ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

מתכנן מילות המפתח החדש-דנדש של אדוורדס – מדריך למתחילים

בשקט בשקט, בלי הרבה רעש וצלצולים והרחק מאור הרמזורים (ביטוי חדש), גוגל השיקו מספר שינויים משמעותיים מאוד במתכנן מילות המפתח שלהם והחלטתי לסקור אותם בקצרה כדי שתוכלו לנצל את הפוטנציאל שלהם עד הסוף.

למי שלא זוכר, ב20 במאי 2013 גוגל הטילו פצצה והכריזו שכלי מילות המפתח הישן של אדוורדס (Google Keyword Tool. להלן ״הדור הראשון״) יורד מהאוויר ובמקומו עולה כלי חדש שיענה לשם מתכנן מילות המפתח (Google Adwords Keyword Planner. להלן ״הדור השני״).

ההבדל העיקר בין השניים היה שהדור הראשון של כלי מילות המפתח אפשר לנו להכניס ביטויים ולראות פחות או יותר כמה חיפושים יש לביטויים האלו בחודש, וכמובן לקבל רעיונות למילים נוספות עם אותו הקשר (ע״פ סוג ההתאמה, broad, phrase או exact).

הכלי הישן שימש גם הרבה מקדמי אתרים אורגניים כדי להעריך תחרות על ביטויי חיפוש מסויימים, וחוץ מרעיונות למילות מפתח חדשות הוא לא ממש אפשר לתכנן קמפיין ולראות הערכות של תנועה ע״פ תקציב, בידים וכד׳. מה שבדרך כלל המפרסמים היו עושים זה לוקחים את הרעיונות מכלי מילות המפתח ושמים אותם ב-Traffic Estimator כדי לראות כמה תנועה המילים הללו יכולות להביא, כמה יעלה קליק ומה התקציב הרצוי שאותו כדאי להשקיע כדי לקבל את הביצועים הרצויים

לעומת זאת, בדור השני של כלי מילות המפתח של גוגל אדוורדס מפרסמים יכולים ממש לתכנן את הקמפיין שלהם באמצעות חיפוש של מילות מפתח רלוונטיות הקשורות למילת המפתח העיקרית, לדף הנחיתה או באופן כללי יותר לקטגוריות שמוזנות לכלי. גוגל פשוט שילבו בין הKW tool ל-traffic estimator ושינו קצת (הרבה) את שיטת החישוב של המידע.

הבעיה העיקרית עם ה-KW Planner החדש היתה שמספר פיצ׳רים שימושיים מאוד שהיו בדור הראשון של כלי מילות המפתח פשוט נעלמו, וזו בדיוק הסיבה שהשדרוג הנוכחי מוציא אנחת רווחה מפיהם של מפרסמים רבים.

[mc4wp_form id=”2160″]

הפיצ׳ר הראשון: בחירת תאריכים ספציפים עבורם אתם רוצים לראות נתונים + השוואה לתקופות אחרות

עד היום ה-KW Planner נתן לנו תאריכים של השנה האחרונה, אבל היום תוכלו ממש לבחור את התקופה שעבורה אתם רוצים לראות את הנתונים.

בצורה כזו לא רק שאתם יכולים לבדוק נתונים על מילות מפתח בזמן מסוים – אתם גם יכולים להשוות אותם לנתונים שהיו בשנה קודמת (או בתקופות אחרות) וככה לזהות מגמות וללמוד עוד על התנהגות השוק/קהל היעד שלכם.

הפיצ׳ר השני – גרפים מרהיבים שמאפשרים לכם לראות:

מגמת חיפושים כללית –

מגמת חיפושים ספציפית במובייל –

חלוקה לפי מכשירים –

בתמונה – נתונים למילה דיאטה. שימו לב כמה חיפושים מהמובייל (מנסיון – בפועל זה אפילו יותר).

האם ההפרדה בין טאבלט לדסקטופ אומרת שבעתיד נוכל להפריד גם את הקמפיינים? ימים יגידו.

חלוקה לפי ארצות –

בהנחה שבחרתם לראות נתונים מכמה ארצות (אגב, מה זה אומר שבארה״ב יש פי 4 יותר חיפושים למילה דיאטה?)

פיצ׳ר שלישי – אפשרות לראות שינויים אבסולוטיים ויחסיים בחיפושים של מילים ספציפיות

בתמונה – האם העובדה שחלה ירידה בחיפוש המילה יד2 ב-Q1 2014 לעומת Q1 2013 מצביעה על החלשות המותג יד2? (רמז – לא נראה לי).

פיצ׳ר רביעי – תחזית לתקופת זמן מסויימת

טוב זה באמת מגניב. אחרי שהוספת מילים לתוכנית שלכם, אתם יכולים לבחור עבור איזה תקופת זמן הוא יראה לכם את הנתונים.

פיצ׳ר חמישי – נתונים לפי מכשיר עם אפשרות למשחק עם bid adjustment

אפשרות המשחק עם הביד היתה קיימת בעבר, אבל שימו לב שבתפריט הבחירה בצד שמאל אתם יכולים לבדוק את הנתונים גם לפי משחק עם ההתאמה של הביד. זה פיצ׳ר מעולה כשרוצים לדעת כמה תוספת כדאי לשים לביד של המובייל (או שלא).

פיצ׳ר שישי – פילוחים גיאוגרפיים

טוב זה ממש מגניב. קודם כל אם בחרתם לראות נתונים מכמה מדינות שונות אתם יכולים לראות את הנתונים על כל מדינה בנפרד. זה דיי טריוויאלי.

המגניב הוא שאם תלחצו על החץ שבצד ימין (בהנחה שהאזור שלכם מספיק גדול. ולא, ישראל היא לא כזו 🙂 ) תפתח לכם רשימה שתאפשר לכם לראות בצורה הרבה יותר ספציפית לפי שכונה, עיר, שדות התעופה במיקום הנבחר, אוניברסיטאות ואפילו חלוקה לפי פילוחי הצפייה בטלויזיה של נילסן.

תראו למשל את חלוקת החיפושים למילה פייסבוק באוניברסיטאות בארה״ב:

כמובן שצריך לבדוק גם את הגודל של כל אוניברסיטה לעומת האחרות אבל זה בהחלט יכול לתת לכם אינדיקציה לגבי הקצאת משאבי הפרסום שלכם.

סיכום

זהו. אני חושב שכיסיתי את כל הפיצ׳רים.

אשמח לשמוע את דעתכם בתגובות 🙂