ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

אופטימיזציה של אתרי איקומרס: למצוא את הכסף שמונח על הרצפה

אחד הדברים הטובים שהביאה איתה הקורונה, זה שפתאום כולם מבינים את החשיבות של האיקומרס.

הצרכנים מבינים שיותר קל לקנות אונליין, ובעלי העסקים מבינים שהם חייבים לעשות את השיפט הזה כדי להתאים את עצמם.

יחד עם זאת, למכור באינטרנט זה לא רק להקים אתר ולהתחיל לספור את הכסף, ויש הרבה “חורים” שיכולים להיות באתר.

הדבר הראשון זה לזהות את אותם חורים, וגוגל אנליטיקס יכול לעזור לנו בזה.

הקלטתי סרטון הדרכה קצר שילמד אתכם איך לעשות שימוש ב-2 מדדים, שלדעתי לא הרבה אתרים משתמשים בהם, כדי לזהות הזדמנויות באתר האיקומרס שלכם.

לאחר שצפיתם בסרטון, הנה הפעולות שאתם צריכים לעשות כדי להוציא את התובנות עליהן דיברתי:

1. להטמיע Enhanced Ecommerce כמו שצריך.

2. לוודא שאתם עוקבים אחרי Product Detail Views (צפייה בעמוד מוצר) וכן Add to Cart, כדי שגוגל אנליטיקס יתן לכם את המטריקות.

3. להכנס לדוח Product Performance תחת דוחות האיקומרס בגוגל אנליטיקס, ולהסתכל על המטריקה Cart-to-Detail שתראה לכם מה אחוז הגולשים שהוסיפו לסל, מתוך כל אלו שצפו בעמוד מוצר.

4. להסתכל על המטריקה Buy-to-Detail, שתראה לכם כמה גולשים סיימו את הרכישה, מתוך כל אלו שצפו בעמוד מוצר.

5. חפשו את החריגים, ונסו לחפש הסבר למה מוצרים (או קטגוריות) מסויימות זוכות ליחס גבוה או נמוך יותר ממוצרים/קטגוריות אחרות.

ההסברים שתמצאו, יובילו אתכם לבצע שינויים באותם מוצרים/קטגוריות כדי לשפר את יחס ההמרה שלהם.

בהצלחה!