ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

מדריך – איך ליצור קמפיין גרילה?

אם אתם רואים את הפוסט הזה באתר של בועות – כנראה שאתם כבר יודעים מה זה שיווק גרילה. אבל אם אתם לא יודעים, שיווק גרילה הוא בעצם שם לקמפיין קריאטיבי, מקורי, קל לביצוע והעלות שלו זולה יחסית לקמפיינים במדיה הסטנדרטית. מטרת-העל של קמפיין גרילה היא לתת לצרכנים לחוות את היתרון המרכזי של המוצר שלך ובנוסף לתת להם משהו מעבר, משהו שהמוצר לא נותן אבל הופך את כל המהלך לקריאטיבי ומשעשע. אז איך עושים דבר כזה? בעזרת חמשת השלבים שלפניכם:

1. הגדירו את קהל היעד

נכון, אומרים את זה בכל קמפיין פרסומי כזה או אחר אבל במקרה של תכנון קמפיין גרילה זה חשוב עוד יותר. כיוון שבקמפיין הגרילה אנחנו פונים אל הצרכנים (או אל הצרכנים הפוטנציאלים) שלנו עם ה-תועלת של המוצר שלנו – עלינו לדעת ולהגדיר בצורה הברורה ביותר איזה תועלת תגרום להם לWOW הכי גדול. איזה תועלת הכי תרשים אותם? מה הכי יעזור להם? אחרי שענינו על השאלה הזו נוכל לעבור לשלב הבא – תשובות לשאלה.

2. התמקדו בתועלות הקמפיין

אחרי שהגדרתם את קהל היעד שלכם, זה הזמן לענות על השאלות הבאות כדי להתמקד ולהחליט על האסטרטגיה שבה ננקוט:

3. הנעה לפעולה

כדי שהמאמצים שאתם משקיעים בקמפיין יניבו לכם תוצאות אמיתיות, אתם חייבים חייבים חייבים למצוא משהו שיגרום לצרכנים שלכם לבצע את הפעולה הרצויה. תנו להם מבצע לזמן מוגבל, קופון הנחה, מתנה, הזדמנות בלתי חוזרת או כל דבר אחר שיגרום להם לקום ולעשות מעשה שישרת את האינטרסים שלכם.
ככל שההטבה שתתנו תהיה טובה יותר – כך אחוזי האנשים שיפעלו יהיו גבוהים יותר.

זכרו! אם הקמפיין שלכם לא יגרום לצרכנים לעשות צעד כלשהוא לכיוונכם – תבזבזו זמן וכסף יקרים מאוד.

4. נראות המותג

אין לכם מה להתבייש, קמפיין הגרילה לא אמור לשרת רק את האינטרסים של הצרכנים אלא גם את האינטרסים שלכם. הנראות של המותג שלכם צריכה להיות מספיק בולטת וכך גם המסר השיווקי. אל תתביישו להעביר את המסר השיווקי ולהראות שאתם רוצים גידול במכירות.

5. ניתוח שלאחר מעשה ושיפור ביצועים

בין אם יצרתם באזז מטורף ובין אם לא – חובה לבצע הערכת מצב אחרי החלק הראשון של הקמפיין ולבחון שוב את האסטרטגיה. אם היא לא הראתה לכם גידול במכירות חפשו כיוון אחר, יותר רלוונטי. זה יכול להיות הטבה שונה שתציעו לצרכנים, מסר אחר או טקטיקת פעולה אחרת, אבל בכל מקרה עליכם לדעת שקמפיין גרילה מוצלח לא אמור להיות פעולה קשה מדי עבורכם. צריך רק להתמקד ולעשות את זה בצורה נכונה, וכשתצליחו תוכלו להבחין גם בגידול במכירות וגם במותג חזק יותר.

לסיום כדאי לכם לצפות בדוגמא הבאה, שממחישה שצורה ברורה מאוד את כל חמשת השלבים שצויינו.

הבריף: העיתון האנגלי Gulf News חיפש דרך להגדיל את המכירות.

1. קהל היעד: שותי קפה, שאוהבים להיות מעודכנים בחדשות.

2. תועלות הקמפיין: שתה קפה טרי, ותוכל להתעדכן בחדשות החמות ביותר שקורות ברגע זה ממש.

3. הנעה לפעולה: סריקת הברקוד וכניסה לאתר של Gulf News

4. נראות המותג: נראות טובה מאוד על גבי שרוולי הכוסות.

5. ניתוח: נעשה והתגלה כאפקטיבי (על פי דבריהם).

צפו: