ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

חדש בגוגל אדוורדס: עמודות אנגייג’מנט בשביל מודעות Lightbox

גוגל הכריזו בדף ה +Google שלהם שבמהלך החודש הנוכחי הם יתחילו לשחרר 3 עמודות חדשות, שיאפשרו למפרסמים המשתמשים במודעות Lightbox בממשק הפרסום של גוגל אדוורדס דרך נוחה ופשוטה יותר לראות נתונים חשובים מאוד.

מהן מודעות Lightbox?

Lightbox הינן פורמט מיוחד של מודעות בממשק הפרסום של גוגל אדוורדס. המטרה של מודעות Lightbox היא ליצור אינטראקציה של הגולש עם המודעה והן עובדות בצורה כזו:

כאשר משתמש מרחף עם סמן העכבר (hover) מעל מודעת ה-Lightbox למשך 2 שניות – נפתח חלון קטן במרכז המסך ובו גלריה של מספר סרטוני וידאו, שילוב של סרטון וידאו ותמונות או גלריית תמונות בלבד.

אופן התשלום על מודעות מסוג זה נקרא CPE – Cost per engagement או בעברית עלות לאינטראקציה, כאשר הכוונה היא שהחיוב מתבצע ברגע שהגולש גורם לכך שהמודעה תורחב בצורה כזו שמציגה את סרטון הוידאו במרכז הדף.

אז מה חדש?

עד היום הנתונים על המודעות הללו הוצגו בעמודות הרגילות של clicks, cost per click ו-CTR, אבל מכיוון שהתשלום על מודעות lightbox מתבצע כאשר הגולש מרחף על המודעה למשך 3 שניות ולא כאשר הוא מקליק, זה יצר בלבול אצל המפרסמים שהיו צריכים לעשות בראש את ההפרדה בין CPC של מודעות רגילות לבין CPC של מודעות lightbox (שהוא בעצם לא CPC אלא CPE).

לאחר השינוי נוספו 3 עמודות חדשות, שנותנו מידע על:

* Engagement (אינטראקציות עם המודעות)

* Engagement Rate (יחס האינטרקציה עם מודעות, סוג של CTR)

* Average CPE (מחיר ממוצע לאינטרקציה עם המודעות, סוג של CPC)

כאמור לעיל, גם קודם השינוי היה ניתן לראות את הנתונים הנ”ל אך במקום ‘אינטרקציות’ הנתון הופיע בתור clicks, במקום ‘יחס אינטרקציה’ הנתון הופיע בתור CTR, ובמקום ‘מחיר ממוצע לאינטראקציה’ הנתון הופיע בתור CPC.

מעתה והלאה שלושת העמודות הישנות (‘הקלקות’, ‘יחס הקלקה’ ו’מחיר ממוצע לקליק’) יציגו מידע לגבי קליקים שנעשו מתוך חלון המודעה המוגדל אל דף הנחיתה, כלומר לאחר שהגולש שהה על המודעה והיא נפתחה (קליקים אלו אינם כרוכים בעלות נוספת ועד היום הופיעו תחת נתון Free clicks).

אז איך יוצרים מודעת Lightbox בגוגל אדוורדס?

ראשית יש ליצור קמפיין חדש מסוג Display Network > Engagement

את שאר הגדרות הקמפיין הגדירו איך שתרצו.

לאחר מכן עברו לעמודת המודעות,  לחצו על Ad+ ויפתח לכם החלון הבא שבו תוכלו לבחור באיזה מ-3 הפורמטים תרצו להשתמש:

ההבדל בין הפורמטים דיי ברור – לייטבוקס עם גלרית תמונות, לייטבוקס עם סרטונים ולייטבוקס עם סרטונים ותמונות ביחד.

ממשק היצירה של המודעות הללו מאוד נוח ותוכלו לראות בפועל איך תיראה המודעה מיד לאחר כל שינוי שתעשו. למשל במידה ובחרנו באופציה של Multiple videos, נוכל לבחור תמונה שתשמש בתור הלוגו שלנו, את הלינק אליו יגיעו לאחר לחיצה על הלוגו, טקסט שיופיע ב-description ועוד המון אופציות שכדאי לשחק איתן כמו צבע הרקע, פונט ועוד:

לאחר מכן נגלול למטה ונבחר סרטון סרטון ראשי וסרטוני משנה על ידי לחיצה על הכפתור Select a YouTube video שפותח לנו חלון חיפוש קטן של יוטיוב.

לבסוף נוכל להגדיר את הכתובת הספציפית אליה יגיע מי שילחץ על הסרטון, נשמור וסיימנו!

סיכום

גוגל מנסים להרחיב את אפשרויות השימוש באדוורדס ומאפשרים למפרסמים ליצור קמפיינים למטרות מעורבות עם הגולשים ולא רק ביצועים, בדיוק כמו בפייסבוק.

מנסיון שעשינו עם מספר מפרסמים זה אכן מביא תוצאות לא רעות בכלל, עלויות לקליק (יותר נכון “עלויות למעורבות”) נמוכות וחשיפה גבוהה מאוד.

אם גם יש לכם נסיון עם סגנון המודעות הזה נשמח אם תשתפו אותנו בתגובות!