ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

גוגל אדוורדס משנים את ההגדרה של עמודת ה – Conversions

כפי שגוגל פרסמו בדף הגוגל+ שלהם, באמצע חודש אוקטובר הולכת להשתנות עמודת ה-Conversions כך שתכלול רק המרות שהופעלה להן האופציה של Conversion Optimization במקום את כל ההמרות שחלות.

מה אומרת האופציה conversion optimization?

בהגדרות של כל אחת מההמרות באדוורדס יש אפשרות לסמן ‘ווי’ בתיבת ה “Optimization” כמו בתמונה:

זוהי ההגדרה שאומרת לאדוורדס האם להשתמש בסטטיסטיקה של ההמרה הזו כדי לבצע אופטימיזצייה בקמפיינים שמוגדרים על Conversion Optimizer (בד”כ בשימוש בקמפיינים ברשת המדיה). זוהי אופציה שנפתחת לקמפיינים במידה וקיבלו יותר מ-15 המרות ב-30 יום האחרונים, והיא מאפשרת לשים את הביד על המרות (CPA) ולא על קליקים/חשיפות.

אז מה השתנה?

כמו שכתבתי בתחילת הפוסט, מהיום רק המרות שבהגדרות שלהן מסומן Conversion Optimization יופיעו בעמודת ה-Conversions. זאת אומרת שאם יצרתם קוד המרה על ביצוע רכישה באתר, והפעלתם בהמרה הזו את האפשרות של Conversion optimization, ויחד עם זאת יש לכם עוד קוד המרה על רישום לניוזלטר אבל בהמרה הזו ה-Conversion optimization אינו מופעל – בעמודת ה-conversions אתם תראו רק את ההמרות של אלו שביצעו רכישה (כלומר קוד ההמרות שבו סימנתם את ה-V) ולא את ההמרות על ההרשמה לניוזלטר.

בעבר אם הייתם רוצים לראות רק המרות שמופעל אצלן Conversion Optimization הייתם צריכים להסתכל בעמוד בשם “Conv. (opt.)”. עם השינוי החדש העמודה בשם “Conversions” תתפקד כמו ” Conv. (opt.”, ומלבדה נוספה עוד עמודה חדשה בשם “All Conversions” שתחליף את העמודה הותיקה שעד עכשיו נקראה “Estimated Total Conversions”.

לדברי גוגל, השינוי הזה אמור להפוך את עמודות ההמרות ליותר אינטואיטיביות. האם כך באמת יהיה המצב? סביר להניח שהתשובה נתונה במחלוקת. מה שבטוח הוא שכל עוד אנחנו קוראים לעצמינו אנשי שיווק, תמיד יהיו לנו עוד דברים חדשים להתרגל אליהם.