ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

איך לבנות דוח מעקב אחרי דפי 404

הנה מדריך פשוט אבל יעיל.

איך לבנות דוח מעקב אחרי דפי 404 בלוקר סטודיו, עם טוויסט קטן.

המטרה פשוטה – לראות מהם דפי ה-404 הפופולארים באתר, ומהו אחוז השינוי לעומת התקופה הקודמת (כדי שיהיה אפשר לראות איזה דפים נשברו לאחרונה וצריכים תיקון).

שלב 1 – צרו טבלה בהתאם להגדרות הבאות:

  1. בחרו ב-dimensions של Page path ואחריו Page referrer.
  2. הדליקו את האופציה של Drill down, וודאו שה-Default drill down level מוגדר על Page path (כדי שזה יופיע למעלה).
  3. במטריקות בחרו Views

לאחר מכן, גללו את ההגדרות למטה והגדירו:

  1. מיון לפי Views (בסדר יורד).
  2. הוספת עמודת השוואה לתקופה הקודמת.
  3. פילטור הטבלה כך שתציג רק עמודים שהכותרת (Page title) שלהם מכיל את הטקסט 404.
    הרעיון פה זה למצוא חוקיות כלשהיא שתעזור לכם לתפוס את כל דפי ה-404. בדרך כלל יש להם כותרת שמכילה טקסט אחיד כמו 404, או Page not found ודברים כאלו. אם אין כזה – תצטרכו ליצור אבל זה כבר לפוסט אחר.

לאחר שיצרתם את הטבלה, תקבלו משהו כזה, ואם תלחצו על אחת השורות ואז על החץ למטה, זה יעשה drill down ויציג את ה-Page referrer שהוביל את הגולשים לעמוד השבור הזה (ככה תדעו איפה הלינק השבור):

עד כאן הכל רגיל.

עכשיו נוסיף טוויסט קטן –

הרי הלקוח בטח ירצה להכנס לעמוד השבור ו/או לעמוד שהפנה אליו.

הוא יכול לסמן ולהעתיק את ה-URL מתוך הטבלה, אבל זה לא נוח.

למה שאנחנו לא נהפוך את כתובות ה-URL לקליקאבילים?

רעיון מצוין!

שלב 2: הפיכת כתובות ה-URL לקישורים קליקאבילים

כל שעליכם לעשות זה ליצור שדה חדש:

ולהשתמש בפונקציה HYPERLINK() באופן הבא:

הפרמטר הראשון (Page location) זה העמוד שאליו יגיעו אחרי שיקליקו על הלינק, והפרמטר השני (Page path) זה מה שיוצג בטבלה.

אותו דבר נעשה כדי להפוך את ה-Page referrer לקליקאבילי (לא קיים Referrer path ולכן בשני הפרמטרים הכנסתי Page referrer):

והנה קיבלנו טבלה שמציגה את ה-URLs של עמודי ה-404 הכי נצפים, כאשר כל קישור כזה או קליקאבילי:

כמובן שאם לוחצים על מספר השורה בצד שמאל ניתן לסמן את ה-URL ולעשות drill down כדי לגלות מאילו עמודים הגיעו ל-URL הזה:

זהו.

זה היה טיפ קטן שיכול לשדרג את הדשבורד שיצרתם.

הערה קטנה לסיום

אני יוצא מתוך נקודת הנחה שכשגולש מגיע לעמוד שבור, קורים הדברים הבאים:

1. יש אנליטיקס מוטמע באותו עמוד (קרו לי מקרים שבעמודי 404 לא היה אנליטיקס).

2. כותרת העמוד מכילה טקסט שאפשר להתבסס עליו (page not found, 404 או משהו כזה).

3. כתובת העמוד נשארת זהה. כלומר אם ניסיתי להגיע לעמוד site.com/page ולא קיים עמוד כזה – אני בכל זאת אגיע לעמוד site.com/page ולא לעמוד 404 ייעודי, אחרת לא אוכל לדעת לאילו עמודים הגולש ניסה להגיע.