ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

פרסום לפי רמת הכנסה בגוגל אדוורדס

האמת שאני רוצה לכתוב על זה כבר המוווון זמן (הפיצ׳ר עצמו נוסף בתחילת פברואר השנה) אבל זה נדחה שוב ושוב עד שהיום החלטתי להוציא את זה לאור.

מדובר בפיצ׳ר נחמד וחביב בממשק האדוורדס, שמאפשר לכם לקבוע בידים שונים לקהלי יעד על פי רמת ההכנסה שלהם.

למי שלא יודע, אפשרות ה-bid adjustment הגיעה לאדוורדס לפני קצת יותר משנה והיא מאפשרת לכם לקבוע תוספת לבידים במקרים מסויימים על פי אחוזים. אתם יכולים למשל לקבוע ביד של 50%+ כאשר המודעה יכולה להיות מוצגת במובייל, ביד של 20%- כאשר המשתמש נמצא באזור הצפון וביד של 34%+ כאשר המשתמש נמצא באזור הדרום.

הרעיון פה הוא, שלא משנה מה הערך המספרי של הביד שקבעתם, ה-bid adjustment חל עליו ומשנה את הביד האפקטיבי שאתם מציעים כאשר המודעה שלכם משתתפת במכרז.

כך למשל אם יש לכם קבוצת מודעות עם ביד של 10 שקלים ששמתם לה 50%+ במובייל, ובתוך הקבוצה יש מילים עם בידים של 4, 5 ו-6 ש״ח – אתם לא צריכים להגדיר באופן ידני בידים למובייל על המילים של 4,5 ו-6 אלא פשוט מגדירים 50%+ על הקבוצה עצמה וגוגל כבר עושה את החישוב לכל מילת מפתח.

בכל אופן, לפני שלושה חודשים גוגל הוסיפו אפשרות חביבה שבעזרתה אתם יכולים לשים bid adjustment על פי רמת ההכנסה של הגולשים.

נגיד שאתם מוכרים ביגוד יוקרה, רכבים יוקרה או דירות במחירים גבוהים – אתם בטח תרצו שהמודעה שלכם תוצג רק לגולשים שיש להם את ההכנסה המתאימה.

בכיוון ההפוך אם אתם מוכרים חבילות נופש מוזלות או מוצרים יד שניה – אתם בטח תרצו לפנות לקהל עם הכנסה נמוכה יותר שבטח יתעניין יותר במוצרים זולים.

כמובן שכרגע האפשרות זמינה רק בארה״ב ולא בארץ, ואולי טוב שכך כי הנתונים של גוגל מבוססים בעיקר על חישובים וסטטיסטיקות ובארץ אין מספיק מידע שיכול להפוך את הנתונים למובהקים מבחינה סטטיסטית.

[mc4wp_form id=”2160″]

אז איך מגדירים בידים על פי רמת הכנסה באדוורדס?

כל שעליכם לעשות זה להכנס להגדרות המיקום בקמפיין, ללחוץ על הכפתור האדום ולהוסיף מיקום חדש:

לאחר מכן בחרו Advanced search:

לחצו על Location groups, בחרו Locations by demographic ואז Select household income tier.

עכשיו חפשו את המיקום שאותו אתם רוצים לטרגט (כרגע אפשרי רק ארה״ב) ולחצו על ADD.

והופ! יש לכם טרגוט לפי רמת הכנסה.

המידע נלקח מארגון בשם US Internal Revenue Service (IRS) והפירוש של האחוזים (הכנסה משוערת שנתית) הוא כזה:

טופ 10% – 146,000$ ומעלה.

11-20% – 102,001$-146,000$.

21-30% – 80-001-102,000$.

31-40% – 64,001-80,000$.

50% ומטה – פחות מ-64,000$.

סיכום

אין ספק שיהיה מעניין לנסות את האפשרות הזו בקמפיינים שפועלים בארה״ב. כדאי לציין שבקמפיינים ברשת המדיה יש אפשרות לטרגט לגולשים שמוגדרים כ-Luxury Shoppers (תחת Interest > Affinity Categories) שזה גם סוג של ״אנשים עם הכנסה מעל הממוצע״. מנסיוני הטרגוטים של הAffinity מביאים תוצאות מעולות אם מצליבים אותם עם טרגוטים נוספים (להרחבה על שיטות טרגוט ברשת המדיה תוכלו לקרוא כאן).

ומה אתם אומרים על האפשרות הזו?

נראה לכם שזה כבר חודר לפרטיות טו מאצ׳ או שאין הבדל בין זה לבין שאר הנתונים שגוגל יודע עלינו?

אשמח לשמוע את דעתכם בתגובות 🙂