בכל פעם שאני מעלה צילום מסך עם איזו שאלה לאחת הקבוצות המקצועניות בפייסבוק, אנשים שואלים אותי לגבי התוספים שאני משתמש בהם.
אז החלטתי לכתוב, אחת ולתמיד, פוסט עם רשימת התוספים שאני משתמש בהם באופן קבוע, כולל מה כל אחד עושה ועד כמה הם באמת MUST למי שמתעסק עם שיווק באינטרנט.
נתחיל משמאל לימין:
נדמה לי שלא צריך להכביר במילים על התוסף הזה.
מדובר בתוסף של גוגל שמאפשר לכם לראות אילו תגים / פיקסלים הופעלו בעמוד שאתם נמצאים בו כרגע (בתנאי שהם קשורים למערכות של גוגל, כמו אדוורדס, גוגל אנליטיקס, תג מנג’ר, דאבל קליק וכו’).
ברגע שנפתח אותו נראה את כל הפיקסלים שנשלחו, ויש גם אפשרות לעשות record (הכפתור בצד שמאל למטה) באופן שיאפשר לנו להקליט את הביקור ולנתח אותו לאחר מכן באופן מרוכז.
אולי התוסף שמשמש אותי הכי הרבה.
בעזרתו אני מדבג את המידע שנשלח לגוגל אנליטיקס מהצד של הדפדפן.
מה שצריך לעשות זה פשוט לעבור לעמוד שאותו רוצים לדבג, לוודא שכתוב on על האייקון של התוסף (לפעמים זה ירפרש את העמוד), ואז כל איוונט או pageview שיקרה באתר יוצג גם ב-console של הדפדפן בצורה מפורטת.
בדוגמא שלפניכם תוכלו לראות שנשלח pageview עם עוד כל מיני ערכים של custom dimensions, content grouping וכד’
תוסף פשוט מבית פייסבוק, שיאפשר לכם לראות אילו פיקסלים או איוונטים הוטמעו בעמוד.
בדומה לתג אסיסטנט, גם פה נוכל ללחוץ על התוסף ולראות מה נשלח בצורה תקינה ומה לא.
בדוגמא שלפניכם תוכלו לראות איוונט של Lead שנשלח כאשר ממלאים פרטים בדף הנחיתה של קורס גוגל אנליטיקס שלנו:
4. Similar Web
יודעים איך לסימילאר ווב יש כל כך הרבה מידע על אתרים בלי שתהיה להם גישה לאתר עצמו?
פשוט כי יש להם יותר מ-1000 תוספים לדפדפן, וכאשר אתם מתקינים אותם הם עוקבים אחרי הפעילות שלכם.
ובכן, אני מעריך שגם התוסף הזה אוסף עלי מידע בצורה כזו או אחרת, אבל לא ממש אכפת לי כי אני משתמש בו המון כדי להעריך עד כמה הלידים שמגיעים אלי פוטנציאלים.
נגיד שאמזון משאירים לי ליד באתר – אני הולך לאתר שלהם, לוחץ על התוסף של סימילאר ורואה ששווה לי לחזור אליהם כי יש להם מספיק טראפיק (וכנראה גם מספיק כסף) כדי לשלם לי על עבודת האופטימיזציה:
5. GTM Sonar
תוסף שימושי מאוד להטמעות של גוגל תג מנג’ר.
כדי להסביר לכם מה הוא עושה אני אתן דוגמא – נגיד שאני רוצה לעקוב אחרי גולשים שלחצו על כפתור מסוים באתר.
על מנת להטמיע את המעקב אני צריך להגדיר טריגר בתג מנג’ר שיעקוב אחרי לחיצות על אלמנט עם Class או Id מסויימים.
אבל איך אני יודע איזה class או id התג מנג’ר תופס כאשר הגולש לוחץ על הכפתור הזה?
בדיוק בשביל זה נועד ה-GTM Sonar – הוא מסמלץ (מלשון סימולציה) את הדטאלייר, ומאפשר לי לנתח את הנתונים שהיו נשלחים לדטאלייר אילו הייתי מבצע את ההטמעה באופן מעשי.
בצורה כזו אני יכול לדעת מיד לאיזה אלמנט לגשת גם בלי לעשות publish מאות פעמים.
כדי להפעיל אותו פשוט צריך ללחוץ עליו ולבחור את הטריגר המתאים, לאחר מכן ללחוץ על האלמנט אותו רוצים לבחון (או לשלוח את הטופס במידה ורוצים לדבג טפסים), ואז ללכת לקונסול ולכתוב debugDL. זה יתן את הערכים של הדטאלייר המדומה ויאפשר לנו לראות את האלמנט עליו לחצנו.
גם זה תוסף פשוט ושימושי מאוד – בכל פעם שאנחנו מגיעים לאתר מסוים, התוסף יראה לנו אילו רידיירקטים התבצעו עד שהגענו לאתר.
זה יהיה שימושי מאוד כאשר יש לנו בעיות הטמעה או שיוך טראפיק בגוגל אנליטיקס, כי הרבה פעמים יש לנו רידיירקט שמשמיט את הפרמטרים המקוריים ששורשרו ל-URL ובכך מונע מגוגל אנליטיקס לזהות את מקור התנועה האמיתי של הגולש.
גם זה תוסף שאני משתמש בו המון.
הוא מאפשר לי “להטמיע” קונטיינר של תג מנג’ר באתר גם אם אין לי שום גישה לקוד.
ולמה שמתי את המילה “להטמיע” במרכאות? כי אני לא באמת מטמיע את הקוד באתר, אלא פשוט מפעיל את זה באופן לוקאלי בדפדפן שלי, כדי שאוכל לעבוד עם התג מנג’ר ולהתחיל את ההטמעה עוד לפני שהלקוח שם את הקונטיינר באתר שלו.
בצורה כזו אני יכול לחסוך זמן ולספק ללקוח את העבודה עוד לפני שהוא שם את התג מנג’ר באתר שלו.
צריך להסביר משהו?
הרבה פעמים רוצים לשים טריגר על אלמנט מסוים עם התג מנג’ר, אבל לא מבינים למה התג מנג’ר לא מצליח לזהות את הלחיצה.
ברוב הפעמים (בהנחה שהגדרתם את הטריגר כמו שצריך) הסיבה היא בגלל שיש listener אחר על אותו אלמנט שמכיל return false או preventDefault, ובעצם “תוקע” את ה-listener של התג מנג’ר.
התוסף הזה יאפשר לכם לעבור עם העכבר על האלמנט אותו אתם רוצים לבדוק, ואז הוא יציג לכם איזה listeners נוספים יושבים על אותו אלמנט ואיזה פונקציות הם מפעילים:
תוסף שמאפשר לי לשמור ולנהל את הסיסמאות שלי בצורה בטוחה, אם יש דבר כזה היום…
תוסף שמאפשר לי לקבל את פרטי הלינקדאין של האדם איתו אני מתכתב בג’ימייל.
פשוט צריך לכתוב את הנמען אליו תרצו לשלוח את המייל, וחלון הרפורטיב יפתח בצד ימין ויציג את פרופיל הלינקדאין של אותו אדם:
תוסף מעולה למעקב אחרי שעות. אם יש לכם לקוחות שעובדים אתכם פר שעה – התוסף הזה מומלץ ויש לו גם אפליקציה ל-iOS/Android וגם אינטגרציות עם הרבה מערכות אחרות (טרלו למשל).
תוסף מומלץ ביותר אם אתם רוצים לראות או אפילו לשנות את העוגיות שנמצאות על הדפדפן שלכם.
לדוגמא – אם אתם עובדים עם Google Optimize ואתם רוצים להכריח את הדפדפן להציג לך וריאציה מסויימת – פשוט שנו את המספר האחרון שמופיע בקוקי בשם _gaexp. המספר 0 מציין את הגרסא המקורית, 1 = הוריאציה הראשונה וכן הלאה.
VPN פשוט ושימושי. חינמי לארה”ב.
תוסף שימושי אם יש לכם חשבון ב-Hootsuite, שמאפשר לכם לשתף במספר social platforms במקביל.
מכירים את זה שאתם רוצים להשתמש בצבע כלשהוא שמצאתם ברשת אבל אתם לא יודעים מה בדיוק הערכים שלו?
התוסף הזה יעזור לכם. פשוט הקליקו על האייקון של התוסף, ואז לחצו על כל דבר שמופיע על המסך וזה יתן לכם את הערכים של הצבע הזה.
17. BuiltWith
כמו SimilarWeb, גם התוסף הזה עוזר לי לנתח אתרים של לידים שמגיעים אלי, והוא מציג לי את הכלים בהם הם משתמשים.
אם למשל מגיע אלי ליד ואני רואה שהוא משתמש ב-Hotjar ו-Optimizely, אני יודע שהוא עושה/עשה מאמצים לשיפור אחוז ההמרה שלו, ואשאל אותו אם המאמצים הללו באמת מביאים לו שיפורים משמעותיים. סביר להניח שהתשובה תהיה שלילית ואז תהיה לי נקודת תורפה לתפוס בשביל המכירה של שירותי האופטימיזציה שלנו 🙂
18. Web Developer
תוסף ממש ממש טוב שמאפשר לעשות הרבה דברים באתר. אני יודע שזה נשמע מאוד כללי, אבל תסתכלו על כמות הפיצ’רים שיש לו ותחליטו לבד אם זה מעניין אתכם:
19. Page Load Time
תוסף פשוט מאוד שמציג את זמן הטעינה של העמוד בו אתם נמצאים כרגע. נכון שזה לא מדגם סטטיסטי ואין אפשר לעשות בדיקה ממקומות שונים בעולם, אבל עדיין זה טוב להסתכל מדי פעם כדי לוודא שהאתר שלכם נטען בצורה מספיק מהירה.
20. Google Optimize
המערכת החדשה של גוגל שמאפשרת לעשות A/B Testing בצורה קלה ויעילה. התוסף הזה מאפשר להשתמש באופציית ה-debug שיש בגוגל אופטימייז, כדי לצפות בתצוגה המקדימה של האתר לאחר השינויים שעשיתם ולפני שאתם מתחילים להריץ את הטסט.
תוסף חביב שמאפשר לכם לראות אילו ערכים נדחפו לדטאלייר של התג מנג’ר.
22. Papier
תוסף שימושי שהופך את ה-New Tab שלכם לסוג של “מחברת”, שבה תוכלו לרשום לעצמכם הערות או רשימת משימות.
מה שנוח פה זה שאין צורך לשמור או לנהל את הפתקים בשום מקום. הם נשמרים אוטומטית בזכרון של הדפדפן וככה כל פעם שתפתחו טאב חדש תראו את הפתק שיצרתם
החסרון היחיד הוא שאין להם עדיין תמיכה ב-RTL :-/
23. DaVinci Tools
תוסף מומלץ עם כל מיני פיצ’רים מגניבים למי שמשתמש בגוגל אנליטיקס או תג מנג’ר.
לפני כמה זמן סיקרתי אותו בהרחבה בפוסט הזה.
24. Zest.is
יש מישהו שלא מכיר את Zest?! התוסף המדהים של ים רגב וחבורתו, שמאפשר לכם לקבל את הפוסטים הכי מעניינים בתחום אותו בחרתם, ולא לפני שעברו בקרת איכות על ידי הצוות של Zest.
אז אם אתם רוצים להשאר מעודכנים – זה התוסף.
שימושי לאללה
תודה שוקי
וואו – איזו רשימה שימושית..
Zest חזק ביותר … תודה.
וקישור נחמד לומר תודה שנית
https://sitecloudcentral.com/page/VHBCfrrDtBY8
במקום להשתמש בכלי מיושן כמו BuiltWith אתם מוזמנים להתקין את התוסף של SimilarTech (מבית סימילרווב), שגם נותן לכם מידע על הטכנולוגיות שמפעילות את האתר, גם נותן לכם את נתוני הטראפיק של האתר וגם מידע על החברה שמאחורי האתר (כתובת, מחזור, כמות אנשים ותיאור). חינם –
https://chrome.google.com/webstore/detail/similartech-prospecting/jiabgmelnfhgjkfdaoiccfcbaedjfcnm?hl=en
תודה שוקי! אהבתי
איזה מאמר שווה זהב!
על אף שאני כבר משתמש בהרבה מהתוספים פה אתה תמיד יודע לתת משהו חדש שמקצר ומייעל את זמן העבודה.
יאללה נשמח למאמר נוסף בנושא
תודה יהורם 🙂
לא בדיוק תוסף, אבל כלי שימושי וחינמי בשם f.lux, הכלי יושב ב – Taskbar ומשנה את הבהירות של המסך לפי שעות היום, כך שאפשר לקרוא טקסט בצורה אופטימלית בלי לסבול מתאורה חזקה מדי (במיוחד בערב ובלילה). כמובן שאפשר להשתיק אותו במקרים בהם חייבים בהירות נורמלית כמו למשל אם עורכים מצגת…
https://justgetflux.com/
יפה! תודה איתי
הי שוקי
זה פוסט מעולה תרשה
להוסיף לרשימה את
https://chrome.google.com/webstore/detail/linkclump/lfpjkncokllnfokkgpkobnkbkmelfefj?hl=en
ו
Page Analytics by Google
אלונה מיילר פרסום ברוסית
יפה! תודה