אם אתם משתמשים בתג מנג’ר, בוודאי יצא לכם להתקל במצב שבו אתם רוצים לעקוב אחרי סרטוני וידאו באתר.
צפיה בסרטון וידאו היא פעולת מעורבות חשובה שהגולש מבצע עם האתר, ויש אתרים שבהם הפעולה הזו בהחלט צריכה להיות מוגדרת בתור המרה.
תחשבו על מוצר SaaS שמציג בעמוד הבית שלו סרטון וידאו אודות המוצר והיתרונות שלו – בהחלט אפשר לשער שגולשים ימירו יותר לאחר הצפייה בסרטון, ולכן אנחנו נרצה לדעת כמה גולשים צפו, לאיזה חלק בסרטון הם הגיעו, ועוד נתונים לגבי המעורבות שלהם עם הסרטון שלנו.
עד היום מה שעשינו היה להשתמש בסקריפט חיצוני, שהשתמש ב-API של יוטיוב על מנת לעקוב אחרי הפעולות שבוצעו בסרטון (אפילו כתבתי על זה פוסט בזמנו).
המעקב אפשר לנו לדעת כמה התחילו את הסרטון, עצרו אותו, הגיעו ל25, 50, 75 ו-100 אחוזים ממנו, ועוד.
אז מה חדש?
גוגל החליטו שחבל להטריח את הגולשים להשתמש בסקריפט חיצוני כדי לבצע פעולה כל כך חשובה ונחוצה, ולכן הוסיפו לתג מנג’ר טריגר מובנה, שמאפשר לכם לעקוב אחרי סרטוני יוטיוב ללא צורך בשום סקריפט חיצוני.
כדי ללמד אתכם איך עושים את זה הקלטתי סרטון קצר אותו תוכלו לראות בראש הפוסט (לחצו על ה-Play בסרטון).
הי שוקי,
כתבה מעולה כרגיל. תודה!!!
שאלה: האם אני יכול לפלח באנליטיקס לדוגמא:
כל המשתמשים שראו 25% או 50% מהסרט?