ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

קהלים דומים בפרסום בגוגל אדוורדס – פיצ׳ר חדש

איזה כיף שיש לנו תחרות כל כך חזקה בין גוגל לפייסבוק…

חודש וחצי אחרי שפייסבוק חושפים את האפשרות ליצור קהלים דומים כדי להרחיב את החשיפה של המודעות שלנו לקהלים עם מאפיינים דומים לקהל המקורי, גוגל יוצאים עם פיצ׳ר דומה שמאפשר לנו לעשות את אותו הדבר בדיוק – רק באדוורדס (ותחת שם אחר כמובן).

האפשרות החדשה מאפשרת לכם להוסיף טרגוט דומה לקבוצות המודעות שלכם בקמפיינים ב-GDN, ולקבל לקוחות עם מאפיינים דומים לטרגוט המקורי שבחרתם, וב-CPA דומה.

האמת שהאפשרות הזאת היתה חסרה לי במשך הרבה זמן, מכיוון שכאשר הייתי רוצה לגלות מילות מפתח חדשות ברשת החיפוש הייתי פשוט יוצר קבוצת מודעות נפרדת עם מילים ב-broad match ובידים נמוכים, ואז המודעה שלי היתה מוצגת גם בהקשרים עקיפים (מאוד) למילות המפתח שלי ומגלות לי באילו מילות מפתח הלקוחות שלי משתמשים.

בקמפיינים ברשת המדיה האפשרות הזו לא היתה קיימת, ואם הייתם רוצים לגלות תחומים חדשים הייתם פשוט צריכים להעלות קמפיין בתחומים מסויימים, לראות מה מגיב טוב ומה לא, ומה שמגיב טוב לשים באדגרופ ממוקד עם תקציב גבוה יותר.

אז נכון שבקמפיינים עם מיקוד של רימרקטינג גוגל היתה יוצרת לנו באופן אוטומטי רשימה של Similar to לכל קהל שהיינו יוצרים, אבל זה לא היה אפשרי בקמפיינים שכללו מיקודים אחרים חוץ מרימרקטינג (Topics, Interests, Placements וכו׳).

הערה חשובה: גוגל ממש לא ממליצים על ההאופציה הזאת למפרסמים שרוצים להיות בשליטה על מסעות הפרסום שלהם. בדיוק כמו ב-broad match גם כאן המודעות שלכם יכולות להיות מוצגות במיקומים שלא ממש קשורים לתחום שלכם, ואם חשוב לכם להיות לשמור על המיתוג ולא להופיע למשל באתרי משחקים – האופציה הזאת לא בשבילכם.

תכלס, איך עושים את זה?

פשוט מאוד – לכו לאחד האדגרופים בקמפיין הדיספליי שלכם, לחצו על + Targeting 

ואז תוכלו לראות את הקוביה Targeting Optimization מתחת לטרגוט הנוכחי עכשיו שימו לב לאופציות שיש לכם:

Conservative targeting – האופציה הזו קיימת בכל קמפיין דיספליי, בלי קשר למספר ההמרות שיש לכם.

העלות להמרה תהיה זהה לעלות שהיתה לכם עד כה, ובמידה והקמפיין שלכם רץ על Target CPA מסוים (Conversion Optimizer Bidding)- גוגל ישתדלו להתאים את העלות לטרגט CPA שלכם ככל הניתן, גם אם זה אומר שתקבלו פחות המרות.

תרצו להשתמש באופציה הזו כאשר אתם רוצים עוד לקוחות אבל לא בכל מחיר (דיי דומה ל-Optimize for Similarity ביצירת קהלים דומים בפייסבוק).

Aggressive targeting – אפשרות שקיימת רק אם יש לכם 15 המרות בחודש (וכמובן שעובדת טוב יותר ככל שיש יותר).

האפשרות הזו מאפשרת לכם להגדיל את ההמרות בצורה משמעותית יותר, גם אם ה-CPA שלכם יהיה גבוה יותר מהרגיל.

אם נשתמש במילים של גוגל, אז אתם צריכים להשתמש ב-Aggressive כאשר אתם רוצים לקבל ״כמה שיותר המרות״ וזה בסדר מבחינתכם אם המחיר יהיה ״קצת שונה״ מהעלות ללקוח שאתם משלמים כיום.

[mc4wp_form id=”2160″]

שאלת השאלות…

עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם – אם הקמפיין רץ על בידים אוטומטיים/ידניים (או כל bidding אחר ללא הגדרת Target CPA) – איך גוגל ידע מה המחיר הרצוי שלי להמרה?

אז בשביל זה גוגל מציינים שבמידה ואתם משתמשים ב-CPA גוגל באמת ישאפו להביא לכם המרות ב-CPA הזה, אבל גם אם לא הם ינסו לנתח את ביצועי האדגרופ ולגזור מהם CPA משוער שיהיה טוב עבורכם.

האפשרות הזו ממש חדשה אבל כבר היום הוספתי אותה לחלק מהקמפיינים שלי, ואני מקווה שהנתונים באמת יהיו חיוביים כדי שאחזור ואעדכן אתכם בעוד כמה שבועות בתוצאות הניסוי.

12/5/14 (21:18) – עדכון חשוב 

הרבה אנשים שאלו אותי מה ההבדל בין קמפיין שרץ על CPA (מה שנקרא Display Optimizer, להלן DO) לבין האפשרות החדשה (Display Targeting Optimization, להלן DTO).

אז ביררתי את העניין מול גוגל, ולהלן המסקנות:

Display Optimizer מריץ את הקמפיין שלכם תחת הטרגוטים שבחרתם ומשחק עם הבידים כדי להביא לכם המרות בCPA שקבעתם, אבל המשחק תמיד נשאר בתוך גבולות הגזרה שאתם הגדרתם!

לעומת זאת, Display Targeting Optimization מאפשר לכם לפרוץ את גבולות הגזרה (בצורה סולידית או אגרסיבית, ע״פ מה שבחרתם) ולזהות טרגוטים חדשים רלוונטיים שלא חשבתם עליהם.

לדוגמא:

נגיד ששמתם אדגרופ עם מיקוד placements באתר themarker.com לגילאי 25-34.

DO – ישים אתכם בדה מרקר בלבד, לגילאי 25-34 בלבד, וינסה להביא כמה שיותר המרות בעזרת משחק עם הבידים.

DTO – ישים אתכם גם בכלכליסט, bizportal, גלובס ועוד אתרים בנושא כלכלה ויכול להיות שאפילו יציג אתכם לגילאי 65+ למרות שזה לא בטרגוט שלכם.

ה-DTO מתפצל שוב פעם ונותן לכם אפשרות לבחור conservative (מיקוד מצומצם יותר, עלות להמרה ללא חריגות למרות שזה יביא לכם פחות המרות) או aggressive (דגש על ההמרות, יותר גמישות בעלות להמרה ויותר גמישות במיקומים שתוצגו).

אם נחזור לדוגמא של דה מרקר לגילאי 25-34, אז conservative יציג אתכם באתרי כלכלה נוספים ואילו aggressive יכול להציג אתכם גם באתרי משחקים, מתכונים, בריאות ועוד (בתנאי כמובן שגוגל זיהו שזה יכול להביא לכם עוד המרות רלוונטיות).

מקווה שזה מספיק ברור. אם לא אתם מוזמנים לשאול בתגובות 🙂