מעניין ומקליקים עליו אבל אם זה לא ממשיך לעניין אותם הם פשוט סוגרים את החלון ועוברים לאתר הבא בתור.

חוסר הסבלנות הזה אמנם נראה גורם שעומד לרעתכם, אבל דווקא בגלל זה הוא מהווה פוטנציאל משמעותי אם תדעו לנצל אותו נכון ולכתוב כותרת שפונה במיוחד לעצלנים.

כותרת כזו מדגישה שהפתרון שלכם הוא הכי מהיר, ודורש הכי פחות מאמץ לעומת כל דבר אחר ולכן גם לגולשים העסוקים כדאי מאוד לשים לב אליו.

למשל:

הקורס שיהפוך אותך לדובר אנגלית בתוך שבוע

או:

הקורס שיהפוך אותך לדובר אנגלית בעלות של מילון אוקספורד

בא נגיד שדף הנחיתה פונה לאנשים שהתבקשו על ידי מקום העבודה שלהם ללמוד לדבר אנגלית באופן שוטף.

החששות של אותם גולשים כוללים את העלות הגבוהה יחסית של קורס אנגלית בוולסטריט, ברליץ או אחד מבתי הספר המקבילים, וכמובן את התקופה הארוכה שלוקח ללמוד לדבר אנגלית באופן שוטף.

אם הייתי כותב כותרת כמו “הקורס המקצועי ביותר ללימוד אנגלית” סביר להניח שהגולש היה חושב לעצמו “אויש נו, עכשיו הוא בטח יציע לי ללכת לקורס שנמשך שנה/עלוה המון כסף”.

החשש הזה היה גורם לו לעזוב מיד את דף הנחיתה (5-8 שניות, זוכרים?) בלי להחשף להצעה האטרקטיבית שלי, אבל בזכות זה שציינתי את העובדה שמדובר במשהו מהיר / זול – הגולש ממשיך לקרוא את מה שכתוב והסיכויים שהוא ישאיר פרטים עולים באופן משמעותי.

עוד כותרות בסגנון הזה:

5 מתכונים קלים וטעימים לאנשים עסוקים

איך לעשות גינה יפהפיה – המדריך לעצלנים

הדרך המהירה לילמוד נגינה

וכו’ וכו’

שיטה מס’ 4: סקרנות

אומרים שהסקרנות הרגה את החתול, אבל היא בוודאי לא תהרוג את גולשי האתר שלכם ואולי אפילו תגרום להם להפוך ללקוחות הרבה יותר מהר.

כותרת שמעוררת סקרנות יכולה לעורר בגולשים שלכם את המוטיבציה להמשיך לקרוא, ואם תהיו מספיק מעניינים אולי אפילו לעודד אותם להשאיר פרטים או לקנות.

למשל:

הצצה לעולם המופלא של העשירים

מתנת היומולדת שתשאיר את אשתך בהלם

ועוד…

חשוב להדגיש שכותרת שאמורה לעורר סקרנות צריכה להכתב במינון הנכון, מכיוון שבמידה והגולשים ירגישו שאתם מנסים לפתות אותם עם משהו יותר מדי גרנדיוזי הם פשוט יתעלמו ויצא שכרכם בהפסדכם.

שיטה מס’ 5: ציינו עובדות. זה עובד.

לפעמים ציון פשוט של העובדות יכול להראות הכי אותנטי שיש, וכך להסיר הרבה התנגדויות שעלולות להתעורר אצל הגולשים שלכם בכותרת שיווקית רגילה:

הסדנה שגרמה לחברת IBM להכפיל את מחזור המכירות שלה בשנת 2013.

קנה BMW בעלות של 10,000 שקל למשך 36 חודשים.

ספר איכותי לניהול אפקטיבי של חברות בינוניות

וכן הלאה.

כמה שיותר פשוט = כמה שיותר אמין = כמה שיותר אפקטיבי.

נסו את זה. זה עובד. עובדה.

שיטה מס’ 6 – השתמשו במטאפורות

הרבה פעמים אנשים יכולים להתחבר לסיפור טוב או מטאפורה מדוייקת שמאפשרת להם לדמיין את המסר השיווקי אותו אתם רוצים להעביר.

כך למשל:

בניית אתרים בעזרת XYZ זה כל כך קל שאפילו אנשי מערות יכולים להצליח

סמארטפון הZYX זה כמו טיל בליסטי בכיס החולצה שלכם

ועוד ועוד מטאפורות כיד הדמיון הטובה עליכם.

שיטה מס’ 7: השתמשו במספרים מדוייקים.

התרופה שעובדת ב-95.3% מהמקרים נשמע הרבה יותר אמין מאשר התרופה שעובדת בלמעלה מ95% מהמקרים וכמובן שיותר אמין מאשר התרופה שעובדת ב100% מהמקרים.

אף אחד לא מאמין לדברים מושלמים ורוב האנשים (84.25 ליתר דיוק ;)) חושדים גם במספרים עגולים מדי, ולכן כדאי לכם מאוד לציין את המספר המדויק פחות או יותר.

“למעלה מ…”, “יותר מ…”, “פחות מ…” או כל מספר עגול אחר ישמע להם כמו פרסומת לא אמינה, ולכן כדאי מאוד להמנע מזה.


זהו זה גולשים יקרים. עד כאן להיום ואני מקווה שאתם לא בחו”ל או בצפון כדי שיהיה לכם זמן לקרוא את הפוסט שלי 🙂

יאללה צ’או!