ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

גוגל אנליטיקס 4 – דוחות איקומרס מומלצים – חלק שני

גוגל אנליטיקס 4 היא מערכת מדהימה עבור אתרי איקומרס.

יש 14 איוונטים שונים שעוזרים לנו לעקוב אחרי פעולות שקרו באתר האיקומרס שלנו, ועוד עשרות פרמטרים שאפשר לצרף לאיוונטים הללו כדי לקבל מידע על הפעולות שמתבצעות.

בפוסט הקודם על דוחות איקומרס מומלצים בגוגל אנליטיקס 4, הראיתי לכם איך מנתחים את הביצועים של עמודי קטלוג.

בפוסט הזה אני רוצה לדבר על עמודי המוצר – האזור בו אמורה להתבצע אחת הפעולות החשובות ביותר באתר: ההוספה לסל.

מה בעצם אנחנו רוצים לדעת?

בכל מה שקשור לגוגל אנליטיקס, אני תמיד אוהב להתחיל את תהליך הניתוח עם שאלה עסקית.

במקרה של עמודי המוצר, ארצה לדעת כמה גולשים הוסיפו לסל כל מוצר, וליתר דיוק – כמה אחוזים מבין אלו שצפו במוצר, באמת הוסיפו אותו לסל.

בנוסף, הייתי רוצה לפלח את הנתונים לפי קטגוריה, או לפי פרמטרים נוספים שאולי יכולים להשפיע על ההוספה לסל.

לצורך ההמחשה, זה הדוח שאני רוצה לראות בסוף התהליך:

אתם יכולים לראות בקלות שמוצר 4 מקבל יחס הוספה לסל דו ספרתי, ואם כך – מה אני יכול ללמוד מהמוצר הזה כדי לשפר בעמודי המוצר אחרים?

כדי ליצור את הטבלה הזו, אני צריך לוודא שאני שולח את האיוונט view_item עם כל הפרמטרים.

הנה דוגמא מבוקינג, שכבר עשו הטמעה רצינית של גוגל אנליטיקס 4:

אגב, רואים את השורה הזו?

היא כוללת את כל הפרמטרים האיקומרסיים המובנים, כמו id (item_id), nm (item_name), ca (item_category) ועוד:

pr1: id1058671~nmDizengoff Avenue Boutique Hotel~af304142~br204~caIsrael~c2Center District Israel~c3Tel Aviv~c53~vahotel~k0currency~v0EUR~pr220.80~qt1

כל שאר הפרמטרים הם custom dimension שבוקינג שולחים, אבל ברמת האיוונט כולו ולא ברמת המוצר.

בכל מקרה, זה האיוונט שילמד אותנו על צפייה בעמוד המוצר.

במקביל אנחנו צריכים לשלוח איוונט דומה עבור add_to_cart, שגם הוא יכלול את הפרמטרים אודות המוצר.

אחרי ששלחנו את הנתונים – בואו נבנה את הדוחות

אז באנליטיקס, אני יכול ללכת בצורה הכי פשוטה לדוח הראשי של האיקומרס, ולהסתכל על המטריקה Cart-to-view rate:

באתר הספציפי שממנו לקחתי את הדוגמא יש אלפי מוצרים בעלי אופי שונה. כלומר זה לא ש״הכל בגדים״ או ״הכל טלויזיות״, ואז אני איכשהוא יכול לצפות שאחוזי ההוספה לסל יהיו פחות או יותר באותו טווח.

אתם יכולים לראות שמגוון המוצרים הגדול גורם לפערים גדולים מאוד באחוזי ההוספה לסל של המוצרים, ולכן אני חייב להוסיף פילטר של קטגוריה, כדי אוכל להשוות בין מוצרים בעלי אופי דומה.

הבעיה היא – שכשאני בא להוסיף פילטר הוא לא נותן לי את הפרמטר של item_category:

אני יכול לנסות ליצור את הדוח הזה באזור ה-Explore:

אבל גם שם המצב לא יהיה טוב יותר, בגלל ש-1. אין לי שם את המטריקה Cart-to-view rate, ו-2. גם שם אין אפשרות להוסיף item_category:

דאטה סטודיו להצלת כווולם

למרבה המזל, בדאטה סטודיו יש לי את שתי הדברים – גם את היחס בין הוספה לסל לצפייה בעמוד מוצר, וגם אפשרות לפלטר לפי קטגוריה.

בדוח שלפניכם אתם יכולים לראות את הפער בין 6-7-8 לשאר המוצרים (אחרי שסיננתי לפי קטגוריה מסויימת), ומבדיקה שעשיתי הם פשוט אזלו מהמלאי ולכן אי אפשר להוסיף אותם לסל.

רוצים לשכלל את זה קצת?

תוסיפו השוואה לתקופה הקודמת (previous period) ותקבלו את זה –

אני לא יודע מה אתכם אבל לי זה נראה כמו כסף על הרצפה, מכיוון שגולשים מגיעים לעמודי המוצר, רוצים לקנות אבל אין אפשרות להוסיף את המוצרים לסל.

סיכום

צפייה במוצר זה אחלה, אבל הוספה לסל זו הפעולה הראשונה שהגולש עושה כדי להביע עניין אמיתי במוצר שלכם.

אם תדעו אילו מוצרים עבדו טוב יותר ואילו פחות, תוכלו לשפר גם את עמודי המוצר עצמם, וגם את הקמפיינים המובילים אליהם.