ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

שימוש לא קונבנציונלי בגוגל אדוורדס

תרשו לי לחרוג ממנהגי ולפרגן גם היום למשרד פרסום ישראלי שמצליח לצאת מהמסגרת ולהפיק ללקוח שלו קמפיין מקורי, שמשתמש בפלטפורמה פרסומית קיימת כדי להעביר את המסר על ידי הפלטפורמה עצמה, ולא רק בעזרתה.

והפעם – Y&R Israel (לשעבר שלמור אבנון עמיחי) בקמפיין מודעות ב-Google AdWords לרשת חנויות הנוחות של מנטה.

אתם בטח כבר יודעים שכדאי לקרוא את כל הפוסטים שלי, אבל את זה אתם ממש חייבים לקרוא כדי ללמוד איך עושים קמפיין שהוא גם יצירתי וגם מגדיל את המכירות. (כי זה לא תמיד קורה ביחד…)

אז ככה. אמנם לא הייתי בישיבת ההנהלה של מנטה עם משרד הפרסום שלהם, אבל אני מתאר לעצמי שהשיחה התנהלה בצורה הזאת:

מנטה: אנחנו רוצים להגיד לציבור שיש ברשת החנויות שלנו תשובות להרבה דברים. הרבה מאוד. כל כך הרבה שאין באף חנות נוחות אחרת.

Y&R: אני יודע! איפה אפשר למצוא תשובות להרבה מאוד דברים?

מנטה: בגוגל? אבל איך תפרסם את מנטה בגוגל? אתה לא באמת מתכוון להציע לנו קמפיין מודעות אדוורדס נכון?

Y&R: דווקא כן, למה לא?

מנטה: כי זה מזלזל בנו! בקמפיין באדוורדס משתמשים העסקים הקטנים, אלו שאין להם כסף לפרסם בטלויזיה, אלו שמחפשים לידים או מעוניינים למכור מוצר דרך האינטרנט. אבל אנחנו? מה לנו ולגוגל?!

Y&R: חחחח לא הבנתם! אני לא הולך לפרסם אתכם בגוגל אלא להעביר את המסר של הקמפיין באמצעות המאפיינים המיוחדים של גוגל. כיוון שאנחנו רוצים להעביר ללקוחות שלנו את המסר ש”אצלנו אפשר להשיג הכל”, וכיוון שבגוגל אנשים מחפשים ומוצאים הכל – אנחנו נשלב בין הדברים וניצור קמפיין יצירתי שלא נראה כמוהו!

תראו את הסרטון ותבינו:

הבנתם?

מה שיפה פה הוא התחכום, כיוון שהשימוש בגוגל אדוורדס לא נעשה בדרך המקורית שלשמה נועדה הפלטפורמה (פרסום מודעות באינטרנט) אלא כדי להעביר את המסר השיווקי של המותג – במנטה אפשר למצוא הכל, כמו בגוגל.

לפני כמה זמן כתבתי על זה פוסט נוסף שמציג שימושים שונים שמפרסמים עשו בפינטרסט וביו-טיוב כדי להעביר את ערכי המותג שלהם בדרך מקורית, שמשתמשת במאפיינים הייחודיים של פינטרסט ויו-טיוב כדי להעביר את המסרים השיווקיים של המותג, ולא סתם כדי לקבל חשיפה.

אז מה אתם אומרים?

באיזה פלטפורמות פרסומיות אפשר להשתמש כדי להעביר את המסר השיווקי של המותג שלכם?