ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

סימולטור חדש בגוגל אדוורדס לחישוב העלות האידיאלית להמרה

אתמול גוגל הכריזו בחשבון הגוגל פלוס שלהם על פיצ’ר חדש תחת אזור ה-Bid Strategies באדוורדס, שמאפשר לכם לראות את ההשפעה הצפויה של ה-CPA על כמות ההמרות שתקבלו ועל ה-ROAS שיצא לכם מכל המרה.

מה זה Flexible Bid Strategies

למי שעדיין לא משתמש בפיצ’ר הזה, נציין בקצרה ששיטת הבידינג הסטנדרטית שנהוגה באדוורדס יכולה לחול על רמת הקמפיין בלבד.

בהגדרות הראשיות של הקמפיין אתם יכולים לקבוע אם אתם יכולים לרוץ על Automatic CPC, Manual CPC, CPA, CPM וכו’, אבל ההגדרה הזו חלה באופן גורף על כל הקמפיין, כולל כל קבוצות המודעות/מילות המפתח שנמצאת תחת אותו קמפיין.

מה שזה אומר הוא שאם בחרתם למשל לרוץ עם אסטרטגיית CPA, לא תוכלו לתת ביד שונה למילת מפתח או אדגרופ תחת הקמפיין הזה ותהיו חיביים לרוץ על CPA לכל אורכו.

בכל אופן זה מה שהיה עד ה-Flexible Bid Strategies.

בעזרת אסטרטגיות הבידים אתם יכולים בעצם להחיל אסטרטגיית בידים משלכם על אדגרופים/מילות מפתח באופן ספציפי, וכך להתעלם מאסטרטגיית הבידים הכללית שהגדרתם לקמפיין.

את אסטרטגיות הבידים יוצרים תחת תפריט Shared Library > Bid Strategies, והאפשרויות הקיימות הן:

1. Enhanced CPC

ברגע שתחילו את האסטרטגיה על אדגרופ מסוים וגוגל יזהה שאתם יכולים לקבל המרה אם הביד שלכם יהיה קצת יותר גבוה ב-auction מסוים – הוא יעלה את הביד שלכם עד 30% יותר ממה שהגדרתם כדי שתקבלו את ההמרה הזו.

עד היום ניתן היה להחיל את ה-ECPC רק ברמת הקמפיין, והאסטרטגיה הזו מאפשרת להחיל את זה גם על רמת האדגרופ (אך לא ברמת מילת המפתח).

2. Maximize Clicks

אם עד היום הגדרתם Automatic Bidding בהגדרות הראשיות של הקמפיין ללא יכולת לשלוט על הבידים של אדגרופים/מילות מפתח מסוימות – בעזרת האסטרטגיה הזו תוכלו להגדיר את זה גם ברמת מילת המפתח ו/או קבוצת המודעות, ואז אדוורדס יתאים את הביד באופן אוטומטי במטרה להביא לכם כמה שיותר קליקים בתקציב הנתון.

3. Target Search Page Location

מאפשר לכם לקבוע באיזה מיקום אתם רוצים להופיע בעמוד, ויתאים את הביד באופן אוטומטי כדי שתופיעו באותו מיקום.

כמובן שזה לא מאפשר לכם לבחור מיקום מדויק אלא רק האם אתם רוצים להופיע בחלק העליון של העמוד או בצד, אבל גם זה משהו.

אפשר להחיל על: קמפיין שלם, אדגרופ או מילת מפתח בודדת.

4 .Target Outranking Share

רוצים להופיע מעל המתחרים שלכם בתוצאות החיפוש? זו האסטרטגיה המושלמת עבורכם. ברגע שתיצרו אותה תוכלו לבחור על איזה מתחרה תרצו לגבור (מבין רשימה של הדומיינים המתחרים בכם, כפי שגוגל חושב), ולאחרונה אף נוסף פיצ’ר שמאפשר לכם להכניס באופן ידני כתובת של אתר שאתם חושבים שמתחרה בכם ואתם רוצים להופיע מעליו.

כמובן שאפשר להגדיר פה את אחוז הפעמים שבו אתם רוצים לגבור על המתחרה, לשים תקרה מקסימלית לביד ועוד כל מיני הגדרות נוספות שנועדו להגן על הכסף שלכם, כדי שלא יצא מצב שבשביל להיות מקום ראשון הייתם צריכים לשים ביד גבוה פי 100 ממה שתכננתם…

אפשר להחיל על: קמפיין שלם, אדגרופ או מילת מפתח בודדת.

5. Target CPA

אוו. עכשיו הגענו למטרה של הפוסט הזה.

בעזרת האסטרטגיה הזו תוכלו לרוץ עם אסטרטגיה של CPA על אדגרופ ספציפי בתוך קמפיין שלם, מבלי להיות מחוייבים ל-CPA ביתר האדגרופים שנמצאים תחת אותו קמפיין.

אבל איך תדעו איזה CPA לשים?

2 אפשרויות:

א. אתם צריכים לדעת כמה שווה לכם לשלם על לקוח, ולגזור מזה את העלות לליד/המרה.
אם למשל אתם יודעים שעל כל 10 לידים אתם סוגרים לקוח אחד ששווה לכם 100 דולר (ואני לא נכנס כרגע לחישוב שווי לקוח), אז כל ליד שווה 10$ ולכן זה יהיה ה-CPA שלכם.

ב. להשתמש בפיצ’ר ההמלצות החדש של גוגל שנכנס אתמול לכל חשבונות האדוורדס בעולם.
ברגע שתיצרו את האסטרטגיה הזו, תיפתח לכם רשימה של הקמפיינים בחשבון ותוכלו לראות את ההמלצות של גוגל ל-CPA הרצוי עבור כל קמפיין, שזה ה-CPA שקיבלתם לאותו קמפיין עד היום:

ואם זה לא מספיק, אז אחרי שאסטרטגיית ה-CPA שיצרתם תלמד את הקמפיין שלכם ותצבור קצת המרות, יופיע לכם גרף קטן ליד ה-Target CPA שיציג לכם לכם את הסימולטור החדש של גוגל שיאפשר לכם לראות “מה היה קורה אם…”:

הגרף לקוח מתוך הפוסט של גוגל כמובן, והוא פועל בדיוק באותו דרך כמו גרף ה-Bid Simulator שמופיע לנו ליד מילות המפתח ומאפשר לנו לראות כמה קליקים נקבל אם נעלה/נוריד את ה-Max CPC שלנו.

6. Target ROAS

CPA זו אסטרטגיה טובה כאשר לכל המרה יש ערך קבוע וזהה, אבל מה נעשה אם יש לנו חנות של מוצרים ואנחנו יודעים שעל כל קטגוריית מוצרים הרווח שלנו משתנה?

בשביל זה יש את אסטרטגיית ה-ROAS שפירושה Return On Ad Spend, שלא סתם שואפת “להביא כמה שיותר המרות” אלא כמה שיותר Conversion Value ביחס ל-Spend שלנו באדוורדס.

בצורה כזו למשל, אתם יכולים להגדיר Target ROAS של 2000% על מוצר מסוים, ואז גוגל תשאף להביא Conversion Value של 200 דולר על כל דולר שהוצאתם באדוורדס (1$*200*100%).

לאחר ההכרזה של גוגל אתמול, תוכלו למצוא סימולטור גם עבור ה-Target ROAS בדומה לסימולטור של ה-CPA, וכך תוכלו לנבא את כמות ההמרות והרווח שיכנס בהתאם ל-ROAS שתגדירו.

סיכום

רוב המפרסמים שאני מכיר לא משתמשים בכלל ב-Flexible Bid Strategies ולדעתי זה ממש חבל.

אני ממליץ בחום להשתמש באסטרטגיות בידים החדשות (Target Outranking Share למשל) אבל גם בישנות כמו Maximize Clicks ו-Target CPA כי העובדה שאפשר להחיל אותם על אדגרופ/מילת מפתח ספציפית יכולה להקל עליכם באופן משמעותי במשימת ניהול החשבון.