ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

סקירה על התוסף החדש של גוגל אנליטיקס לכרום

קבלו פוסט קצר שסוקר את התוסף החדש (והרשמי) של גוגל אנליטיקס לדפדפן כרום, שמאפשר לכם לראות נתוני in-page analytics ישירות בעמוד שבו אתם גולשים ללא צורך להכנס לממשק של גוגל אנליטיקס.

התוסף ניתן להורדה מכאן, ולאחר שתאשרו לו את הגישה לחשבון תוכלו לראות את אחוזי ההקלקה על כל אלמנט בדף שלכם. ככה:

בנוסף למידע על ההקלקות ועל מדדים בסיסיים על הדף כמו באונס, pageviews וכד׳ תוכלו לבצע פעולות נוספות כמו:

1 – צפיה במידה הספציפי לעמוד הזה בממשק של גוגל אנליטיקס.

2 – מזעור התוסף (כדי שלא יתפוס לכם חצי מהמסך).

3 – בחירה בפרופיל אחר (בהנחה שהעמוד הנוכחי קיים גם בו).

4 – סגמנטציה של המידע! זה אולי הדבר הכי מגניב פה כרגע.

5 – השוואה בין תאריכים.

6 – ויזואליזציה של המידע. אתם יכולים לבחור האם לראות סוג של ״מפת חום״ על פי כמות הקליקים, או רק את הבועה שאומרת כמה אחוזים מהגולשים הקליקו.

למה זה טוב?

ובכן – שאלה טובה. דוח הin-page בגוגל אנליטיקס מעולם לא היה יעיל בצורה יוצאת דופן, במיוחד לאור העובדה שהדוח מראה את הקליקים פר url target, ולא פר קישור.

זה אומר שאם יש לכם 2 קישורים שיוצאים לאותו עמוד – הנתונים על שני הקישורים יהיו זהים למרות שיכול להיות שהגולשים לוחצים רק על אחד מהם במציאות.

תראו לדוגמא את אחוז ההקלקה על הכותרת של הפוסט הראשון ועל הלחצן continue reading – שניהם אותו דבר, וזה כמובן בגלל ששניהם מפנים לאותו עמוד.

מה הייתי מצפה בעתיד?

קודם כל – מפת חום אמיתית. כמו של ClickTale. לא מסובך לעשות את זה, ובמיוחד אם מדובר בדף שהוא פול HTML.

דבר שני – אפשרות לבחור את הdimensions בחלק העליון, ואולי אפילו להרכיב custom report ישירות בדף עצמו כדי לבדוק נתונים ספציפיים בשליפה בלי להכנס לממשק עצמו ולבנות את הדוח מאפס.

ומה דעתכם? יצא לכם להשתמש בתוסף הזה? איזה נתונים מעניינים הסקתם בזכותו?

שתפו בתגובות!