ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

Treemaps Reports in Google Adwords

לפני תקופה קצרה גוגל הוסיפו דוח מאוד מעניין לאזור דוחות האדוורדס בגוגל אנליטיקס, וחשבתי שיהיה נחמד לכתוב על זה כמה מילים לאור העובדה שלא מצאתי הרבה מידע שמתייחס לדוחות הללו.

בדוחות רואים את כל הקמפיינים שמביאים תנועה לאתר שלנו, כאשר הם מחולקים לאזורים שונים בגוונים של ירוק ואדום על פי הביצועים שלהם.

בגדול – הדוח הזה אמור לתת לנו מידע ״ממעוף הציפור״ על ביצועי חשבון האדוורדס שלנו, כדי לאפשר לנו לזהות בקלות את האזורים שלא מתפקדים כמו שצריך:

בצד ימין למעלה תוכלו למצוא 2 מטריקים שמרכיבים את הדוח – המטריק הראשי מציין סכום של מדד מסויים (למשל קליקים, עלות, חשיפות, גולשים חדשים) והוא ישפיע על גודל הריבועים. המטריק המשני מציין יחס מסויים (למשל אחוז הקלקה, אחוז המרה, אחוז גולשים חדשים, באונס רייט) והוא ישפיע על הצבע שלהם, כאשר כמובן שאדום מצביע על ביצועים שליליים וירוק על ביצועים חיוביים.

אם תלחצו על ריבוע מסוים הדוח יבצע drill down ויביא אתכם ל-treemap של האדגרופים, ואם תלחצו שוב על אדגרופ מסוים הוא יקח אתכם ל-treemap של מילות המפתח.

תכלס איך זה עוזר לי?

הגישה שלי בניהול קמפיינים (כמו בהרבה דברים אחרים) היא להתמקד ב80-20. תשקיעו 80 % מהזמן ב-20% מהקמפיינים שיביאו לכם 80% מהתוצאות.

דוח ה-treemap מתאים בדיוק לתיאוריה הזו, מכיוון שברגע שאני רואה את החשבון ממבט מאקרו ומזהה שיש בו ריבוע אדום קטן לעומת ריבוע אדום גדול – אני ישר יודע שבראש סדר העדיפויות שלי יהיה לטפל בריבוע הגדול, ולא משנה אם בחרתי ב-primary metrics קליקים, חשיפות, סשנים או כל מטריקה אחרת.

אם הוא יותר גדול – זה אומר שיש לו יותר השפעה על התוצאות שלי ולכן ארצה לטפל בו מהר יותר.

גם אם אני רואה שני ריבועים באותו גודל, אבל אחד מהם יותר אדום מהשני – אני ישר יודע לטפל בקמפיין/אדגרופ שהאדום שלו חזק יותר.

לסיכום

אדום חזק ריבוע גדול – לטפל במיידי.

אדום חזק ריבוע קטן/אדום חלש ריבוע גדול – לטפל בעדיפות שניה.

ירוק בהיר ריבוע גדול – לטפל בקרוב.

ירוק בהיר ריבוע קטן – הקמפיין מתפקד ״פרווה״. אתה יכול לדחוף אותו עוד.

ירוק כהה – ללמוד איך הוא ממיר כל כך טוב ולהעתיק את נוסחת ההצלחה (אם יש) ליתר הקמפיינים.

ומה איתכם? יצא לכם להשתמש בדוח ה-treemap של גוגל אנליטיקס ולהסיק ממנו מסקנות מעניינות?