ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
גוגל אנליטיקס: מושגים חשובים שכדאי לדעת – חלק 1
עמוד הבית » גוגל אנליטיקס » גוגל אנליטיקס: מושגים חשובים שכדאי לדעת – חלק 1

גוגל אנליטיקס: מושגים חשובים שכדאי לדעת – חלק 1

2 תגובות שוקי מן

במהלך הפעילות שלי ברשת והשיחות עם אנשים על גוגל אנליטיקס, אני שם לב שיש כמה מדדים שמאוד מבלבלים את המשתמשים.

בפוסטים הבאים אנסה להבהיר את המושגים השונים, מה הם מבטאים ומה ההבדלים הדקים שכדאי לכם מאוד לדעת.

פוסט ראשון בסדרה – dimensions VS metrics

זה אולי הדבר הבסיסי ביותר שצריך לדעת בגוגל אנליטיקס, ולפעמים ההבדל בין המושגים הללו ממש יכול לבלבל.

dimensions – זה בעצם הדבר שעליו אני רוצה לראות את הנתונים.

דוגמאות לdimensions יכולות להיות:  landing page, screen resolution, exit page, page depth וכד’

metrics – זה בעצם הנתון עצמו שאותו אני רוצה לראות על ה-dimension שבחרתי.

דוגמאות לmetrics יכולות להיות: visits, bounce rate, time on site, average visit duration, pageviews ועוד.

לדוגמא:גוגל אנליטיקס ההבדל בין dimension metrics

בתמונה אפשר לראות דוח שמופיע כברירת מחדל בגוגל אנליטיקס ונותן לי מידע על הביקורים ממקורות ההפניה השונים. אתם יכולים לראות שבצד שמאל מופיע לי הdimension, כלומר את מי אני רוצה למדוד, ובצד ימין מופיעים לי כל הmetrics, כלומר מה המדד המסוים של אותו dimension באותו metrics שבחרתי להציג.

במקרה הזה אני יכול לראות שממקור הפניה מס’ 1 היו לי 144 ביקורים (לא מבקרים!), ממוצע הדפים שהם צפו היה 3.77 וזמן השהייה הממוצע שלהם באתר היה 4:48 דק’.

כמובן שגם לאחר שבחרתי dimension מסוים, אני יכול לעשות עליו drill down ולראות פירוט מדויק יותר לאותו dimension, אבל כדי שזה יהיה מובן יותר אנסה להסביר את זה בעזרת דוגמא מהעולם האמיתי:

נגיד שאני רוצה לבדוק את הביצועים של מספר בתי ספר בבגרות במתמטיקה.

בצד אחד יש לי את הdimension שמציג לי את המחוזות השונים בארץ (צפון, דרום, שרון, י-ם, מרכז) ובצד השני יש לי את הmetrics, כלומר כמה תלמידים בסה”כ בכל אזור, מה ממוצע הציונים, כמה נכשלו ומה הזמן הממוצע שלקח להם לעשות את הבגרות.

הנתונים מופיעים לי per אזור ומאפשרים לי לערוך השוואה בין האזורים השונים.

עכשיו נגיד שאני רואה שהציון הממוצע (metric, זוכרים?) במחוז מרכז (dimension) הוא הכי גבוה מבין כל המחוזות, אבל אני רוצה לגלות איזה בית ספר נתן את התרומה הכי משמעותית להעלאת הממוצע. אני לוחץ על מחוז מרכז כדי לעשות drill down ופתאום מופיעים לי כל הערים שנמצאות באותו מחוז: מודיעין, ת”א, ר”ג, פ”ת וכד’.

עכשיו הטבלה שאני רואה מציגה לי את הmetrics מהפעם הקודמת (כמה תלמידים בסה”כ בכל אזור, מה ממוצע הציונים, כמה נכשלו ומה הזמן הממוצע שלקח להם לעשות את הבגרות) אבל הפעם לפי חלוקה של הערים.

כמובן שלאחר מכן אפשר לעשות עוד פעם drill down ולראות בכל עיר את בתי הספר, לאחר מכן את הכיתות ולאחר מכן את שמות התלמידים…

נראה לי שהבנתם את הקטע.

בפוסט הבא אסביר בפירוט מה ההבדל בין visits ל-visitors, ואיך יכול להיות שמה שמופיע לכם בentrances דומה כמעט במדויק למה שמופיע לכם בvisits.

אז stay tuned, ואל תשכחו להרשם לעדכונים כדי לא לפספס כלום

פורסם ב: גוגל אנליטיקס תגיות: Advertising, AdWords, dimensions, google analytics, marketing, metrics, SEO, גוגל אנליטיקס, פרסום בגוגל, קידום אתרים, שיווק באינטרנט
הבא »

אודות שוקי מן


להציג את כל הפוסטים של שוקי מן

2 תגובות

  1. מושגים חשובים בגוגל אנליטיקס - חלק 2 | בועות - שיווק שמביא לקוחות 21/05/2013 בשעה 23:24 הגב

    […] הקודם שלי על מושגים חשובים בגוגל אנליטיקס הסברתי מה ההבדל בין Dimensions לבין Metrics. אם לא קראתם ההפסד […]

  2. סיכום פוסט: 12 דברים שחייבים לקרות בתהליך אנליטיקס של אתר (Avinash Kaushik) | בועות - שיווק באינטרנט, פרסום בגוגל אדוורדס, פייסבוק ואנליטיקס 12/01/2014 בשעה 09:37 הגב

    […] בKPIs שמתאימים לעסק שלכם. כמות ביקורים זה סבבה, באונס רייט זה מגניב וזמן שהייה ממוצע לביקור זה נתון מעניין – […]

השארת תגובה

ביטול

חיפוש
© כל הזכויות שמורות LIXFIX - Conversion Optimization
גלילה לראש העמוד

קורס אנליטיקס 4 מתנה!

קורס מבוא חינמי שיתן לך את הרקע הדרוש לקראת המעבר לגוגל אנליטיקס 4

ga4 intro comp
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות Accessibility Tools

Accessibility Tools

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • שחור לבןשחור לבן
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות נמוכהניגודיות נמוכה
  • רקערקע
  • קישוריםקישורים
  • פונטיםפונטים
  • איפוס איפוס