ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

RLSA הפך לזמין בשביל רשימות רימרקטינג שנוצרו בגוגל אנליטיקס

סוף סוף הגיע המהלך שציפינו לו כבר זמן רב, גוגל הכניסו את אפשרות ה – RLSA לתוך גוגל אנליטיקס, מה שמאפשר לנו להשתמש ברשימות הרימרקטינג שיצרנו בגוגל אנליטיקס בקמפיינים של רשת החיפוש בגוגל אדוורדס.

מה זה בכלל RLSA?

RLSA, ראשי תיבות של Remarketing Lists For Search Ads או בעברית – רשימות שיווק מחדש עבור מודעות ברשת החיפוש.

הפיצ’ר הזה מאפשר למפרסמים לטרגט את הקמפיין שלהם ברשת החיפוש עבור גולשים שכבר ביקרו בעבר באתר שלהם, וכך להתאים את המודעות והבידים שלהם לאותם מבקרים כאשר הם מבצעים חיפוש בגוגל.

עד היום, רשימות רימרקטינג שנוצרו בגוגל אנליטיקס היו זמינות רק עבור מסעות פרסום ברשת המדיה של גוגל, ולא ברשת החיפוש, אבל הודות לפיצ’ר החדש שפורסם בשבוע שעבר תוכלו להשתמש ברשימות הללו גם עבור קמפיינים ברשת החיפוש.

בצורה כזו תוכלו למשל לטרגט את הגולשים שעזבו את האתר שלכם מבלי לבצע רכישה, ולהציג להם עם מסר מותאם אישית כאשר הם יחפשו את המוצר של המתחרה.

איך השינוי הזה עוזר לי?

כאמור, לפני השינוי הזה ניתן היה להשתמש ב-RLSA רק באמצעות רשימות רימרקטינג שנוצרו באמצעות הקוד של אדוורדס, וכעת ניתן לעשות שימוש מתקדם במטריקות השונות הזמינות בממשק של גוגל אנליטיקס, ליצור רשימות מתוחכמות יותר ולטרגט בצורה הרבה יותר מדויקת את הגולשים שלכם.

אבל כאן מגיעה האכזבה…

לא כל המידע הנהדר שקיים בגוגל אנליטיקס באמת זמין עבור ה-RLSA. מסיבות של שמירת הפרטיות של הגולשים, גוגל לא יאפשרו להשתמש במימדים הבאים: גיל, מין ותחומי עניין, וכמו כן המון מימדים דמוגרפיים וטכנולוגים כמו שפה, מיקום, מערכת הפעלה, דפדפן, קטגורית מכשיר ועוד לא יהיו זמינים עבור רשימות רימרקטינג ב-RLSA.

אז איך בעצם עושים את זה?

קודם כל עליכם לוודא שחשבון האדוורדס שלכם מקושר לחשבון האנליטיקס, כדי שאלו יוכלו לשתף נתונים אחד עם השני(איך עושים זאת – כאן).

לאחר מכן לכו לטאב Admin בגוגל אנליטיקס ובחרו ב-Audiences מתחת ל-Remarketing:

בשלב של Define Audience לחצו על Create New:

עכשיו נגיד שאנחנו רוצים שהמודעה שלנו תופיע רק לגולשים שהגיעו לאתר מקמפיין בשם “ABC” ושהו באתר יותר מ-30 שניות (מה שאומר שהם הביעו עניין בהצעה השיווקית שלנו ולכן רלוונטיים יותר מגולשים אחרים).

כדי ליצור רשימה של אותם גולשים יש ללכת ל-Conditions, וליצור פילטר על פי “Sessions” שבו “Campaign” היה “ABC” (או שם הקמפיין שלכם), וגם (And) זמן הסשן היה גדול מ-30 שניות. לחצו על “Apply” וחזרו חזרה לאדוורדס.

כעת עליכם להוסיף את הרשימה לאדגרופ הרצוי כדי ליצור את הטרגוט.

בחרו קבוצת מודעות השייכת לקמפיין החיפוש שבו תרצו להשתמש ברשימות הרימרקטינג, בחרו ב-Tab של ה-Audiences (קהלים) ולאחר מכן לחצו על הכפתור האדום בשם + Remarketing:

מתחת ל-Targeting בחרו ב – “Interests & remarketing” ואז “Remarketing lists”,  והוסיפו את הרשימות הרצויות ע”י לחיצה על החיצים.

וודאו שהאופציה של “Target and bid” מסומנת, ואז תוכלו להיות בטוחים שהמודעות שלכם יופיעו אך ורק לקהלים/רשימות הרימרקטינג שהוספתם.

לבסוף לחצו על “Save” למטה וסיימתם! כעת יש לכם קמפיין RLSA שיציג את המודעות אך ורק לקהלים שהגדרתם, ויאפשר לכם לנסח מודעה ספציפית ורלוונטית לגולשים הללו.

שימו לב שאפשרות Target and bid אומרת שרק מי שנמצא ברשימות שלכם יראה את המודעה.

במידה והייתם בוחרים Bid only במקום Target and bid,  המודעה היתה מוצגת לכולם והיתה לכם אפשרות לתת ביד גבוה/נמוך יותר לגולשים שנמצאים בתוך רשימת הרימרקטינג.

עוד משהו שכדאי לקחת בחשבון

על מנת שיהיה אפשר להשתמש ברשימות רימרקטינג ברשת החיפוש, הן חייבות לכלול לפחות 1000 משתמשים/Cookies. גם ההגבלה הזו (בדומה להגבלות הטרגוטים הנ”ל) נועדה לשמוע על פרטיות הגולשים.

יש לכם רעיונות מעניינים לשימוש ברשימות רימרקטינג של גוגל אנליטיקס בשביל RLSA שאתם רוצים לשתף? נשמח אם תשתפו בתגובות למטה 🙂