ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

עדכון שבועי: רימרקטינג לאפליקציות באדוורדס, דוחות חדשים בגוגל אנליטיקס ועוד

טוב השבוע הזה היה מ-מ-ש מעניין. נתחיל בדברים הקטנים:

התעלמות מתנועת בוטים בגוגל אנליטיקס

גוגל הוסיפו צ׳קבוקס קטן להגדרות הView (פרופיל בעבר) בגוגל אנליטיקס, שמאפשר לכם להגיד לגוגל אנליטיקס להתעלם מתנועה של בוטים ידועים. 

באופן עקרוני בוטים לא אמורים להפעיל קוד JavaScript (ולכן גם לא אמורים להפעיל את הקוד של גוגל אנליטיקס), אבל לכל כלל יש יוצא מן הכלל ובאתרים גדולים ניתן לראות השפעה גדולה מאוד לבוטים
הללו שעלולים לשבש את הנתונים בצורה משמעותית.

לא מצאתי איפה יש רשימה של ה”known bots and spiders” שגוגל מכיר אבל אין ספק שחובה לסמן את זה, ובכל מקרה תוכלו להעתיק את הרשימה המצ״ב ולעשות את הסגמנט הבא כדי לסנן תנועה לא אנושית:

verizon|communication|isp|comcast|tele|internet|dsl|road runner|pool|service provider|embarq|address|vodafone|sprint|network|cable|alltel|wifi|telkom|bellsouth|uninet|online|jazztel|easynet|clearwire|iinet|t-mobile|iunet|broadband|provider|comunitel|earthlink|proxad|fastwebs|armstrong|at&t|abts|cybernet|rcs & rds|singnet|axtel|unknown

אפשרות חדשה לרימרקטינג לאנשים על פי רמת/סוג השימוש שלהם באפליקציה

זה פיצ׳ר ממש מגניב שנוסף השבוע לאזור הרימרקטינג בגוגל אדוורדס. מעכשיו אתם יכולים ליצור קוד רימרקטינג, להטמיע אותו באפליקציה שלכם ולסמן גולשים על פי רמת/סוג השימוש שלהם באפליקציה.

למשל תוכלו לסמן גולשים שלא נכנסו לאפליקציה במהלך X הימים האחרונים, X השעות האחרונות ואפילו בטווח תאריכים מסוים. כמו כן תוכלו לטרגט גולשים שמשתמשים בגרסא מסויימת של האפליקציה (כדי לשכנע אותם להוריד גרסא חדשה יותר למשל), ואם זה לא מספיק – אחרי שהטמעתם את הקוד תוכלו אפילו לסמן גולשים על פי פעולות מסויימות שהם ביצעו/לא ביצעו באפליקציה!

מטורף הא?!

האפשרויות פה הם אינסופיות, מכיוון שבמידה ויש לכם אפליקציה להזמנת חופשות בחו״ל למשל, תוכלו לרדוף אחרי כל אלו שלא נכנסו לאפליקציה במהלך החצי שנה האחרונה כי סביר להניח שהם קרובים יותר להזמנת נופש בחו״ל מאשר מי שהזמין בחודשיים האחרונים.

עם האפשרות לעקוב אחרי גולשים שביצעו פעולות אפשר לעשות באמת הרבה דברים, משאיר לכם לדמיין ואם יש לכם רעיונות מעניינים אשמח אם תשתפו בתגובות.

כל מה שצריך לעשות כדי ליצור את הרשימות הללו זה להכנס לshared library>audiences ואז ליצור רשימת רימרקטינג חדשה ולבחור Mobile apps. בחרו את האפליקציה שלכם, הגדירו את הרשימה וגוגל יביא לכם קוד שאותו תצטרכו להטמיע, וזהו.

 

דוחות חדשים בגוגל אנליטיקס – Display Targeting

אמנם זה קרה לפני שבוע, אבל עדיין לא סיפרתי לכם על הדוחות החדשים בגוגל אנליטיקס שמאפשרים לכם לצפות בנתוני הקמפיינים שלכם ברשת המדיה של גוגל אדוורדס.

הדוחות הללו מאפשרים לכם לראות את התפקוד של הטראפיק שהגיע אליכם מקמפיינים ברשת המדיה, אבל לא רק על פי הקמפיין והאדגרופ (כמו שהיה עד עכשיו) אלא גם על פי הפילוחים שנמצאים באדוורדס!

כך למשל תוכלו לראות איך התנהגה תנועה שהגיעה מ-placement מסוים, תחום עניין, keyword וכמובן גם מין וגיל (שזה כבר קיים בדוחות הדמוגרפיים בגוגל אנליטיקס).

כל שעליכם לעשות זה לחבר את חשבון האדוורדס והאנליטיקס שלכם, ללכת לדוח Acquisition>Adwords>Display Targeting  ולהתחיל לנתח 🙂

Dynamic Sitelinks בגוגל אדוורדס

גוגל מכריזים על סייטלינקס דינמיים למודעות החיפוש באדוורדס, שיתווספו באופן אוטומטי למודעות שלכם ויקשרו לעמודים פנימיים באתר שלכם (שכנראה יהיו יותר רלוונטיים לביטוי שהגולש חיפש).

אמנם הסייטלינקס הם לא דבר ממש חדש, אבל העובדה שגוגל החליטו להוסיף אותם בצורה אוטומטית מעלה את השאלה – למה הם עושים את זה?

אפשרות אחת היא שגוגל פשוט מנסים לתפוס יותר שטח מקום עם המודעות הממומנות כדי להגדיל את אחוז ההקלקה עליהם, ואם מנהל הקמפיין לא טרח לעשות את זה בעצמו גוגל יעשו זאת בשבילו (למרות שאז לא מובן למה הקליקים על הסייטלינקס הדינמיים הם בחינם).

ולמקרה שחשבתם לחסוך לעצמכם עבודה ולתת לגוגל לעשות אותה – גוגל אומרת שהסייטלינקס הדינמיים יוצגו בחלק קטן מאוד מהפעמים, ורק כאשר גוגל תזהה שהעמוד של הסייטלינקס הדינמי יותר רלוונטי לחיפוש של הגולש מאשר הסייטלינקס הקיימים כבר.

ואם אני לא רוצה את זה?

אז אל תדאגו, אף אחד לא יכריח אתכם. כאן יש אפשרות לעשות opt-out או לחזור בחזרה.

למסמך העזרה הרשמי של גוגל בנושא תוכלו להקליק היר.

SEM זה הערוץ השיווקי האפקטיבי ביותר עבור 85% מהמשווקים

פרסום בגוגל אדוורדס וקידום אורגני זה הערוץ השיווקי הכי אפקטיבי כדי להביא גולשים לאתר. כך מגלה מחקר חדש של פורסטר וshop.org.

את הסיכום של המחקר תוכלו לראות כאן, כי אני לא הולך להסביר כאן את כולו אלא רק לתת את ההיילייטס שאומר ש19% מהנשאלים במחקר אמרו ש-50% מתקציב השיווק שלהם הולך ל-PPC.

אל תדאגו, גם פייסבוק ואורגני מקבלים שם מקום מכובד.

כלים אוטומטיים לניהול עסקים לוקאליים באינטרנט

זה פוסט ממש מגניב עם רשימה של כלים אוטומטיים שיעזרו לכם מאוד אם אתם מנהלים עסקים לוקאליים באינטרנט, שיש להם הרבה סניפים.

תחשבו מה זה לשנות שעות פתיחה של עסק שיש לו 50 סניפים בGoogle Places – סיוט לא?

אז בלינק הזה יש עוד כמה כלים שיכולים לעזור לכם באוטומציה-לוקאלית, בכל מיני תחומים מעניינים.

עד כאן להשבוע.

שיהיה המשך שבוע בטוח ושקט לכולנו, ואתם מוזמנים לשתף את הפוסט עם חברים נוספים שיתעניינו בו ורוצים להשאר מעודכנים