ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

שיווק עסקים קטנים – האם באמת כדאי לעשות את זה בפייסבוק?

מחקר חדש שפורסם לאחרונה מגלה שבעלי עסקים קטנים לא מאמינים בשיווק בפייסבוק.

נשמע לכם מוכר?

האמת היא שהרבה בעלי עסקים קטנים ובינוניים שמבקשים ממני יעוץ אומרים לי “רק אל תגיד לי לפתוח פייסבוק. עשיתי את זה וזה לא הביא לי כלום”.

אז האם באמת שיווק בפייסבוק לא יעיל לעסקים קטנים ובינוניים?

ומה פייסבוק חושבים על זה?

כל זאת ועוד – בפוסט שלפניכם.

אז כמו שאמרתי, המחקר שאותו ערכה חברת Hiscox בחודש האחרון מצא ש35% בלבד מבעלי העסקים הקטנים פתחו עמוד פייסבוק, 16% נוספים רוצים ללמוד איך להשתמש בפייסבוק ו7% יודעים אבל לא מוצאים את הזמן. יתר המשיבים (42%) ענו שהם לא חושבים ששיווק בפייסבוק יביא להם את הלקוחות המבוקשים.

 

אבל מהזוית של פייסבוק זה נראה קצת שונה…

דן לוי, ראש מחלקת העסקים הקטנים בחברת פייסבוק, אמר בראיון לבלוג הפופולארי TechCrunch שכיום יש 13 מיליון דפים עסקיים ששייכים לעסקים מקומיים בלבד, כלומר עסקים קטנים ובינוניים.

דן טוען שהנתון הזה מהווה עלייה של 40% מאז תחילת השנה, והוא ימשיך לעלות עם הזמן.

 

אז מה האמת לגבי שיווק בפייסבוק?

למרות הטענות של אותו דן לוי, תסכימו איתי שכיום מרחפת עננה כבדה סביב העתיד של פייסבוק בתור הרשת החברתית המובילה בעולם. בראיון קצר של אחד הבכירים בגוגל, Bradley Horowitz, פייסבוק זכתה לכינוי המפוקפק “הרשת החברתית של העבר” ויעילות הפרסום בפייסבוק הוגדרה על ידו באופן ש”זה כמו לדחוף סנדוויץ’ לפה של מישהו שנמצא באמצע שיחה”.

הסיבה שהורוביץ חושב כך (ואני נאלץ להסכים איתו) היא האופן האגרסיבי והדיקטטורי שפייסבוק משתמשת בכח שלה כרשת החברתית הגדולה בעולם. קחו לדוגמא את ההחלטה ההזויה שמאלצת אנשים לשלם 7$ כדי לקדם את הסטטוסים שלהם על פני האחרים, ההחלטה לדחוף פרסומות למשתמשי המובייל שיתפסו להם חצי מהמסך, ועוד כל מיני החלטות מעצבנות שהתקבלו מאז ההנפקה המאכזבת של פיסבוק בבורסת הנאסדאק.

אני לא יודע מה איתכם, אבל ההרגשה שלי היא ששגעון הפייסבוק ילך וידעך מן העולם בשנים הקרובות מאוד.

רגע רגע רגע! בואו לא נתחיל להתווכח על זה כי זוהי לא המטרה של הפוסט.

אז ברשותכם אני אחזור לשאלה ששאלתי בכותרת – האם נכון לעשות שיווק לעסקים קטנים בפייסבוק?

ובכן לדעתי התשובה היא – תלוי.

פייסבוק הוא מקום שבו אנשים מדברים.

סליחה, יותר נכון יהיה להגיד “משתפים”: משתפים איך עבר היום, משתפים מה התכנונים לסוף השבוע, משתפים את החוכמה האחרונה של הילד הקטן, ומשתפים עוד המון דברים קטנים וחסרי חשיבות שקורים להם במהלך היום.

אני לא אומר שלשתף זה לא חשוב, אבל אני בהחלט אומר שהדברים שאותם משתפים הם חסרי חשיבות. לחלוטין.

זה חסר חשיבות כי העתיד שלך לא באמת יוכרע (כן, כן) אחרי שאכלת פיצה ברוטשילד והיה לך טעים.

זה חשוב מאוד כי החוויה שלך יכולה להביא לפיצריה הזאת גם את החברים שלך ולהגדיל לה את המכירות.

 

וכאן התשובה לשאלת מיליון הדולר: האם כדאי לעסקים קטנים ובינוניים להשקיע בשיווק בפייסבוק?

אם אתם מרגישים שיש לכם מה לתרום לשיחה שמתנהלת בפייסבוק – לכו על זה בכל הכוח. תתחברו עם אינפוזיה ותספרו לכולם על כל מה שנראה לכם מעניין.

א-ב-ל

אם אין לכם מה לתרום לשיחה ואתם באים רק כדי לפרסם את העסק שלכם – חבל לכם על הזמן.

אתם מבזבזים את הזמן שלכם, מרחיקים את האוהדים שלכם וצוברים עשרות רבות של אנשים שפשוט יגעלו לשמוע על המותג שלכם.