ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
שיווק באינטרנט: כל מה שאתם צריכים לדעת על עיצוב רספונסיבי (ולמה אתם חייבים אחד כזה כדי להגדיל את המכירות)
עמוד הבית » דיגיטל » שיווק באינטרנט: כל מה שאתם צריכים לדעת על עיצוב רספונסיבי (ולמה אתם חייבים אחד כזה כדי להגדיל את המכירות)

שיווק באינטרנט: כל מה שאתם צריכים לדעת על עיצוב רספונסיבי (ולמה אתם חייבים אחד כזה כדי להגדיל את המכירות)

8 תגובות שוקי מן

עיצוב רספונסיביחתיכת כותרת ארוכה יצאה לי, הא?

האמת שהתלבטתי הרבה איך לפתוח את הכותרת של הפוסט הזה.

האם לפתוח את הכותרת של הפוסט הזה במשהו כמו: “אז מה היעדים שלי ל2013?”,

או אולי “קבלו את הטרנד הלוהט של עולם ה שיווק באינטרנט ב-2013”.

בסוף החלטתי לכתוב את הכותרת בצורה הזאת כי אני רוצה ללמד אתכם בפוסט הזה כמה דברים:

1. מה זה עיצוב רספונסיבי

2. למה אתם חייבים אחד כזה לאתר שלכם

3. למה אני חושב שזה הולך להיות הלהיט של עולם ה שיווק באינטרנט ב2013

4. מה אחד מהיעדים שאני שהצבתי לעצמי לשנת 2013 (רמז: זה קשור לעיצוב רספונסיבי…)

5. ואיך כל זה קשור לגודל המסך של האייפון 5.

מוכנים?

בואו נתחיל!

1. אז מה זה בכלל עיצוב רספונסיבי?

עיצוב רספונסיבי הוא בעצם מספר שורות קוד של CSS, שמתאימות באופן אוטומטי את האתר לרזולוציות מכשירים שונות.

זה נכון ששינוי הרזולוציה לא ממש ישנה לכם כשתעברו מהלפטופ (15.6 אינטש) למחשב הפיסי הביתי (19″), אבל אם תנסו להכנס לאותו אתר דרך הסמארטפון אתם עלולים להתקל בקושי משמעותי.

ריבוי אמצעי הגלישה שקיים היום מציב את בעלי האתרים בפני בעיה משמעותית. בעבר, בעיית התאימות בין הדפדפנים דרשה מבונה האתרים להתאים את האתר לכל 5 הסוגים הנפוצים: Safari, Chrome, IE, Opera  ו-Firefox.

העניין הוא שהיום הגולשים לא רק שנכנסים מדפדפנים שונים – הם גם נכנסים ממכשירים שונים מה שהופך את בעיית ההתאמה הידנית לבלתי פתירה לחלוטין.

רק כדי לסבר לכם את האוזן, שימו לב איך נראה האתר הזה בדפדפן המחשב שלי:

עיצוב רספונסיבי

 

 

 

 

 

 

 

לעומת איך שהוא נראה כשאני נכנס אליו מהאייפון:

אתר לא רספונסיבי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מבינים את ההבדל?

למישהו יש בכלל ספק איפה יותר כיף (ואפשרי) לגלוש?

כדי שתבינו מה זה אתר שכן מעוצב בצורה רספונסיבית – שימו לב לאתר הבא:

אתר בעיצוב רספונסיבי

 

 

 

 

 

 

 

ועכשיו קבלו את ההבדל – ככה זה נראה מהאייפון שלי:

אתר בעיצוב רספונסיבי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שמים לב להבדל?

האתר השני מזהה שמתבצעת גישה מדפדפן ברזולוציה שלא מאפשרת לו להציג את האתר במתכונת הרגילה, אבל מכיוון שהעיצוב שלו תוכנת להיות רספונסיבי הוא משנה את עצמו בהתאם, והופך להיות הרבה יותר נוח לגלישה!

אחרי שהבנו את זה – אפשר לעבור לחלק השני:

 

2. למה אני בכלל צריך את זה???

כדי לענות על השאלה הזאת אתאר לכם מקרה אמיתי של לקוח, שכעס עלי מאוד כשאמרתי לו שהוא צריך להפוך את האתר שלו לרספונסיבי.

“השתגעת?” הוא אומר לי,  “בשביל מה אני צריך עיצוב רספונסיבי אם אפשר להגדיל ולהקטין את המסך עם האצבעות?”

כדי להרגיע את הלקוח הזה הראיתי לו את הגרף הבא ושאלתי אותו: “אדוני היקר. האם ידעת ש28% מהכניסות לאתר שלך מתבצעות דרך מכשיר נייד, ושיעור הנטישה שלהם גבוה ב8% מהממוצע באתר?”

נתוני כניסות מהנייד

 

 

 

 

 

 

 

 

 

המספרים עשו את שלהם, ולמרות שהטענה של הלקוח נכונה לכאורה (הרי בדיוק בשביל זה המציאו את אפשרות ההגדלה/הקטנה במסך המגע) הוא הסכים איתי שצריך לעצב את האתר מחדש כדי שיתאים גם למכשירים סלולריים.

אהה כן, שכחתי לספר לכם ש811 הביקורים הללו התבצעו מ42 רזולוציות מסך שונות.

אם זה לא מסביר לכם את הצורך בעיצוב רספונסיבי שמתאים את עצמו לרזולוציה – אתם נמצאים בבעיה.

 

3. למה אני חושב שזה הולך להיות הלהיט של עולם השיווק באינטרנט בשנת 2013?

נורא פשוט: הרי חלק גדול מאוד מהגלישה באינטרנט מתבצעת היום ממכשירים סלולרים, ולכן כל בעל עסק חייב לתת מענה (כלשהוא) גם ללקוחות האלה.

לפתח אפליקציה ייעודית לסלולר – נורא יקר, ובוודאי שלא מתאים לעסקים קטנים ובינוניים.

להתקין תוסף שמתאים את האתר למובייל – נראה זוועה, ולא מתאים לעסק שמכבד את עצמו ורוצה לשדר תדמית מקצועית.

הפתרון – עיצוב רספונסיבי.

כמות האתרים שקיימים ברחבי הרשת – מיליארדים.

כמות האתרים שכבר מעוצבים בצורה רספונסיבית – אולי 1%.

מזהים את הפוטנציאל? יופי.

ועכשיו נעבור לחלק הרביעי:

 

4. מה אחד מהיעדים שלי לשנת 2013?

בעזרת ה’, ולמרות שאני סופר את השנה לפי הלוח העברי ולא לפי הלוח הלועזי, במהלך 2013 אני רוצה לעצב מחדש את האתר שלי כדי שיתאים בצורה מקסימלית גם לטלפונים סלולרים.

אתם יכולים לרשום את זה על פתק ולשים בתוך בקבוק.

נפגש בעוד שנה ונבחן את התוצאות.

 

5. איך כל זה קשור לאייפון 5?

נורא פשוט: למרות שכל יצרניות הסלולר (ללא יוצא מן הכלל) הגדילו את מסכי המגע שלהם באופן משמעותי, האייפון 5 גדל רק לגובה אבל הרוחב שלו נותר זהה.

כשאפל חשפה את האייפון 5 לא ממש הבנתי את המהלך הזה. אחרי הכל – גם עם המסך הגדול של הסמסונג לא כל כך נוח לקרוא ואפשרות הpinch (הגדלה/הקטנה) זה לא הפתרון האידיאלי.

אז באפל הסבירו שמכשיר רחב יותר מסרבל את השליטה באייפון, אבל אני חושב שסטיב ג’ובס חזה את העיצוב הרספונסיבי ולכן הוא העדיף שאתרי האינטרנט יתאימו את עצמם אליו – מאשר שהוא יתאים את עצמו אליהם.

 
(photo credit: StephenMitchell)

פורסם ב: דיגיטל, דפי נחיתה, כללי, מאמרים, שיווק במובייל, שיווק ואסטרטגיה, שילוב אונליין-אופליין תגיות: apple, iphone marketing, marketing, Mobile, Responsive Design, steve jobs, גוגל אדוורדס, גוגל אנליטיקס, עיצוב רספונסיבי, עמוד נחיתה, קד"מ, קידום מכירות, שיווק, שיווק באינטרנט, שיווק ביוטיוב, שיווק במובייל, שיווק ומיתוג
« הקודם
הבא »

אודות שוקי מן


להציג את כל הפוסטים של שוקי מן

8 תגובות

  1. Avi Weiss 02/01/2013 בשעה 23:49 הגב

    פוסט מעולה שוקי!

    אני חושב שגם אני הולך להציב את העיצוב הרספונסיבי כאחד מהיעדים שלי ל2013.

    תודה רבה!

  2. זהר עמיהוד 16/01/2013 בשעה 12:28 הגב

    לא תמיד אתר רספונסיבי הוא הפתרון למובייל. אתר רספונסיבי אומר שכל התכנים אותם ניתן לראות במחשב השולחני, ניתנים לצפייה במובייל ואני שואל: מי אמר שכך זה כדאי?

    הגולש המחזיק מובייל ביד ונמצא מחוץ לבית שונה בהתנהגותו מגולש הנמצא יושב בביתו מול המחשב השולחני ולכן שווה לשקול את האפשרות שכל אחד מהם יראה אתר שונה בהתאם.

    למחשבה

    http://www.seoreport.co.il

    • שוקי מן 20/01/2013 בשעה 11:40 הגב

      היי זהר,

      אתר רספונסיבי אומר שהתכנים שתבחר יהיו ניתנים לצפייה במובייל, בגודל שתבחר ובסדר שתבחר.
      אתה לא חייב להראות את כל התכנים ואתה יכול להעלים את מה שאתה לא רוצה בעזרת כמה שורות פשוטות של CSS.

      כמובן שההתנהגות של גולש המובייל שונה מזה של גולש הדסקטופ אבל בדיוק בגלל זה אני אשתמש בעיצוב רספונסיבי כדי להראות (או לא להראות) להם דברים שונים, בעיצוב שונה.

  3. ☛גוגל אנליטיקס, אתר רספונסיבי, מכשירי סמארטפון והקשר ביניהם | בועות☚ 13/02/2013 בשעה 09:38 הגב

    […] שני המלצתי לו שהאתר יהיה מעוצב בצורה רספונסיבית, כלומר בצורה כזו שמתאימה את עצמה באופן אוטומטי לגודל […]

  4. אמיר מרינברג 18/02/2013 בשעה 00:01 הגב

    שוקי תודה על הפוסט המעשיר.
    לאור הנאמר ניתן להבין כי עיצוב אתר רספונסיבי חוסך בניית אתר מותאם סלולרי. ואם כך הוא הדבר האם עלותו גבוהה מעיצוב רגיל

    • שוקי מן 18/02/2013 בשעה 08:44 הגב

      אתר רספונסיבי גם חוסך את הצורך בבניית אתר מיוחד לסלולר וגם אפשר לעשות בו הרבה יותר דברים מאשר באתר לסלולר.
      העלות שלו קצת יותר גבוה,, אבל לא בהרבה

  5. מחקר הכרחי לכל מי שעושה שיווק בדואר אלקטרוני | בועות - שיווק שמביא לקוחות 21/09/2013 בשעה 22:21 הגב

    […] לאתר, ולכן כדאי מאוד מאוד שהוא יהיה מותאם למובייל (אתר רספונסיבי) אחרת כל ההשקעה שלכם תרד […]

  6. folyou 24/09/2013 בשעה 11:07 הגב

    יש כלי ישראלי להקמת אתרים רספונסיביים בלי צורך במתכנת. שווה לבדוק!
    http://www.folyou.com

השארת תגובה

ביטול

חיפוש
© כל הזכויות שמורות LIXFIX - Conversion Optimization
גלילה לראש העמוד

קורס אנליטיקס 4 מתנה!

קורס מבוא חינמי שיתן לך את הרקע הדרוש לקראת המעבר לגוגל אנליטיקס 4

ga4 intro comp
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות Accessibility Tools

Accessibility Tools

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • שחור לבןשחור לבן
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות נמוכהניגודיות נמוכה
  • רקערקע
  • קישוריםקישורים
  • פונטיםפונטים
  • איפוס איפוס