ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

כל מה שמפרסמים צריכים לדעת על מודעות המובייל החדשות בגוגל אדוורדס

כמו שבוודאי שמתם לב, גוגל הכריזו בחודש שעבר על ניסוי למודעות הטקסט במובייל, שאמור להוריד את השורה השניה בחלק מהמודעות ולהציג במקומה תוסף כלשהוא.

על פי מידע פנימי שיש לי, הניסוי הזה לא עומד ללכת (בניגוד לניסויים אחרים של גוגל) ואני חושב שיש כמה דברים שחשוב לדעת כדי להתכונן אליו כמו שצריך.

אז מה גוגל רוצים ממני בכלל?

המטרה (ע״פ גוגל) היא לעזור לגולש להגיע מהר יותר למטרה שלו, ע״י הצגה של מידע רלוונטי יותר מתוך מגוון התוספים שאמורים להיות בקמפיין (ניווט או שיחה לבית העסק בעזרת call/location extension, או מעבר לעמוד הרלוונטי בעזרת סייטלינק).

הסיבה שגוגל מורידים את השורה השניה היא מכיוון ששטח הפרסום במובייל מוגבל מאוד, ורק 2-3 מודעות יכולות להכנס בו (בשוואה ל10 מודעות בדסקטופ). בעזרת הורדת השורה השניה של המודעה גוגל יכולים להגדיל את פוטנציאל ההקלקה מבלי להעמיס על הגולש יותר מדי מודעות.

בדוגמא של גוגל אפשר לראות 2 אזורי הקלקה במודעות הישנות (כותרת+סייטלינקס) ולעומת זאת 3 אזורי הקלקה במודעות החדשות (כותרת+סייטלינקס+ניווט לעסק) וכל זה בלי להגדיל את שטח הפרסום.

הרווח הישיר לגוגל הוא סיכוי גדול יותר להקלקה על המודעות הממומנות ולא על האורגניות, אבל אם אתם שואלים אותי יש פה בעיה נוספת שגוגל לא סיפרו לכם עליה – 

מה גוגל לא מספרת לנו?

מה שגוגל מנסים להחביא זה שבמקרה שאין לכם תוספי מודעות או במקרה שגוגל החליטו שהתוספים שלכם לא רלוונטים – גם אז הם עלולים להוריד את השורה השניה ולהציג רק תוסף אחד או לא להציג תוספים בכלל!

ומה גוגל ירוויחו מזה? נורא פשוט – במקום שייחסך הם יכולים להכניס עוד מודעה, לדחוק את התוצאות האורגניות למטה ולהגדיל שוב את פוטנציאל ההקלקה על המודעות 🙂

אתם בטח יודעים שגוגל שונאים את עולם הSEO (למרות שהוא זכות הקיום שלהם), ומנסים לעשות הרבה דברים כדי להגדיל את שטח הנדלן של המודעות הממומנות, עליהם גוגל מרוויחה כסף (בניגוד לSEO).

בשנתיים האחרונות גוגל מנסה עוד ועוד תוספי מודעות שחלקם כבר נכנסו לסטנדרט (כמו callout extensions שנכנסו לפני חודשיים), ולפני כחצי שנה הם הגדילו לעשות ואפילו הכניסו את התוספים לנוסחת החישוב של ה-ad rank.

העולם געש ורעש באותו יום, אבל המטרה של גוגל היתה פשוטה – להכריח את המפרסמים לשלב extensions בקמפיינים שלהם, אחרת – הדירוג שלהם יפגע.

אז מה אתם צריכים לעשות כדי להתכונן?

1. נצלו את אפשרות הפיצול בין מודעות מובייל לדסקטופ.

במודעות הדסקטופ אתם יכולים לרשום ״הכנסו ומלאו פרטים״ ואילו במודעות המובייל כדאי לרשום ״לשיחה עם נציג חייגו עכשיו״.

הסיכוי שאנשים יתקשרו מהמובייל גבוה יותר מהסיכוי של שיחה מהדסקטופ, וכדאי לכם לנצל את זה.

2. הבליטו את המודעה שלכם כמה שיותר.

שימו לב שאם אתה מכניסים נקודה בסוף השורה הראשונה – היא עולה למעלה וככה בולטת הרבה יותר.

אם בכל זאת אתם רוצים שורה נפרדת – שימו פסיק, מקף או אל תשימו כלום.




3. וודאו שהשורה הראשונה של המודעה שלכם מעבירה את המסר העיקרי גם בלי השורה השנייה.

למקרה שגוגל תחליט לכסח את השורה השניה מבלי לפנק אתכם עם תוסף אחד או שניים…

4. תוסיפו את כל ה-extensions האפשריים, כאילו דההה?

סיכום

אז מה דעתכם על השינוי? חושבים שהוא טוב ליהודים?

כתבו לי בתגובות!