ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

אופטימיזציה לצעדים קטנים, או למה לא להציע נישואין בדייט הראשון

בשבוע שעבר אפל קיימה את ועידת המפתחים השנתית שלה, WWDC, והכריזה על מדיניות פרטיות חדשה.

מאותו רגע עולם הדיגיטל נכנס לפאניקה, בנסיון להבין האם אפל הולכת לחסום לחלוטין את גוגל אנליטיקס בדפדפני ספארי?!

אני לא רוצה להכנס לזה לעומק (אם בא לכם תוכלו להעמיק בבלוג של Simo Ahava), אבל בגדול החשש העיקרי היה שדפדפני ספארי יחסמו את גוגל אנליטיקס.

כלומר, אם גולש נכנס אליכם ביום א’ מפייסבוק, וכעבור 10 ימים הוא נכנס שוב וביצע רכישה – לא תוכלו לדעת שהוא הגיע מפייסבוק.

וזה רבותי, יכול להיות אסון רציני להרבה פעולות אופטימיזציה.

במקום זה – נסו להמנע מהצעות נישואין כבר בדייט הראשון

אני רוצה להציע גישה אחרת, שתעזור לכם להתמודד גם אם תרחיש האימה הזה אכן יתקיים מתישהוא.

בשביל זה אני רוצה לצטט את Seth Godin, גורו שיווק שאתם בוודאי מכירים, שתמיד אומר לא להציע נישואין בדייט הראשון.

רוב המשווקים, רוצים ש-100% מהקהל שהגיע אליהם לאתר יבצע רכישה או ישאיר פרטים.

כלומר אם הגיעו 100 גולשים וקנו רק 2, אז אחוז ההמרה שהם מתייחסים אליו הוא 2%.

גם אם 98 מתוך ה-100 בכלל לא מכירים את המוצר או השירות שלכם, אתם מצפים שהם יתנהגו באותו אופן כמו אלו שמכירים אתכם במשך שנים.

אם נחזור לדוגמא של Seth – זה בדיוק כמו לצפות שאחוזי ה”סגירה” בדייט הראשון יהיו זהים לאחוזי הסגירה בדייט ה-200.

ברור שזה לא הגיוני, נכון?

במקום זה – בצעו אופטימיזציה לשלבים קטנים

המטרה של הדייט הראשון היא לא להציע נישואין אלא להגיע לדייט השני. בדייט השני המטרה היא להגיע לדייט השלישי, וכן הלאה.

גם באתר שלכם – במקום לצפות ש-100% מהגולשים ישלימו המרה, חלקו את התהליך לשלבים קטנים יותר.

קחו את כל התהליך שהגולש צריך לעבור מהרגע שהוא נחשף אליכם לראשונה, ועד לרגע שהוא הופך ללקוח חוזר וממליץ עליכם לאחרים.

חלקו אותו לשלבים קטנים, ונסו לעשות אופטימיזציה לשלב אחד בכל פעם.

אם 1,000 גולשים נכנסים לאתר – אני רוצה שכמה שפחות ינטשו ולכן אנסה לחשוב איך להוריד את ה-Bounce Rate בלי קשר אם הגולש קנה או לא.

אם מתוך אלו שלא נטשו, 456 נכנסו לעמוד מוצר – אנסה לחשוב איך אני גורם ליותר גולשים להכנס לעמודי המוצר.

אם 234 גולשים נכנסו לעמוד מוצר והוסיפו אותו לסל – אנסה לחשוב איך אני גורם ליותר גולשים להוסיף לסל.

וכן הלאה.

ככל שתקצרו את התהליך, כך המעקב שלכם יהיה מדוייק יותר, בלי קשר לקריזות של Apple.