ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

שינוי מהפכני במעקב אחרי מודעות בגוגל אדוורדס

גוגל מכריזה על שינוי מהפכני בשיטת העריכה של ה-URL-ים במודעות האדוורדס.

מה היה עד היום?

עד היום, ל-destination URL שלכם היו 2 חלקים:

1. כתובת דף הנחיתה אליו הגולשים מגיעים אחרי הקליק.

2. פרמטרים שנועדו לעזור לכם לעקוב אחרי המודעה באמצעות ValueTrack.

למשל: www.he.lixfix.co.il/?{ifmobile:mobile=true}&creative=2.

לאחר שהגולש הגיע לדף היינו מעבירים אותו לדף המתאים בעזרת רידיירקט או מציגים לו קריאייטיב שונה באופן דינמי על פי הפרמטר שאיתו הוא הגיע.

הבעיה היתה כאשר רצינו להחליף את אחד הפרמטרים של ה-destination URL מכיוון שזה מחק את המודעה הישנה ושלח את המודעה החדשה לאישור. עד שהמודעה קיבלה אישור מחודש היא לא הוצגה כמובן, אבל יותר גרוע הסטטיסטיקות שלה התאפסו וזה כמובן היה מאוד מעצבן.

מה יהיה מהיום והלאה?

מהיום נתחיל לראות Upgraded URLs שיאפשרו לנו להכניס את כתובת דף הנחיתה ואת הפרמטרים בנפרד, וככה נוכל לשנות את הפרמטרים בלי שזה יאפס שום דבר.

מהיום נוכל להכניס את כתובת דף הנחיתה ב-Final URL ואת הפרמטרים ב-Tracking template, ולא רק זה, אלא נוכל אפילו לשתף פרמטרים בין אדגרופים וקמפיינים. כרגע ניתן לבחור אם רוצים להשתמש ב-final URL או Destination URL אבל ב-1 ליולי כולם יעברו לשיטה החדשה:

בדוגמא שלהלן אתם יכולים לראות טמפלט של מעקב ברמת החשבון, שבעצם מכניס את דף הנחיתה (זה הפרמטר {lpurl}) ואחריו משרשר את הפרמטרים:

מישהו אמר פייסבוק? בדיוק! בפייסבוק זה ככה כמעט מההתחלה, אבל אנחנו אומרים תודה על מה שיש ולא מתלוננים 🙂

לא מספיק? קבלו עוד!

1. גוגל גם תאפשר לכם להכניס פרמטרים מותאמים לכל מודעה כפי שאתם רוצים (עד 3 פרמטרים), גם אם הם לא מוגדרים מראש באדוורדס. כדי להשתמש בהם תצטרכו להוסיף _ לפני הפרמטר, וכמובן לשים אותו בתוך סוגריים מסולסלות.

2. יש פרמטרים חדשים של ValueTrack שכדאי מאוד לשים לב אליהם. כך למשל תוכלו לשרשר פרמטר {loc_physical_ms} וזה ישרשר את ה-ID של המיקום ממנו הגולש הגיע (בצורה כזו תוכלו לבדוק איך אותה מודעה הגיבה במקומות לוקליים שונים בהם היא הופיעה).

3. אם יש לכם tracking template ברמת הקמפיין, האדגרופ והמודעה – גוגל אדוורדס תשתמש בממוקד ביותר, כלומר בזה שנמצא ברמת המודעה.

איך עושים את המעבר בפועל?

נורא פשוט: נגיד שיש לכם היום destination URL שנראה כך:

www.he.lixfix.co.il?source=google&creative={creative}&kw=321123

הפרמטר הראשון הוא משהו שאני קובע (למשל אם אני רוצה להראות דף נחיתה מותאם לכל מי שהגיע מגוגל), הפרמטר השני הוא מסוג ValueTrack (כזה שמשרשר באופן דינמי את המספר הייחודי של המודעה אחרי הפרמטר creative}, והשלישי גם הוא פרמטר מותאם אישית שמשרשר את הקוד של המילה כפי שהחלטתי מראש.

ה-URL שאותו אני צריך להכניס ב-Tracking template צריך להיות:

{lpurl}&creative={creative}&kw={_kw}

מה שיקרה זה שאדוורדס תחליף את הפרמטר הראשון {lpurl} ב-Final url שהכנסנו, את הפרמטר השני היא תיצור באופן דינמי בגלל שזה פרמטר מסוג ValueTrack, ואת השלישי היא תיקח מהפרמטרים שאגדיר לאחר מכן ב-Custom parameter:

השינוי מתחיל להכנס לתוקף החל מהשבוע, ועד 1 ליולי כל ה-URLים כבר צריכים לעבור לפורמט החדש.