ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

המדריך השלם להגדרת המרות בגוגל אנליטיקס 4

אחד השדרוגים המדהימים (לדעתי) בגוגל אנליטיקס 4 זה כל הנושא של הגדרת ההמרות.
ביוניברסל אנליטיקס, הגדרת ההמרות התבצעה בעיקר על ידי destination url (כלומר, אנשים שהגיעו לעמוד מסוים), או אנשים שביצעו event מסויים.

בגוגל אנליטיקס 4 הכל יותר פשוט, ויש גם כמה שדרוגים שאני הולך לגלות לכם בפוסט הזה.

איך מגדירים המרות בגוגל אנליטיקס 4?

קודם כל אני מזכיר לכם שכל דבר בגוגל אנליטיקס 4 מוגדר על ידי איוונטים.

כדי למדוד צפייה בדף אנחנו שולחים איוונט של page_view, כדי למדוד גלילה אנחנו שולחים איוונט של scroll, וכדי למדוד איוונט של רכישה אנחנו שולחים איוונט של purchase.

וזה בניגוד ליוניברסל אנליטיקס, שבו היו סוגים שונים של היטים (pageview, event, transaction וכד’).

בכל מקרה, לאחר ששלחתם את האיוונט, תוכלו לראות אותו בדוח All events:

ואז רבותי, כל שעליכם לעשות כדי להגדיר את ההמרה, הוא להדליק את המתג שנמצא בצד ימין תחת העמודה Mark as conversion.

אתם יכולים לראות שבמקרה שלי, אני שולח איוונט של form_submit ומכיוון שיש לי כמה טפסים באתר, אני מצרף פרמטר נוסף שמכיל תיאור של הטופס אותו הגולש מילא:

ואז באנליטיקס הגדרתי את האיוונט הזה כהמרה:

בואו ניקח את זה צעד אחד קדימה

עכשיו אתם בטח שואלים: רגע, יש לי מלא טפסים באתר. מה קורה אם אני רוצה להגדיר המרה רק על אחד מהטפסים?

שאלה מצויינת!

גם אצלי יש כמה סוגים של טפסים, כמו שאתם רואים כאן:

כדי להגדיר רק אחד מהם בתור המרה, אני אלך לדוח Events ואז אלחץ על Create event:

בחלון שנפתח, אלחץ על Create:

ואז אמלא את השדות הבאים:

מה שקורה פה, זה שאני יוצר איוונט חדש בשם analytics_form_submit, ש”נשלח” (או יותר נכון נרשם במערכת) בכל פעם שקורה איוונט בשם form_submit, וגם הפרמטר form_name שווה Analytics Online Course.

עכשיו אני הולך לדוח Conversions, לוחץ על New conversion event ומכניס את האיוונט שיצרתי בשלב הקודם (analytics_form_submit):

וזהו זה!

כל היופי פה הוא שאני לא צריך ללכת לתג מנג’ר ולהגדיר איוונט נוסף כדי למדוד את ההמרה הספציפית של מילוי טופס לקורס אנליטיקס.

אני פשוט משתמש באיוונט המקורי ובאמצעותו אני יוצר איוונט חדש במערכת, והוא משמש אותי להגדרת ההמרה.

ועכשיו לדובדבן שבקצפת

אחת הבקשות הפופולאריות ביוניברסל אנליטיקס היתה למדוד המרה בכל פעם שגולשים ביצעו פעולה מסויימת תוך X זמן.

למשל – אני רוצה למדוד המרה בכל פעם שגולש נכנס לאתר וקנה, בתנאי שזה קרה תוך 5 דקות.

עד היום, ביוניברסל אנליטיקס, היה צריך לעשות הטמעה דיי מורכבת כדי לבצע את המדידה הזו.

בגוגל אנליטיקס 4 לא צריך להטמיע כלום. רק לעשות כמה קליקים וזהו.

איך עושים את זה?

טוב את זה אני לא הולך לגלות לכם, כי זה תוכן שאני שומר לקורס החדש שלי על גוגל אנליטיקס 4 😉

רוצים להרשם ולהנות מהמחיר של ההרשמה המוקדמת?

לחצו כאן >>