ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

חדש בגוגל אדוורדס – מדידת המרות cross-device עם אפליקציות

גוגל הכריזו אתמול בבלוג שלהם, שמהיום עמודת ה-Estimated Total Conversions תהיה מסוגלת לעקוב גם אחר המרות שהתחילו במכשיר אחד והסתיימו במכשיר אחר, אבל לא רק בין דפדפנים (כפי שהיה עד היום) אלא אפילו אם מדובר על המרות שהתחילו בדפדפן והסתיימו באפליקציה ולהיפך.

למשל – גולשים שהקליקו על מודעת דיספליי בתוך אפליקציה, הגיעו לדף נחיתה במובייל ואז נכנסו דרך הדסקטופ בבית והמירו. עד היום לא היתה לכם אפשרות לדעת על ההמרה הזו אבל מהיום זה יהיה אפשרי, בתנאים מסויימים כמובן.

דוגמא נוספת – נגיד שיש לכם חנות אונליין שמוכרת תוספי מזון לספורטאים. אחד הגולשים שלכם רואה מודעת דיספליי לאבקת חלבון בזמן שהוא קורא את החדשות בדפדפן של המובייל, וזה מוביל אותו לאפליקציה שלכם שבה הוא מבצע את הרכישה בסופו של דבר.

עד היום לא היה ניתן לעקוב אחרי ההמרות הללו מכיוון שמדובר בשני “דפדפנים” שונים, וספירת ההמרות הרגילה של אדוורדס מתבצעת על סמך קוקיז, שכידוע לא עוברים בין דפדפנים אלא ייחודיים לדפדפן שיצר אותם.

כאמור, הודות לשינוי המדובר תוכלו למדוד את ההמרות מהסוג הזה ולצפות בהם בעמודת ה-Estimated Total Conversions.

בכדי להוסיף את העמודה לממשק הדוחות לכו ל-Columns > Modify Columns בכל תצוגה שתרצו, בין אם ברמת הקמפיינים, המודעות, מילות החיפוש וכו.

בחרו ב – Conversions > Est. total conv והוסיפו אותו ע”י לחיצה על החיצים הקטנים בצד ימין. כעת לחצו על Apply וסיימתם.

איך גוגל אדוורדס מחשבת את ההמרות cross-device הללו?

המרות Cross Device מבוססות על איסוף מידע אנונימי ממדגם של משתמשים, שבשלב מסויים בגלישה שלהם עשו Sign in לאחד מהשירותים של גוגל.

המידע אמנם סטטיסטי ולא מדויק ב100%, אבל גוגל מבטיחים שהמידע יוצג רק בתנאי שהנתונים מגיעים למובהקות סטטיסטית.

הנה סרטון נחמד של גוגל הממחיש כיצד המרות Cross Device עובדות:

ואם אתם בעלי אפליקציה ורוצים להיות מסוגלים לעקוב אחרי המרות שמתבצעות מתוכה – שימו לב שהגדרתם את הכל כמו שצריך.

הנה ההסבר למעקב אחר המרות של אפליקציות Android ומעקב אחר המרות של אפליקציות iOS.