ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

קפה ג’ו – דוגמא לשיווק טוב במובייל ובערוצים משולבים

אי אפשר להגיד עלי שאני לא סולידרי, ובכל זאת רוב הקמפיינים המעניינים שמסוקרים פה בבלוג מגיעים מחו”ל.

ובכל זאת, אי אפשר להאשים את הפרסומאים הישראלים בחוסר יצירתיות כיוון שיחסית לגודל האוכלוסיה שלנו מול אוכלוסיית העולם, אנחנו בהחלט יודעים לעשות דברים יפים ולזכות בכמה פרסים פה ושם. ‘סתכלו על 5 אריות הזהב של באומן למשל…

ולכן, כדי לשכנע גם אותכם שהאוצר נמצא מתחת לפנס, בחרתי להביא היום קמפיין חביב של קפה ג’ו שאפילו הגיע לטופ 5 של בלוג הפרסום הידוע  Creat-ivity:

עכשיו כולכם בטח תשאלו – מה כל כך יצירתי בזה? הרי בסה”כ יש פה קוד QR (שיצא לכולנו מכל החורים) ושימוש בשירותים מבוססי מיקום כדי לפרסם את הרשת.

אז בדיוק פה אתם טועים, כי אין היום מפרסם שלא יודע לעשות קמפיין שמבוסס על שימוש בגימיק טכנולוגי כזה או אחר, אבל מעטים המפרסמים שיודעים איך לשעות את האינטגרציה בין הגימיקים כדי ליצור משהו באמת יצירתי, משהו שלא רואים כל יום.

Y&R Israel יצרו שילוב מוצלח מאוד בין 4 פרמטרים: עיתונות כתובה, QR, קופונים ושירותים מבוססי מיקום, והצליחו לתת תועלת משמעותית לצרכן במטרה שיסרוק את הקוד ויפרסם את המיקום שלו לכל החברים בפייסבוק.

השימוש בעיתונות לא חדש, השימוש בQR יצא מכל החורים, הקופונים לא מזיזים לאף אחד ושירותי המיקום לא מספיק משתלבים בקמפיינים שהמפרסמים עושים במובייל. ובכל זאת קפה ג’ו הצליחו לשלב בצורה יוצאת מן הכלל בין ארבעת הגורמים ובמקום סתם להגיד לצרכן שיסרוק את קוד הQR כדי להגיע לאתר של קפה ג’ו כמו שכולם עושים (“למה נראה לכם שאעשה את זה?!” יותר קל לחפש קפה ג’ו בגוגל) – הם ספקו לו ערך משמעותי יותר כדי שיעשה את זה.

אני אהבתי, אם גם אתם אז יאללה תנו בלייק!