ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
macro, dataLayer ומושגים מתקדמים נוספים בגוגל תג מנג׳ר – מדריך מפורט
עמוד הבית » Google Tag Manager » macro, dataLayer ומושגים מתקדמים נוספים בגוגל תג מנג׳ר – מדריך מפורט

macro, dataLayer ומושגים מתקדמים נוספים בגוגל תג מנג׳ר – מדריך מפורט

4 תגובות שוקי מן

הבנתי היום משהו מטורף בגוגל תג מנג׳ר ואני חייב לשתף אתכם.

מחזיקים חזק?

הנה זה בא:

כמו שאתם בטח יודעים, בתג מג׳ר יש 4 אבני יסוד שאחראים לכל הדברים המעניינים:

1. תגים – Tags

2. כללים – Rules

3. Macros – מקרו

4. dataLayer – או בקיצור dL

אם אסביר את זה ממש על קצה המזלג, אז:

1. התגים הם הפעולות שאותם אתם רוצים לבצע – ״מה יקרה״

2. הכללים הם התנאים שבעצם מפעילים את התגים (כאשר התנאי מתקיים -> GTM יורה את התג) – ״מתי יקרה״,

3. המקרו הם פונקציות שרצות מתי שקוראים להם ומחזירות ערך מסוים, שאחרי זה יכול לשמש אותנו בתגים וכללים אחרים,

4. ו-dataLayer זה מיכל (container) שמכיל את כל המידע והנתונים שבהם גוגל תג מנג׳ר משתמש במהלך הפעילות שלו.

בואו ניקח לדוגמא את התג הבא:

google tag manager - tag

התג זה ה-״מה יקרה״, ובמקרה שלנו זה שליחת קוד המרות של גוגל אדוורדס.

בצד ימין אתם יכולים לראות שלתג הזה משוייך rule (״מתי יקרה״), ובמקרה שלנו זה ״כאשר כתובת הurl מכילה את המילה thankyou״. כאשר זה קורה – התג מופעל:

google tag manager - rule

אתם יכולים לראות שהבדיקה של הrule מתבצעת על המקרו {{url}}, שמגיע בילדאין עם ההתקנה של הגוגל תג מנג׳ר. אם נלך לרשימת הmacros שלנו נראה שהוא מכיל את כל כתובת הurl שמופיעה בדפדפן שלנו:

google tag manager - macro

אבל רגע, מה זה בדיוק מקרו? ואיך הוא יודע להכניס לתוכו את כתובת הurl שלנו?

אוו פה מגיע החלק המעניין.

כדי להבין את זה צריך להסביר שמקרו זו בעצם פונקציה פשוטה שמחזירה ערך מסוים בכל פעם שהיא רצה. בכל פעם שיש טריגר מסוים שאמור להפעיל את התג שלנו – גוגל תג מנג׳ר מריץ את הפונקציה ומכניס לתוך המקרו שלנו את הערך שהיא מחזירה –  כתובת ה-url במקרה שלנו.

אם נחזור לתג שלנו, אז בכל טעינה של דף באתר שלנו גוגל תג מנג׳ר מריץ את המקרו (פונקציה) {{url}} ואם הוא מזהה שהיא מחזירה ערך שמכיל את המחרוזת thankyou – הוא מפעיל את התג של הAdwords Conversion.

מגניב נכון?

בואו נראה דוגמא נוספת:

באתר שלי קיים תג מסוג Link Click Listener, שרץ בכל הדפים (All pages) ובכל פעם שהוא מזהה שלחצו על קישור מסוים (<a href>) הוא שולח לdataLayer אובייקט בשם ״event״ עם הערך ״gtm.linkClick״.

Link Click Listener google tag manager

כמו כן יש לי באתר מקרו מסוג Auto event variable (=פונקציה, זוכרים?), שרצה באופן אוטומטי בכל פעם שה-event listener מופעל (כלומר בכל פעם שמישהו לוחץ על קישור) והערך שהיא מחזירה זה הטקסט של הקישור:

google tag manager - auto event var

נסו ללחוץ על הכפתורים הללו ותראו מה קורה:

למעשה הגדרתי HTML tag שבכל פעם שהוא מזהה (בעזרת ה-Link Click Listener) שהגולש לחץ על קישור שיש לו id של test_button הוא מקפיץ הודעה עם הכיתוב הפנימי של אותו קישור.

זה התג:

google tag manager - rule1

וזה הrule:

google tag manager - tag1

בכל פעם שגוגל תג מנג׳ר מזהה שהאובייקט event מכיל את הערך gtm.linkClick הוא בודק אם הלינק שעליו הקליקו מכיל את הid test_button ואם כן – הוא מפעיל את התג, שבתורו מריץ את המקרו (=פונקציה) {{element text}} שמחזיר את הטקסט שיש בתוך הכפתור שעליו לחצו.

כפיש?

יופי.

עכשיו נעבור למושג האחרון לפוסט זה – dataLayer

אחרי שהבנו את כל הנ״ל, בואו נסביר מה זה dataLayer או בקיצור – dL.

אז הdL הוא בעצם מיכל (מלשון קונטיינר) מסוג JSON, שמכיל בתוכו מידע שמסודר בצורה של ‘key’ : ‘value’.

תחשבו על זה בתור מחסן בגדים – יש מישהו שאחראי על המלאי ויש את המוכר בחנות. בכל פעם שמגיע לקוח לקנות בגד מסוים המוכר הולך למחסן, ואם הבגד קיים הוא מביא אותו ללקוח.

בדיוק אותו דבר dL – התפקיד שלנו (=ספקים) הוא לשלוח נתונים לdL (=מחסן) ולשמור אותם שם, כדי שכאשר גוגל תג מנג׳ר (=המוכר בחנות) יצטרך את המידע הזה הוא יוכל לשלוף אותו מהdL ולהשתמש בו למה שהוא צריך.

לדוגמא:

נגיד שאתם רוצים לעשות שבכל פעם שמישהו קורא פוסט בבלוג שלכם, גוגל תג מנג׳ר ישלח את שם הכותב של הפוסט עם איוונט באנליטיקס. (אין לי מושג למה שתרצו לעשות את זה אבל זה רק בשביל הדוגמא…).

כדי לבצע את זה יצרתי מקרו מסוג dL Variable בשם author, שמכיל בתוכו את הערך של האובייקט author:

google tag manager - macro2

לאחר מכן הוספתי את תג הHTML הבא (עם rule שיפעל בכל דפי האתר):

<script>

var authorName = jQuery(“a[rel=’author’]”).text();
dataLayer.push({‘author’ : authorName});
dataLayer.push({‘event’ : ‘authorPushed’});
</script>

השורה הראשונה מכניסה את שם הכותב (שאצלי באתר נמצא בתוך קישור עם rel=author) לתוך משתנה בשם authorName.

השורה השניה דוחפת את האובייקט author עם הערך של המשתנה authorName לתוך הdL שלנו.

השורה השלישית שולחת את הערך authorPushed לתוך האובייקט event, כדי שגוגל תג מנג׳ר ידע להפעיל את התג הבא, שישלח את האיוונט לאנליטיקס עם השם של הכותב (=המקרו author שיצרנו בהתחלה):

google tag manager - tag2

כמובן שכדי להפעיל את התג הזה נתתי לו rule שבודק האם event equals authorPushed (שזאת השורה השלישית בתג הHTML שלנו):

 event rule

וזהו 🙂

בעזרת 3 צעדים פשוטים ניגשתי לקוד המקור של האתר, שאבתי ממנו מידע (שם הכותב) ושלחתי אותו לאנליטיקס עם איוונט וכל זה בלי לגעת בקוד אפילו לשנייה.

כמובן שאפשר לעשות דברים הרבה יותר מסובכים עם גוגל תג מנג׳ר והפוסט הזה נועד רק להסביר את העקרונות המרכזיים ואת מושגי היסוד שלדעתי ממש חשוב לדעת אותם כדי להצליח לעבוד עם הכלי הזה בצורה מקצועית ולא סתם כמו תוכים.

בזה סיימנו להיום.

אם מצאתם את הפוסט הזה מעניין אשמח אם תשתפו אותו עם החברים שלכם 🙂

סיכום והזמנה לקורס חינמי על גוגל תג מנג׳ר

אני חושב שגוגל תג מנג׳ר זה כלי מטורף ולא הרבה אנשים משתמשים בו פשוט כי אין להם זמן/כח/עצבים ללמוד אותו, ובדיוק בשביל זה אני כותב את הפוסטים הללו.

אם אתם רוצים ללמוד עוד על הכלי – אתם מוזמנים להצטרף לקורס וידאו חינמי שבו אני מסביר הכל על גוגל תג מנג׳ר מא׳ ועד ת׳.

הקורס מגיע בחינם ואני לא מנסה למכור בו כלום, אז אם אין לכם סיבה טובה אני ממליץ בחום להרשם בלינק הבא

פורסם ב: Google Tag Manager, גוגל אדוורדס, גוגל אנליטיקס
« הקודם
הבא »

אודות שוקי מן


להציג את כל הפוסטים של שוקי מן

4 תגובות

  1. malian 23/03/2014 בשעה 12:58 הגב

    אלופ
    תתחדש.

    • Shuki Mann 23/03/2014 בשעה 12:59 הגב

      תודה מליאן 🙂

  2. צור 24/03/2014 בשעה 08:45 הגב

    שוקי,
    כל הכבוד!
    אחלה מאמר .

    • Shuki Mann 24/03/2014 בשעה 09:46 הגב

      תודה צור!

השארת תגובה

ביטול

חיפוש
© כל הזכויות שמורות LIXFIX - Conversion Optimization
גלילה לראש העמוד

קורס אנליטיקס 4 מתנה!

קורס מבוא חינמי שיתן לך את הרקע הדרוש לקראת המעבר לגוגל אנליטיקס 4

ga4 intro comp
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות Accessibility Tools

Accessibility Tools

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • שחור לבןשחור לבן
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות נמוכהניגודיות נמוכה
  • רקערקע
  • קישוריםקישורים
  • פונטיםפונטים
  • איפוס איפוס