ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

פרסום לקהלים מותאמים אישית בגוגל אדוורדס

היום ראיתי בחשבונות שלי את האפשרות לבנות קהלים מותאמים אישית בצורה חופשית לחלוטין, פיצ׳ר שגוגל הכריזו עליו לפני שבועיים בלבד.

האפשרות הזו בעצם מאפשרת לכם להכניס בצורה חופשית את האתרים שהלקוחות שלכם גולשים בהם או תחומי עניין שמעניינים אותם, גוגל יסרוק את האתרים וימקד את הפרסום שלכם לקהל שמתאים למילים ולמידע שנמצא באתרים הללו.

בדוגמא למטה אתם יכולים לראות מספר אתרים ומילות מפתח שהכנסתי בתחום הרכב, כדי שגוגל ילמד על תחומי העניין של הקהל שאותו אני מחפש ויבנה לי מיקוד מדויק שמתאים לכל הקריטריונים שהכנסתי.

אם זה באמת יעבוד, אין ספק שזה יהיה שדרוג משמעותי ביותר לעומת הטרגוטים הקיימים היום, מכיוון שבצורה כזו אתם יכולים להרכיב פרופיל שלם של גולש שאליו אתם רוצים לפנות, ולא סתם לטרגט גולשים בצורה נקודתית על פי האתר שבו הם גולשים או שיטות טרגוט אחרות שקיימות היום. כך למשל תוכלו להכניס תחומי עניין שונים וגוגל ינסה לבנות פרופיל של משתמש שעונה על כל התחומים הללו (בניגוד למה שקורה היום כאשר בוחרים מספר תחומי עניין, ואז גוגל מתייחס אליהם בתצורת ״או״. כלומר אם הגולש מתעניין בזה או בזה אבל לא בשניהם ביחד).

בנוסף, ישנם תחומי עניין רבים שחסרים היום בגוגל אדוורדס, והאפשרות הזו תאפשר לכם ליצור אותם בעצמכם.

כדי ליצור את הקהל המותאם אישית יש להכנס לאפשרויות הטרגוט בקמפיין האדוורדס (הכפתור האדום Targeting+), להוסיף תחומי עניין ולבחור Affinity Audiences ואז ללחוץ למטה על Custom+, ואז פשוט להכניס באופן חופשי את האתרים בהם הגולשים שלכם גולשים ותחומי עניין שמעניינים אותם.

בימים הקרובים אשתדל לעדכן אתכם איך זה עובד, ואם יוצא לכם להשתמש בזה אשמח אם תכתבו בתגובות איך זה עבד לכם.