ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

גוגל מוסיפים טירגוט לפי כתובות מיילים

ביום ראשון גוגל הכריזו שהם הולכים להוסיף כלי חדש בשם “Customer Match” לטירגוט משתמשים ברחבי הרשת ע”י העלאת רשימה של כתובות Gmail אל תוך הממשק של אדוורדס, מה שיאפשר טירגוט של משתמשים ספציפיים ברחבי הרשת של גוגל (חיפוש, יוטיוב וג’ימייל).

לפי גוגל, השימוש הפוטנציאלי בפיצ’ר הזה הוא יעשה בעיקר ע”י חברות/מותגים שמעוניינים לפרסם למשתמשים שהם כבר לקוחות שלהם, ו/או לשים את אותם לקוחות ברשימה שלילית כדי לא להציג להם את הפרסום שמציגים לגולשים שאינם לקוחות.

לדוגמא: נניח ואתם מנהלים את פעילות הפרסום לבית ספר ללימוד שפות אונליין, תוכלו להוציא מממשק ה-CRM רשימה של לקוחות שנרשמו לאחד הקורסים (קהל הרבה יותר איכותי מסתם לידים/אנשים שהשאירו פרטי יצירת קשר), ולאחר מכן תוכלו להעלות את הרשימה הזו לממשק האדוורדס וליצור עליה Lookalike.

לוקאלייק הינה רשימת טירגוט של משתמשים שמערכת הפרסום מזהה שיש להם מאפיינים דומים לקהל שלכם. במקרה הנ”ל זה יאפשר לכם להגיע לאנשים שלהם מאפיינים דומים לגולשים שנרשמו לקורס.

אפשרות זו כבר קיימת בממשק הפרסום של פייסבוק זמן רב, ואכן משתמשים רבים מתחו ביקורת על כך שגוגל רק עכשיו משחררת כלי כזה למרות המובילות שלה בעולם הפרסום הדיגיטלי. “היה מן הראוי שענקית הפרסום תאפשר לנו לבצע את הטרגוט הזה כבר מהיום הראשון, בדיוק כמו שפייסבוק עושה” אמר לארי קים, בעלים של סוכנות הענק Wordstream.

מהצד שני יש את אלו שמגינים על גוגל, ומאשימים בהתנהלות האיטית שלה את הרגולטורים ואת “כלבי השמירה” שבוחנים כל צעד שגוגל עושה בתקווה למצוא את הדבר הקטן ביותר שגוגל עלולה לעשות נגד החוק, ואז ממהרים להגיש נגדה תביעה על כך.