ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

הפיצ’ר הכי מעניין בגוגל אדוורדס הגיע לישראל – Google Forwarding Numbers

בכנס האחרון שגוגל עשו לסוכנויות החברות ב-Google Partners נחשפה ידיעה מרעישה – בקרוב Google Forwarding Numbers הולכים להגיע לישראל!

עבור כולם זה היה החידוש הכי מעניין שהיה בכנס ואולי אפילו החידוש הכי מעניין בעשור האחרון, מכיוון שהמספרים של גוגל פותרים בעיה רצינית עבור מפרסמים רבים ועד היום הם לא היו זמינים בישראל.

מה זה Google Forwarding Numbers?

אם יצא לכם להשתמש אי פעם ב-Call extensions בגוגל אדוורדס, אתם בטח יודעים שכל שעליכם לעשות הוא להכניס את מספר הטלפון שלכם, ואז כשהגולש יחפש את מילת המפתח שלכם יופיע לו אייקון של טלפון ליד המודעה.

הבעיה היא – שלחיצה על הטלפון לא מחייגת באופן מיידי לבית העסק אלא מעבירה את הגולש לאפליקציה של החייגן, שם הוא צריך ללחוץ על לחצן החיוג ורק אז השיחה מתבצעת.

הבעיה נוצרת מכיוון שהחיוב על הקליק מתבצע ברגע שהגולש מקליק על האייקון של הטלפון, גם אם בפועל הוא לא ביצע את החיוג כלל וכלל:

בנוסף, עסקים שעובדים עם מרכזיות טלפוניות (“אנא המתן בזמן העברת השיחה לשלוחה”) לא יכולים לדעת אם הגולש באמת הגיע לנציג טלפוני או שהוא ירד מהקו באמצע ההקשבה למענה הממוחשב, מה שפוגע באופן משמעותי ביכולת האופטימיזציה של הקמפיין.

Google Forwarding Numbers מציעים משהו מאוד פשוט – אנחנו ניתן לך מספר וירטואלי, וכאשר הגולש יחייג למספר הזה הוא יועבר למספר האמיתי של בית העסק אבל לנו תהיה יכולת לעקוב אחר נתוני השיחה.

לדוגמא – הטלפון האמיתי של מכללת האקריו הוא 03-6135565 אבל בגלל שהם משתמשים בפיצ’ר החדש, כאשר אני לוחץ על אייקון הטלפון אני מועבר לחייגן שבו מופיע המספר הגוגלי של האקריו:

מעבר לנתונים הנוספים הזמינים כאשר משתמשים ב-GFN, קיימת גם יכולת מדידת המרות מתקדמת יותר ואפשרויות אופטימיזציה רבות שלא זמינות עבור אלו שמשתמשים במספרים הרגילים (עוד על כך – בהמשך הפוסט).

אז תכלס, איך מוסיפים את תוסף ה-GFN?

נורא פשוט – לכו לעמודת ה-Ad extension, בחרו Call extensions ולחצו על +Exetnsion.

כעת תיפתח לכם רשימת הטלפונים הקיימים כבר בחשבון בתור תוספי שיחה (במידה וקיימים), ולמטה יהיה לכם לחצן + New phone number.

בחרו את המדינה (ישראל) והכניסו את מספר הטלפון המקורי של העסק שלכם, לחצו על שמור ובצעו שוב את אותו הדבר עבור המובייל (סמנו את תיבת ה-Mobile למטה):

שימו לב שאין חובה להוסיף תוסף חדש, ותוכלו פשוט לערוך את תוספי השיחה הישנים שלכם ופשוט לבחור את האופציה הראשונה של Google forwarding phone number תחת Show my ad with.

זהו. בגדול סיימתם. עכשיו רק נותר לנו לראות איך עוקבים אחרי הביצועים של תוספי ה-GFN ואיך מודדים את ההמרות שהם הביאו לנו.

מדידת ביצועים בתוספי Google Forwarding Numbers

הביצועים בתוספי GFN נמדדים בצורה מאוד פשוטה – לכו לעמודה אותה אתם רוצים לנתח (קמפיין, אדגרופ, keywords וכו’), לחצו על columns והוסיפו את העמודות הרלוונטיות המופיעות תחת Call details:

הפירוש של העמודות הוא כדלהלן:

Phone impressions – מספר הפעמים שהמודעה שלכם הוצגה עם מספר GFN לצידה.

Phone calls – מספר השיחות שה-GFN שלכם קיבל, בין אם זה קרה דרך לחיצה על אייקון הטלפון ובין אם הגולש חייג את המספר באופן ידני (!!).

PTR – יחס ההקלקה, או יותר נכון כמות השיחות שקיבלתם בפועל חלקי כמות הפעמים שהמודעה שלכם הוצגה עם GFN (כלומר phone calls/phone impressions).

Phone cost – העלות של הטלפונים שהתבצעו באופן ידני למספר ה-GFN שלכם. שימו לב שעלות זו לא כוללת את עלות הקליקים על הטלפון במובייל אלא רק גולשים שחייגו למספר באופן ידני. החיוב על קליקים במובייל זהה לאופן החיוב בתוספי שיחה רגילים, שמתבצע כאשר הגולש מקליק על האייקון של הטלפון, גם אם הוא לא חייג בפועל למספר.

כעת, אם תרצו לראות כמה גולשים חייגו אליכם ממובייל באמצעות click to call וכמה הקישו את המספר ידנית – לכו ללחצן ה-Segments, בחרו Click type ותוכלו לראות את ההבדלים בין Mobile click-to-call לבין Manually dialed phone calls, הן ברמת החשיפות והן ברמת השיחות שבוצעו בפועל.

רוצים לראות מידע נוסף על השיחות שלכם?

לכו לעמודת ה-Dimensions, בחרו בצד שמאל View: Call details ותוכלו לראות בדיוק מתי השיחה החלה, מתי הסתיימה, מאיזה אזור חיוג הגולש הגיע, האם הוא הגיע מדסקטופ או מובייל וכן האם הוא הגיע מתוסף GFN שהוצג לצד מודעה או מספר GFN שהופיע בדף הנחיתה (עוד על כך בהמשך).

מדידת המרות ב-Google Forwarding Numbers

עכשיו מגיעים לתועלת הכי גדולה שאנחנו מקבלים מהמספרים הדינמיים של גוגל – מדידת המרות ואופטימיזציה!

עד היום, לא יכולתם באמת למדוד את ההמרות שהתקבלו מתוספי המודעות שלכם, ולא משנה אם הגולש באמת חייג או שהוא רק הקליק על האייקון של הטלפון.

מהיום, כאשר תיצרו את ה-call extension ותבחרו באופציה של ה-GFN, תופיע לכם למטה אפשרות של Advanced ואחרי שתלחצו עליה תוכלו לבחור את “קוד ההמרות” אותו אתם רוצים לשייך לתוסף השיחה:

אסביר:

בדיוק כמו שיש לכם קוד המרות שנשלח ברגע שמישהו משאיר פרטים בדף הנחיתה, ככה גוגל מאפשרים לכם לספור המרות Calls from ads כאשר מישהו מתקשר אליכם באמצעות מספר GFN.

מה מוגדר בדיוק בתור Calls from ads? שיחה באורך של 60 שניות, שזה הדיפולט שגוגל מספקים לכם במקרה שאתם לא צריכים משהו מותאם אישית.

ואם אתם רוצים לספור המרות רק לאחר 120 שניות? אין בעיה. לכו ל-Tools > Conversions > + Conversions ובחרו באפשרות של Phone calls.

עכשיו יהיו לכם 3 אפשרויות:

Calls from ads using call extensions or call-only-ads: מאפשרת לכם להגדיר כהמרות שיחות שמתבצעות למספר GFN ונמשכות מעל זמן מסוים:

Calls to a phone number on your website: מאפשרת לכם לעקוב אחרי שיחות שמתבצעות למספר שמופיע בדף הנחיתה שלכם, לאחר שהגולש הגיע אליו ממודעת אדוורדס רגילה (הוראות ההטמעה דיי פשוטות, והן מופיעות כאן).
היתרון של האפשרות הזו טמון בעובדה שהוא מאפשר לכם למדוד המרות משיחות טלפון גם אם אלו קורות אחרי שהגולשים הקליקו על המודעה ונכנסו לאתר, וגם אם זה קרה כעבור כמה ימים ולא מיד אחרי שהגולש הקליק על המודעה (למשל גולשים ששמרו את המספר והתקשרו רק כעבור זמן).

במידה והטמעתם את הסקריפט כמו שצריך, תוכלו להנות מכך שגם גולשים שביקרו בדף הנחיתה ואחרי זה ביקרו באתר הרגיל יראו את מספר ה-GFN שלכם, הודות לעוגייה בשם gwcm שזוכרת שאותו גולש הגיעה ממודעת אדוורדס ודואגת שהוא יראה את מספר ה-GFN במקום המספר הרגיל.
הסקריפט פשוט מחליף את המספר שמופיע אצלכם באתר ומציג במקומו את מספר ה-GFN שלכם, שמאפשר לגוגל לבצע את המעקב.

Clicks on your number on your mobile website – אפשרות זו היתה קיימת מאז ומעולם, והיא פשוט יורה פיקסל המרות כאשר הגולש מקליק על מספר טלפון באתר מובייל, גם אם המספר הוא לא GFN וגם אם הוא לא חייג בפועל.

לאחר שתיצרו את ההמרה הטלפונית שלכם, תוכלו לחזור להגדרות של ה-call extension ולבחור בהמרה שיצרתם במקום ה-Calls from ads הדיפולטיבי.

איך מודדים את הביצועים של המרות Google Forwarding Numbers

המרות של מספרי GFN מופיעות בדיוק באותו אופן כמו המרות רגילות – תוכלו לראות אותם תחת העמודות Converted clicks, Click conversion rate, Cost/Conversions וכל יתר העמודות שמתייחסות להמרות הרגילות שהשתמשנו בהם עד היום.

כמובן שבמקרים בהם יש לכם המרות של לידים והמרות טלפוניות ואתם מעוניינים לראות את החלוקה ביניהם, תוכלו פשוט לעשות Segment > Conversion name ולראות בדיוק איזה מודעה הפעילה איזו המרה:

ומה לגבי אופטימיזציה?

שאלה מצוינת.

מכיוון שעכשיו שיחות טלפון נספרות בתור המרות – תוכלו להחיל עליהם אפשרויות אופטימיזציה כמו Conversion Optimizer, Enhanced CPC, ובמידה והגדרתם value להמרות שלכם תוכלו להחיל עליהם גם אסטרטגיית בידים של ROAS, עליה כבר כתבנו בעבר.

סיכום

ללא ספק, Google Forwarding Numbers מהווים בשורה של ממש בקרב בעלי העסקים שמשתמשים בטלפון כדי לקבל לידים ולקוחות. האפשרות שהיתה קיימת עד היום רק במדינות “נבחרות” נכנסת לישראל, ומאפשרת למפרסמים למדוד את שיחות הטלפון שהגיעו מהקמפיין ולהחיל עליהם אסטרטגיות בידים אוטומטיות על מנת להוזיל את העלויות.

חשוב לדעת – איפה Google Forwarding Numbers לא עובדים:

רשת המדיה – תוספי שיחה המשוייכים למודעות GDN לא תומכים ב-GFN (זה לא כזה ביג אישו, כי בד”כ תוספי השיחה בכלל לא מוצגים ברשת המדיה של גוגל).

מודעות עם טראפיק נמוך מדי – מספרי GFN לא יוצגו לצד מודעות דסקטופ במידה והאדגרופ שלהם לא קיבל את מספר הקליקים המינימלי (שגוגל לא חושפים אותו) במשך ארבעת השבועות האחרונים. שימו לב שהמגבלה הזו לא קיימת במובייל אלא רק בדסקטופ, וגם בדסקטופ היא קיימת רק עבור מספרי GFN. תוספי שיחה רגילים לעומת זאת כן יוצגו גם אם הם לא עומדים במינימום הקליקים הרצוי (כאשר ה-Ad rank מספיק גבוה כמובן).

מחוץ לרשת הפרסום של גוגל אדוורדס – גוגל אוסרים, אם כי לא מונעים, שימוש במספרי GFN מחוץ לרשת הפרסום שלהם, ואוסרים על המפרסמים להציג את המספר הוירטואלי שלהם בפליירים או במקומות אחרים שלא קשורים למודעות אדוורדס (למעט דפי נחיתה, כפי שכתבנו קודם).

על פי גוגל, כאשר מוקצה לכם מספר GFN הוא יהיה תקף לחודש ימים ולכן לא כדאי לכם להשתמש בו בתור המספר הקבוע שלכם, ולכן יש כאלו הטוענים שזה חסרון מכיוון שהרבה לקוחות עלולים לשמור את המספר ולהתקשר אליו גם כעבור תקופה ארוכה, ואז יכול להיות שהמספר יהיה שייך כבר למפרסם אחר.

לדעתי רוב האנשים היום לא שומרים מספרי טלפון אלא מחפשים שוב את שם העסק בגוגל, ולכן החשש הזה לא מאוד מפחיד, וברור שהתועלת שלו מרובה על הנזק האפשרי.