ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

חוק ה-5 שניות – איך להכפיל את כמות הלידים של דף הנחיתה שלכם

בפוסט הקודם דיברנו על כך שבמהלך ה-5 שניות הראשונות שהגולש נמצא בדף הנחיתה הוא מקבל החלטה האם להתקדם או לצאת החוצה.

אפשר לקרוא לזה “אין תחליף לרושם ראשוני”.

הפוסט הקרוב יהיה קצר מאוד יחסית, כי אני רוצה לדבר על כלל אחד קטן שיכול לשפר את ה”ציון” שלכם במבחן ה-5 שניות הזה.

אבל כדי להבין ממה מורכב הציון הזה, נסתכל על 4 השאלות הראשונות שגולש ממוצע שואל את עצמו כאשר הוא מגיע לדף נחיתה שהוא לא מכיר:

1. על מה מדברים פה בכלל?

2. האם זה רלוונטי עבורי?

3. האם אפשר לסמוך עליהם?

4. אוקיי, מה אני אמור לעשות עכשיו?

———-

שאלות טריוויאליות לחלוטין נכון?

ובכל זאת המון אתרים שוכחים אותם לפעמים ועושים בדיוק הפוך, מה שכמובן עולה להם ביחס המרה גרוע ובטראפיק שבורח החוצה ברגע שהוא נכנס.

אז כדי שתעברו את המבחן (שהגולש עושה לכם) אתם חייבים להקפיד על כלל נורא פשוט, שאתם פשוט לא מדמיינים לעצמכם עד כמה הוא משמעותי:

כלל ברזל לשיפור ההמרות: שמרו על פשטות

לכל דף באתר שלכם יש מטרה כלשהיא.

עמודי נחיתה לצורך איסוף לידים אמורים לאסוף לידים,

עמוד קטגוריה בחנות איקומרס אמור לגרום לגולשים להכנס לתוך עמוד המוצר,

עמוד המוצר אמור לגרום להם להוסיף את המוצר לסל,

עמוד הסל אמור לגרום להם להכנס לתהליך הצ’קאאוט,

וכן הלאה וכן הלאה.

עקרון הפשטות אומר שלפני שאנחנו מדברים על הקופי של הכותרת, ובחירת תמונת רקע, וכן וידאו או לא וידאו, וטופס עם 3 שדות או 2 שדות, והאם לעשות את הכפתור בצבע ירוק או אדום, ועוד כל מיני דברים שתמיד אוהבים לדבר עליהם בהקשר של שיפור יחס המרה – אנחנו צריכים להקפיד שהמראה הכללי של הדף יהיה פשוט כדי שהגולש יוכל לענות על 4 השאלות שציינתי למעלה.

1. פשטות תעזור לגולש להבין מהר מאוד מה הנושא של דף הנחיתה.

2. בהמשך לזה, הפשטות תעזור לו להחליט האם זה רלוונטי עבורו או לא.

3. פשטות יוצרת אמון – דפים רועשים מבחינה ויזואלית משדרים משהו זול. מינימליזם משדר יוקרה ואמינות.

4. ולבסוף – פשטות תעזור לגולש להבין מהר מאוד מה הפעולה שהוא צריך לעשות עכשיו כדי להתקדם.

טיפ של אלופים: כדי לדעת אם האתר שלכם עובר את מבחן ה-5 שניות או לא, תנו למישהו חיצוני להסתכל על האתר במשך 5 שניות ואז תשאלו אותו “מה תועלת המרכזית שהאתר הזה יכול לתת לך?”

האתר המכוער ביותר בעולם

כדי להמחיש את העניין, תגידו לי מה דעתכם על האתר הבא:

אז האמת היא שזו לא דוגמא טובה כי האתר הזה הכניס 106,000,000 מליון דולר (!!) בשנת 2015, אבל תסכימו איתי שכשמגיעים אליו – ממש, אבל ממש לא יודעים מה צריך לעשות.

ולמה?

כי הוא לא שומר על עקרון הפשטות.

איך עושים את זה בפועל?

קודם כל אתם צריכים לשאול את עצמכם מה אתם רוצים שהגולש יחשוב/ירגיש/יבין/ידע כשהוא מגיע לדף, ומה הפעולה שאותה אתם רוצים שהוא יבצע.

לאחר שהגדרתם את זה, בכל פעם שאתם באים להוסיף תמונה/וידאו/טופס/באנר/לינק או כל דבר אחר – שאלו את עצמכם האם זה עוזר לגולש או רק מפריע לו.

כמובן שלא כל העמודים שווים, ולכן בכל עמוד עקרון הפשטות יבוא לידי ביטוי בצורה שונה.

מנחיתים את הגולש בדף הבית ורוצים שהוא יקנה את המוצר שלכם? אין בעיה. אבל המטרה של דף הבית היא לקבל את פני הגולש בסבר פנים יפות ולתת לו תחושה נעימה כדי שהוא ימשיך לגלוש באתר. לא בטוח שזה יהיה רעיון טוב להקפיץ לו פופאפ עם הצטרפות לניוזלטר.

הגולש נוחת בדף מוצר? מצוין. תעודדו אותו להוסיף את המוצר לסל. זה לא הזמן לעודד אותו לעשות share:

הנה דוגמא מצויינת מאתר שהלך לקיצוניות השניה – zest.is:

לכאורה, מה זה אמור להיות בכלל? איפה התמונה של המוצר? איפה תמונת ה-shutterstock המפורסמת של הסטודנט שמסתכל בסלולרי שלו שאנחנו על הזמן רואים באתרים של סטארטאפים? (אני צוחק כן?)

זה בדיוק העניין. הם רוצים שהגולשים יבצעו פעולה אחת ויחידה – יורידו את התוסף שלהם לכרום.

כל השאר בונוס, ולכן לא נכנס לעיצוב.

לעומת זאת תראו את דף הנחיתה אליו הגעתי לאחר חיפוש “קפסולות נספרסו”:

אני לא יודע מה הם רוצים שאני אעשה, אבל פשוט כנראה שלא הולך להיות לי.

האם ללחוץ על הבאנר הזועק (אני בטוח שמישהו בהנהלה היה ממש משוכנע שאם זה יהיה בצבעים שלא קשורים למותג זה ימיר ממש מעולה), האם להוסיף את הארפג’יו לסל? ללכת על המהדורה המוגבלת או שמא להשתמש בפילטרים שבצד ימין?

בקיצור – פשטות זה לא.

מהם הגורמים לחוסר-פשטות?

יש הרבה ואני לא רוצה להכנס אליהם בפוסט הזה, אז אציין את העיקריים שאפשר לתקן בקלי קלות:

1. השטחים הריקים – כדי להבליט אלמנט מסוים אין צורך לעשות אותו בצבעים של טוש מרקר עם פליקר של דיסקוטק. צריך להשתמש בתורת הגשטאלט שבין היתר אומרת לשים מסביבו מספיק שטח ריק וזה כבר יבליט אותו. תזכרו שמינימליזם מעיד על יוקרה (ולכן גם משדר אמינות), ועוזר להתרכז בחלקים החשובים באמת שיש בעמוד.

2. היררכיית צבעים – בעמוד צריך להיות CTA בולט אחד בלבד. גם כשאמזון נותנת לגולש אפשרות לערוך את סל הקניות שלו – היא מקפידה שהפעולה העיקרית (Proceed to checkout) תבלוט יותר:

3. layout אחיד – 

כל עמוד מורכב מכמה אזורים שונים. הקפידו על לייאאוט מסודר, וגם אם הגודל של האלמנטים שונה – שימו אותם בתוך ריבועים דמיוניים זהים.

ככה כן עושים
ככה ל-א עושים

טקסט ממוקד – 

אל תתחילו לרשום מגילות. תנו לגולש כותרת שתבהיר לו “על מה מדברים פה בכלל” (שאלה מספר 1), תת כותרת שתתן מידע נוסף, ואז קריאה לפעולה.

הדבר שגולשים הכי לא רוצים לראות במסך הראשי שלכם זה מגילות משעממות, ושימו לב להבדלים בין דף הבית של asana לבין דף הבית של אחד המתחרים שלהם, basecamp:

סיכום

אפשר לכתוב עוד הרבה מאוד על UX של דפי נחיתה, אבל המטרה של הפוסט זה לדבר על פשטות ולכן כתבתי אותו בקצרה וב…פשטות 🙂

אז לפני שאתם אומרים למעצב הגרפי שלכם להכניס את הוידאו המדהים שהכנתם או את סליידר התמונות המהמם שמציג את כל הקולקציה היפהפייה שלכם לשנת 2020 – תחשבו האם זה שומר על עקרון הפשטות או שהגולש יכול להסתדר גם בלעדיהם?

זה נכון בדסקטופ אבל במיוחד במובייל, שם המסך קטן יותר והסבלנות נמוכה, ולכן אלמנטים שנראים לכאורה טריוייאלים יכולים ליצור רעש לא רצוי ולפגוע בהמרה.

טיפ של אלופים: כשאתם מתכננים את האלמנטים שיהיו בדף – תתכננו קודם את המובייל ואז תמירו את זה לדסקטופ. זה יעזור לכם לוותר על אלמנטים בצורה הרבה יותר קלה מאשר אם הייתם מתחילים עם הדסקטופ.

בהצלחה!