ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

והנה זה בא – המהפך של Google Adwords Editor 11.0!

אם היינו צריכים לעבור את כל 2014 רק בשביל להגיע לרגע הזה – דיינו.

גוגל השיקו אתמול באופן רשמי את הגרסא ה-11 של Adwords Editor, התוכנה שמאפשרת לכם לנהל את הקמפיינים שלכם באופליין, והפעם יש חידושים מהפכניים שלוקחים את התוכנה המיושנת הזו צעד אחד קדימה.

אבל לפני שנתחיל לפרט מה בדיוק השתנה ואיך להשתמש ב-AdWords Editor החדש – הנה סרטון שיתן לכם קצת חשק:

אז מה התווסף?

קודם כל – המראה הויזואלי. האדיטור הישן היה נראה מיושן מאוד והגרסא החדשה נראית הרבה יותר מעודכנת והרבה יותר מתאימה לנראות הכללית של הממשק של אדוורדס בדפדפנים.

שימו לב שהמסך בנוי משלושה אזורים – Data view ששם יש את כל האלמנטים (מילות מפתח, אדגרופים, מודעות וכו׳), Tree view שמציג את מבנה החשבון ברמת הקמפיין/אדגרופים, ו-Type list שבאמצעותם אפשר לבחור איזה מידע נרצה לראות ב-Data view.

Type List

במקום לנהל את האלמנטים השונים באדוורדס (קמפיניים, אדגרופים, מילות מפתח וכו׳) דרך סרגל עליון בממשק הישן – מעכשיו תוכלו לבחור את מה אתם רוצים לערוך דרך רשימה בצד שמאל של המסך, ואז האלמנטים שאותם תרצו לערוך יפתחו לכם במרכז בתוך ה-Data view:

Pop-out windows

רוצים לערוך כמה חלקים של החשבון שלכם במקביל? אין שום בעיה. פשוט לחצו פעמיים על Text ads או על החץ שמימין, וזה יפתח לכם את כל המודעות של אותו אדגרופ/קמפיין בחלון נפרד. בצורה כזו תוכלו למשל להציג את המודעות לצד מילות המפתח ולערוך אותם במקביל.

שימו לב שאם אתם פותחים חלון מסוים ואז בוחרים בType list קמפיין/אדגרופ אחר – החלון יתעדכן כדי להציג את המידע הרלוונטי לקמפיין/אדגרופ החדש שבחרתם. כך למשל אם תפתחו בחלון נפרד את המודעות של קמפיין X ואז תבחרו ב-Tree view את קמפיין Y – המודעות שתראו בחלון שפתחתם יתחלפו למודעות של קמפיין Y.

הורדה מתקדמת של קמפיינים

רוצים להוריד את כל ה-MCC במכה אחת? אין בעיה. פשוט לחצו על Accounts וזה יתן לכם את רשימת כל חשבונות ה-MCC שלכם (בניגוד לתוכנה הישנה שבה הייתם צריכים לעשות add account כדי לראות את החשבון). לאחר מכן תוכלו פשוט לסמן את החשבונות שאותם אתם רוצים להוריד וזהו – החשבונות יפתחו בשני חלונות נפרדים ותוכלו לערוך אותם במקביל.

אפשר להעתיק מידע מחשבון אחד לשני באמצעות Drag&Drop. תפסו ב-Data view את האלמנט שאותו אתם רוצים להעתיק וגררו אותו לתוך ה-Tree view. שימו לב שכשאתם גוררים אלמנט מסוים אתם צריכים לגרור אותו לתוך אלמנט-האב שמכיל אותו. למשל מודעות צריכות להגרר לתוך האדגרופ ולא לתוך הקמפיין.

כמובן שאפשר גם לעשות Ctrl+C בחשבון אחד ולהדביק בחשבון השני באמצעות Ctrl+C.

Undo / Redo

טוב זה היה דיי מתבקש. אם תרצו לבטל שינויים שעשיתם תוכלו פשוט ללחוץ על Ctrl+Z ואם תרצו להחזיר אותם בחזרה לחצו על Ctrl+Shift+Z (או CMD במקינטוש). כמובן שיש גם לחצנים ייעודיים לעניין:

החידוש המרענן פה הוא שאם תבטלו שינוי מסוים זה יבטל רק את השינוי האחרון שעשיתם ולא את כל השינויים שנעשו על אותו אלמנט, אבל תוכלו ללחוץ על החץ הקטן שליד הלחצנים ולבחור בדיוק אילו פעולות אתם רוצים לבטל/להחזיר.

בגרסא הקודמת של האדיטור, אם הייתם מסמנים קמפיין (למשל) ולוחצים על revert changes הוא היה מבטל את כל השינויים שעשיתם באותו קמפיין מההורדה האחרונה, שזה כמובן איום ונורא. בגרסא החדשה תוכלו לעשות Ctrl+Z וזה יבטל רק את השינוי האחרון שעשיתם (אין צורך אפילו לבחור את האלמנט שבו עשיתם את השינוי. כלומר גם אם אתם רוצים לבטל שינוי במודעה אבל אתם נמצאים במסך של מילות המפתח – תוכלו פשוט ללחוץ על Ctrl+Z וזה יבטל את השינוי במודעה).

הדבקה במספר קמפיינים/אדגרופים בו זמנית

רוצים להדביק את אותם מודעות במספר מקומות בו זמנית? אין בעיה. העתיקו את מה שאתם רוצים לשכפל, בחרו ב-Tree view את הקמפיינים/אדגרופים שבהם אתם רוצים להדביק, לחצו Ctrl+V וזה יתן לכם אפשרות לבחור איפה אתם רוצים להדביק את זה:

והחידוש הכי גדול – עריכה נוחה של Make multiple changes!

עד היום, כאשר הייתם מעתיקים מספר גדול של אלמנטים (מודעות, מילות מפתח, וכו׳) ומדביקים בעזרת Make multiple changes הייתם מקבלים תיבת טקסט גדולה ופשוט שופכים לשם את המידע, שהיה נראה ממש מבולגן וכמעט לא היה ניתן לעריכה.

לא עוד! מהיום תוכלו לעשות Ctrl+V בדיוק כמו שעשיתם בעבר, אבל האדיטור מיד יסדר את המידע בצורה נוחה בתוך טבלה מסודרת, ותוכלו לערוך את התאים ואפילו את הכותרות של הטבלה בצורה קלה ביותר.

וואו וואו וואו. אין לכם מושג איזו הקלה זו! טנק יו גוגל ווי לאב יו 🙂

אפשרויות חיפוש משודרגות

ה-Adwords Editor החדש מאפשר לכם לבצע חיפושים בצורה מאוד מאוד מתוחכמת. תוכלו להגיד לו איפה לחפש, מה לחפש, להחיל פילטרים על החיפוש, למקד את החיפוש ואפילו לשמור את החיפוש כדי שתוכלו לבצע אותו שוב בהמשך.

כמו כן קיימת גם אפשרות לבצע חיפוש מהיר באמצעות קיצורי דרך, אותם תוכלו למצוא בלינק הזה.

Shared Library

פיצ׳ר נחמד ואחרון (שאני לא מבין איך לא הוציאו עד היום) זה גישה לספריות משותפות ב-Shared library, שם תוכלו למצוא אסטרטגיות בידים משותפות וסייטלינקס משותפים שבהם אפשר להשתמש במספר קמפיינים במקביל.

סיכום ובקשות לעתיד

אין ספק שהאדיטור החדש מהווה הקלה משמעותית למנהלים קמפיינים בגוגל אדוורדס, ואני מאוד מקווה שגוגל יצאו קצת מהקופסא ויביאו לנו עוד חידושים כאלו.

הדבר שהכי חסר לי זו אפשרות להעלות באנרים באמצעות דראג אנד דרופ מהמחשב האישי (כמו שיש כבר בממשק האינטרנטי של אדוורדס) אבל מי יודע, אולי נראה את זה בגרסאות הבאות 🙂