ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

חדש בגוגל אדוורדס – מידע על מאפייני רשימות הרימרקטינג שלכם

רוצים לדעת אילו מאפיינים יש לקהל הרימרקטינג שלכם?

מעכשיו זה אפשרי – גוגל משחררים פיצ’ר קטן בממשק של האדוורדס, שמאפשר למפרסמים לקבל מידע יקר ערך לגבי הקהל שנמצא ברשימות הרימרקטינג שלהם.

עד היום, המידע על הקהל של רשימת הרימרקטינג היה מוגבל לגיל ומין, ואילו מהיום גוגל מרחיבים אותו בצורה משמעותית וכוללים גם מידע על תחומי ה-Affinity של הקהל, ה-In-market, הארצות מהם הם מגיעים והמכשירים מהם הם גולשים.

מה היה פעם?

עד היום המידע על רשימות רימרקטינג בחשבון האדוורדס היה מוגבל לגיל ומין בלבד, וניתן היה לגשת אליו באמצעות לחיצה על שם הרשימה בממשק ה-Audiences תחת Shared library.

מה התחדש?

מהיום (עדיין לא זמין אצל כולם), לאחר שתלחצו על רשימת הרימרקטינג אותה אתם רוצים לחקור, יפתח לכם אזור בו תוכלו לראות המון מידע שיכול לעזור לכם מאוד במציאת קהלים חדשים הדומים במאפיינים שלהם לרשימה הקיימת שלכם.

1. Top Insights נותן לכם סיכום כללי על הרשימה.

2. In-market Audiences נותן לכם רשימה של תחומי עניין מסוג in-market (כזכור – תחומי עניין של אנשים שנמצאים לפני ביצוע רכישה מסויימת. פרטים נוספים תוכלו לקרוא בפוסט שכתבנו בזמנו על הנושא).

3. Affinity Targeting – רשימת תחומי העניין מסוג אפיניטי של רשימת הרימרקטינג שלכם.

4. דמוגרפיה של רשימת הרימרקטינג (שימו לב שאם תלחצו על פלח מסוים, למשל טווח גילאים מסויים, תוכלו לראות מידע ספציפי יותר על טווח הגילאים הנבחר.

5. Locations – מאיפה מגיעים הגולשים ברשימה שלכם? כאן ניתן לפלח לפי מדינה או עיר מסויימת, וגם פה אם תלחצו על המדינה/העיר תוכלו לראות פילוחים מדוייקים יותר לגבי הבחירה שלכם.

6. Devices – אילו מכשירים הרשימה שלכם כוללת. מידע זה חשוב ביותר ויכול לעזור לכם לשנות את המסרים של הקמפיין בהתאם למידע שיש לכם על הגולשים שכבר הביעו עניין במוצר שלכם.

7. בכל אחד מהמסכים, תוכלו לראות כמה אדגרופים (או קמפיינים במקרה של locations ו-devices) מטרגטים את אותו פילוח שבחרתם.

8. בכל אחד מהמסכים תוכלו לבחור פילוח ספציפי, ואז להצליב את המידע המוצג (למשל affinity או in-market) עם פילוח דמוגרפי על אותו קהל שבחרתם.

9. כמו שאתם רואים ליד המידע המוצג מופיע גם בנצ’מרק ביחס לכלל האוכלוסיה בישראל (במקרה שלנו), אבל תוכלו לשנות זאת בקלות ולבחור שיציג לכם את זה ביחס לכלל האנשים המסומנים ברשת התוכן.

10. אחרון חביב – תוכלו להציג כל נותן גם בצורה טבלאית, ואפילו להוריד את המידע לקובץ אקסל.

איך אפשר להשתמש בזה כדי לשפר את הקמפיינים?

אז נכון, המידע שמופיע מקביל פחות או יותר למידע שמופיע לכם בגוגל אנליטיקס ואם יצא לכם לעבוד איתו פעם אתם בטח יודעים שהוא לא אמין ב-100%, אבל אם יש לכם קהל גדול הנתונים צריכים להיות אמינים בצורה סבירה, ותוכלו לפעול על פיהם במציאת קהלים חדשים עם פוטנציאל המרה גבוה.

למשל – אם סימנתי ברימרקטינג את כל הגולשים שביצעו פעולה של add to cart, ועכשיו אני רוצה להביא עוד גולשים “רלוונטים” כאלו, אני יכול לראות בדוחות ה-Audiences Insights אילו מאפיינים שייכים לגולשים ברשימה שלי, ואז ליצור קמפיין חדש עם טרגוט לאותם קהלים מתוך תקווה שהקהלים החדשים יפעלו בדומה לקהל של הרשימה שלי.