ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

Data Blending – מדריך בתמונות

לאחרונה גוגל השיקו באופן רשמי את הפיצ’ר הכי מבוקש בדאטה סטודיו – Data Blending!

מדובר בפיצ’ר שהופך את הדאטה סטודיו לכלי עוצמתי במיוחד, אבל אם אתם לא לגמרי שולטים בדאטה סטודיו אני רק אסכם לכם בקצרה שהפיצ’ר הזה פשוט עוזר לנו לחבר בין 2 מקורות דאטה שונים ולשים אותם בטבלה אחת.

כדי להמחיש לכם מה כל כך מדהים ומרגש (אותי לפחות…) בפיצ’ר הזה, אתם לכם דוגמא פשוטה –

נגיד שיש לכם קמפיין פייסבוק שמביא טראפיק לאתר.

כחלק מהמדידה של הקמפיין אתם שולחים קוד המרות שמודד כמה גולשים ביצעו רכישה באתר ובכמה כסף.

עד כאן – טריוויאלי.

במקביל, אתם מודדים ב-CRM הפנימי של החברה מה קרה עם ההזמנות שהתקבלו דרך הקמפיין הזה – האם המשלוח יצא אליהם בזמן, האם הגולשים ביקשו החזר כספי, האם חיוב האשראי שלהם עבר בהצלחה, ועוד נתונים שאתם לא צריכים ולא רוצים לראות בדוחות הקמפיין – אבל אתם בהחלט זקוקים להם כדי לנתח את יעילות הקמפיין מתחילתו ועד סופו.

הבעיה היא ששני הסוגים של המידע מגיעים משני מקורות מידע שונים – מצד אחד יש את הנתונים שמתקבלים מהקמפיין, ומהצד השני יש את הנתונים שמתקבלים מה-CRM, ואתם צריכים להציג אותם אחד ליד השני באותה טבלה.

עד היום, המקסימום ש-Google Data Studio ידע לעשות זה להציג נתונים ממספר מקורות שונים בעמוד אחד, אבל לא בטבלה אחת. כלומר אם היו לכם 2 טבלאות ורציתם למזג אותן לטבלה אחת – לא יכולתם לעשות את זה:

כמו שאמרתי, זה היה אחד החסרונות המרכזיים בדאטה סטודיו עד לא מזמן, כי האפשרות הזו היא בסיסית והכרחית שאמורה להיות בכל כלי BI, אבל מהיום זה אפשרי באמצעות הפיצ’ר החדש שנראה Data Blending!

תכלס – איך עושים את זה?

קודם כל אתם צריכים להוסיף את שתי מקורות הדאטה שלכם לדוח של דאטה סטודיו:

הדאטה יכול להגיע מכל מקום שרק תרצו – זה יכול להיות 2 טאבים בגוגל שיטס, אדוורדס, פייסבוק, Google Search Console, SQL או כל מקור אחר שבו אתם שומרים את המידע.

לאחר מכן צרו את האלמנט אותו אתם רוצים להציג (טבלה, גרף וכו’) ואז בחרו את ה-source ממנו תרצו למשוך את המידע לתוך הטבלה.

מכיוון שהוספנו 2 סורסים נפרדים אנחנו נבחר BLEND DATA ולא סתם Select Data Source:

עכשיו תראו איזה פשוט זה –

1. בחרו את הסורסים אותם אתם רוצים לחבר.

2. בחרו את ה-join key – זו החוליה המקשרת שתעזור לדאטה סטודיו להבין על פי איזו עמודה הוא אמור לאחד את המידע. שימו לב שהעמודות לא חייבות להיות בעלות אותו שם, כך שאם יש לכם מקור מידע אחד שבו העמוד נקראת User Id ומקור אחד שבו היא נקראת Client Id – פשוט תבחרו את שתיהן וגוגל תדע שאלו החוליות המקשרות.

3. גררו (באמצעות drag and drop) את המטריקות שאותן אתם רוצים להציג בטבלה.

4. תנו שם ל-data source החדש.

5. הופה! הנה שתי הטבלאות מוצגות על אותה טבלה:

כמובן שתוכלו לעשות את זה עם כל אלמנט גרפי אחר שקיים בדאטה סטודיו – bars, pie charts, גרפים וכו’

סיכום

זהו רבותי. הפיצ’ר הזה אולי נראה קטן ושולי, אבל הוא משדרג את היכולות של ה-data studio בצורה משמעותית ומציב אותו במקום של כבוד לצד כלי BI מתחרים שיקרים ממנו בהרבה.