אני יודע, הפוסט האחרון שכתבתי היה ממש לא מזמן אבל אתמול קראתי פוסט מצוין על 15 שיטות פסיכולוגיות שיעזרו לכם להביא יותר המרות והייתי חייב לסכם אותו כדי לזכור את כל השיטות.
צ׳יטוס תמיד אומר שמי שאוכל לבד אוכל יותר, אבל אני רוצה לאכול ביחד אתכם אז הנה סיכום הפוסט (עם תוספות ושינויים קטנים שלי):
1. איפה היבלות של הלקוחות שלכם?
בדקו מה הטריגר שיניע את הלקוחות שלכם הכי טוב. אנשים מסויימים רוצים יותר כסף, אחרים רוצים בריאות, ואחרים נוספים רוצים זוגיות – תמיד תחשבו מה הצורך שלהם באותו רגע ותשתמשו בו.
הערה חשובה: הרצון של האנשים להמנע מהפסד תמיד יהיה גדול ומוטיבציוני יותר מהרצון להרוויח. תחשבו על זה כשאתם מנסחים את הבנפיט של המוצר שלכם.
2. חדש! מהפכה! דור 432,621!
אנשים אוהבים דברים חדשים. אם יש לכם דרך למתג את המוצר שלכם ככזה – עשו זאת.
זו בדיוק הסיבה שהתור לאייפון 4s היה עצום למרות שאין הבדל אמיתי בינו לבין האייפון 4 (ואל תגידו סירי).
3. תסבירו למה.
מחקרים מראים שכשצד אחד מבקש משהו ומציין סיבה – הסיכוי שהצד השני יענה לבקשה בחיוב גדול הרבה יותר (ע״ע המחקר המפורסם על הסטודנטית שביקשה להשתמש במכונת הצילום).
אם אתם רוצים שהלקוחות שלכם יעשו משהו – תנו להם סיבה למה זה כדאי להם. אל תחשבו שזה מובן מאליו.
4. ספרו סיפורים.
טוב על זה אני לא צריך להאריך. מעניין לראות את הניסוי שכותב הפוסט מביא על אחד בשם Rob Walker שקנה כמה מאות פריטים בדולרים ספורים, ביקש מקופירייטרים לכתוב סיפור על כל אחד מהפריטים ולאחר מכן מכר אותם בeBay ברווח של 2,700%. גם המיליונר בפיג׳מה כתב על זה כמה פעמים. תחפשו בבלוג שלו (אין לי סבלנות לחפש את זה כרגע. עמכם הסליחה).
5. הפכו את ההצעה שלכם לפשוטה ומהירה.
״3 מילים שאתם צריכים להגיד לבוס שלכם כדי לקבל בונוס שמן״ תמיד תהיה כותרת מושכת יותר מכל כותרת אחרת. למה? כי לאנשים אין זמן, וברגע שאתה מבטיח להם פתרון קל ומהיר הנטיה שלהם לקבל את ההצעה תהיה גדולה הרבה יותר.
תסתכלו על עמוד הבית של Optimizely. אין צורך בהרשמה, אין צורך בהשארת פרטים. פשוט תכניסו את כתובת האתר שלכם ותתחילו לעבוד:
אתר ישראלי נוסף שעושה את זה יפה זה סרבולה – פשוט בחרו איזה סוג תוכן אתם רוצים ובצעו את ההזמנה בלי הרשמות וטפסים מייגעים:
6. צרו אויב משותף
כל אחד חושב שיש משהו או מישהו שמונע ממנו להגיע לתוצאות הרצויות.
״אם רק הייתי יותר עשיר… אם רק לא היה לי את הA/B/C הזה הייתי יכול…״
זה האויב של הלקוחות שלכם. תראו להם שזה גם האויב שלכם ותלחמו בו ביחד.
אחד הסיבות להצלחתה של אפל היא העובדה שהם לא רק מייצרים מוצר מתחרה לPC, אלא גורמים לאוהדי אפל להאמין שצריך למגר את הPC מהעולם!
האויב לא חייב להיות המתחרה. זה יכול להיות הבוס של הלקוח שלכם (שרק בגללו אני לא מקבל בונוס), המכונית שכל הזמן נתקעת, או הרצפה העקומה שאני דורך עליה.
(דילגתי על חלק מהדברים. תשלימו בפוסט המקורי)
7. תצטרפו לטרנדים קיימים
באחד מימי השנה של נחיתת האדם הראשון על הירח oreo יצרו עוגיות עם חריצים של צמיג.
זה יוצר אסוציאציה, וכשאנשים יזכרו בנחיתת האדם שוב פעם בשנה הבאה – הם יזכרו שוב פעם את עוגיות אוראו.
8. תנו להם להרגיש שהם חלק ממשהו גדול יותר
אנשים צריכים להרגיש שייכות. הרבה פעם עצם התחושה שאני שייך למשהו גדול יותר מעוררת אותי לפעולה הרבה יותר מהצרכים האישיים שלי (מישהו אמר Apple freaks?).
עד כאן להיום. אני חוזר לעבודה. מקווה שנהניתם.
מי שרוצה יכול לקרוא כאן את הפוסט המקורי