ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
  • גוגל אנליטיקס 4 – התחילו כאן
  • בלוג אנליטיקס
  • השירותים שלנו
    • ניהול קמפיינים
    • מומחה גוגל אנליטיקס
    • גוגל תג מנג’ר
    • אופטימיזציה לדפי נחיתה
    • אופטימיזציה לאתרי איקומרס
    • אופטימיזציה למובייל
  • קורסים
    • *חדש* קורס גוגל אנליטיקס 4
    • קורס תג מנג’ר אונליין
    • קורס פרסום בגוגל ופייסבוק
  • המומלצים
  • צרו קשר
9 דברים שאתם חייבים להכיר בממשק החדש-דנדש של גוגל תג מנג׳ר
עמוד הבית » Google Tag Manager » 9 דברים שאתם חייבים להכיר בממשק החדש-דנדש של גוגל תג מנג׳ר

9 דברים שאתם חייבים להכיר בממשק החדש-דנדש של גוגל תג מנג׳ר

2 תגובות שוקי מן

ב-28 לספטמבר מלאו שנתיים לגוגל תג מנג׳ר, ולכבוד המאורע המשמח קיבלנו ממנו מתנה מדהימה שאני חייב לספר לכם עליה – ממשק חדש לחלוטין, API ועוד הרבה דברים מגניבים.

קודם כל חשוב שתדעו שאם אתם מהזן הקונסרבטיבי ולוקח לכם זמן לאמץ שינויים – הממשק הישן יהיה זמין עד לינואר, ואם תרצו לשחק עם הממשק החדש תצטרכו לפתוח חשבון חדש בכתובת http://tagmanager.google.com. תוכלו לראות שם גם את החשבונות הישנים אבל הם לא יהיו זמינים לשימוש בממשק החדש.

בפוסט אני רוצה להציג לכם את ההילייטס שאני גיליתי במשחק מהיר עם הממשק החדש (רמז – יש דברים מדהימים. שווה לקרוא).

1. שימו לב – שמות שונים

במקום rules יש triggers (הרבה יותר הגיוני למען האמת), ובמקום macros יש variables.

2. אפשרות לדפדוף מהיר בין חשבונות.

בממשק הישן היה צריך להגיע למסך הראשי כדי לעבוד לחשבונות אחרים, ורק אז להכנס לחשבון, ומשם לקונטיינר הרצוי.

בממשק החדש אמצו את הממשק של גוגל אנליטיקס שמספק תפריט דרופ דאון בצד ימין משם אפשר להגיע ישירות לקונטיינר שאתם רוצים. בתמונה יש רק חשבון אחד (שפתחתי עכשיו לצורך הבדיקה) כי שאר החשבונות שלי עדיין נמצאים בממשק הישן, אבל אני מניח שהחשבונות החדשים שאפתח יופיעו גם הם בתפריט.

google tag manager drop down

באותה צורה תוכלו ללכת למסך האדמין ולדפדף בדיוק כמו בגוגל אנליטיקס:

גוגל תג מנג׳ר כמו באנליטיקס

3. ויזואליזציה נחמדה של כל החשבונות שלכם.

נמצא תחת תפריט home. חביב ביותר וניתן לבטל את הצבעים בעזרת הסרת הסימון בצד ימין.

google tag manager new UI

3. מסך הבית של ניהול הקונטיינר

כאן אתם יכולים (1) ליצור תג חדש, (2) להוסיף הערות במידה ואתם רוצים לרשום לעצמכם דגשים חשובים, (3) לצפות בהיסטוריה מפורטת של כל הדברים שנעשו בחשבון (וואו!), (4) ולגשת ללחצני הפאבליש, preview ו-create version.

google tag manager new container view

4. ניהול משתמשים נוח, שינוי הגדרות ו… יבוא/ייצוא!!!

טוב תקשיבו, זה אחד ה-דברים.

הרבה פעמים קרה לי שהייתי צריך לשכפל קונטיינר שלם ולהעביר אותו לחשבון אחר. מה עושים אז?

בעיה. רצינית. ביותר.

מעכשיו תוכלו ללכת לממשק האדמין, לבחור את הקונטיינר המתאים, ללחוץ על export ואז לבחור את הגרסא שאתם רוצים לייצא ו… בום! פשוט תקבלו מערך JSON שאותו תוכלו להעתיק לקובץ טקסט ואותו לייבא.

Screen Shot 2014-10-16 at 10.54.27 PMgoogle tag manager export-import

במקרה שאתם רוצים לתת למשתמש אחר גישה – גם את זה תוכלו לעשות ישירות ממשק האדמין. כמו שאתם רואים אפשר לתת גישה לכל החשבון או רק לקונטיינר אחד (מקביל ל-property בגוגל אנליטיקס).

תוכלו לשים לב שהחלק השלישי בשרשרת (מה שבגוגל אנליטיקס מופיע כ-view, אחרי ה-property) חסר, ולהערכתי גוגל יוסיפו שם בעתיד קטגוריות בצורה שתאפשר לחלק את התגים לפי נושאים כדי שיהיה יותר קל לנהל אותם.

Screen Shot 2014-10-16 at 11.01.11 PM

5. תמיכה במגוון רחב מאוד של תגים צד ג׳

כמו שאתם יכולים לראות, גוגל הרחיבו את התמיכה המובנית בתגים של שירותים צד שלישי, והם מבטיחים שבעתיד תהיה תמיכה גדולה אף יותר.

לאחר הבחירה בסוג התג (גוגל אנליטיקס למשל), ניתן לבחור יוניברסל אנליטיקס או קלאסי, ולאחר מכן לבחור את הטריגר (rule בגרסא הקודמת) שיפעיל את התג הזה.

create new google analytics tag

למשל במקרה הזה בחרתי all pages מכיוון שאני רוצה שהתג יפעל בכל העמודים באתר, אבל אם הייתי רוצה להפעיל אותו רק בעמוד מסוים הייתי צריך לבחור Some Pages ואז היה נפתח לי חלון שבו אני יכול לבחור מבין כל הטריגרים בקטגוריית Pages.

בנוסף, אם תקליקו על Create Exceptions יפתח לכם חלון שיאפשר לכם שוב לבחור מתוך רשימת הטריגרים – אבל הפעם כדי לחסום את ההפעלה של התג (מה שהיה פעם blocking rules).

triggers new google tag manager

יש אפשרות לערוך את הטריגר on the fly, אבל שימו לב שזה ישפיע על כל התגים שמשתמים בטריגר הזה:

choose pages

אתם יכולים לראות שבמקרה הזה אני רואה רק את הטריגרים מסוג Page View, ואם תכנסו לרשימת כל הטריגרים תשימו לב שליד כל אחד מהם כתוב לכם את הסוג שלו. כאשר תבחרו טריגר מסוג מסוים (click, form, page וכד׳) אתם תראו את כל הטריגרים תחת הקטגוריה הזו:

all triggers

6. אין יותר Auto Event Listeners

כמו ששמתם לב, מהיום אין צורך להוסיף event listeners, וגוגל תג מנג׳ר מאזין בברירת מחדל לאירועים כמו קליק, שליחת טופס, או שגיאות JS. אתם רק צריכים להגביל את הטריגר שיפעל רק במקרים מסויימים למשל כאשר הקליק התבצע על אלמנט מסוים או כאשר טופס מסוים נשלח.

כאשר אני לוחץ על new במסך הראשי של הטריגרים (או כאשר אני בוחר טריגר מסוג מסוים בהגדרת התג) נפתח לי מסך שבו אני יכול להגדיר את הטריגר החדש, אבל פה אני שם לב שיש לי רק 3 conditions לבחור, וזה מוביל אותנו לחידוש הבא >

create click trigger גוגל תג מנג׳ר

7. ניתן לבחור באילו variables (מקרו בעבר) תרצו להשתמש

הממשק החדש מגיע עם מספר לא מבוטל של משתנים בילד-אין, אבל כדי לא ליצור בלאגן הוא מאפשר לכם לסמן רק את מה שמעניין אתכם להשתמש בו.

מכיוון שאצלי היו מסומנים רק 3 – אלו המשתנים שיכולתי לבחור במסך הקודם.

variables view

אתם יכולים לראות כאן את כל המקרו המוכרים מהממשק הקודם – event, page url, click id (=element ID), referrer etc, ובנוסף יש לכם אפשרות ליצור משתנים מותאמים אישית בעצמכם.

הרעיון פה הוא שיכול להיות שאין לכם צורך בכל המשתנים, ולכן אתם אמורים לסמן רק מה שמעניין אתכם וזה מה שיופיע לכם כשתבואו ליצור טריגרים חדשים.

8. אפשר להוסיף תת-מיקוד ישירות בתוך הטריגרים

בממשק הישן, ברגע שיצרתם טריגר מסוים (למשל event contains leadSent) הוא החזיר ערך true בכל פעם ש-event היה מכיל את הערך leadSent, וכדי לצמצם אותו עוד יותר הייתם צריכים להוסיף condition ל-rule ולהגיר למשל שה-rule יחזיר true רק אם האיוונט התרחש בעמוד מסוים. (אם אתם רוצים לדעת עוד על איוונטים ו-dataLayer תוכלו לקרוא את הפוסט שלי כאן).

בממשק החדש לעומת זאת, אתם יכולים להוסיף פילטרים מיד אחרי שאתם מגדירים את הטריגר, וזה חוסך מכם את הוספת התנאים הנוספים.

old GTM ui new rule
בממשק הישן
new GTM UI new rule
בממשק החדש

הטריגר שאתם רואים בדוגמא יפעיל את התג בכל פעם ש-event יהיה שווה leadSent, בתנאי שהעמוד בו האירועי מתרחש מכיל someURL.html.

דבר נוסף שכדאי לשים לב זו האפשרות להגדיר את האיוונט בעזרת regex, מה שיכול לחסוך הרבה עבודה במקרים מסוימים.

9. API דנדש

כנראה שהיה כדאי לחכות שנתיים כי ה-API החדש של גוגל תג מנג׳ר מאפשר לשחק עם ההרשאות של היוזרים, וכמובן להוסיף תגים/טריגרים/משתנים בלי להכנס לממשק עצמו, מה שיכול לחסוך המון זמן במיוחד לסוכניות שמנהלות מספר רק של תגים ורוצות לעשות דברים בצורה יותר אוטומטית.

סיכום

ללא כל צל של ספק – הממשק החדש של גוגל תג מנג׳ר מנגיש אותו הרבה יותר למשתמש הממוצע, כזה שלא יודע יותר מדי קוד ורוצה להנות מהיתרונות של מערכת לניהול מתקדם של תגים.

זה עדיין לא מחליף את אנשי ה-IT בחברה שבה אתם עובדים (וטוב שכך), אבל זה בהחלט מקצר מאווווווווווד את הדרך בין שלב התכנון לשלב הביצוע, ואם אתם עוסקים בשיווק אתם בוודאי יודעים שכמעט תמיד יש קצר תקשורתי בין המפתחים לאנשי השיווק וגוגל תג מנג׳ר פותר בדיוק את הבעיה הזו.

פורסם ב: Google Tag Manager
« הקודם
הבא »

אודות שוקי מן


להציג את כל הפוסטים של שוקי מן

2 תגובות

  1. אייל גרשון 17/10/2014 בשעה 11:37 הגב

    כמו תמיד אתה מפציץ בפוסטים סופר איכותיים!! במקומך היית מתרגם לאנגלית ומפרסם, אני לא מצאתי שום דבר ברמה הזאת באנגליתץ

    • Shuki Mann 17/10/2014 בשעה 12:04 הגב

      תודה אחי (:
      בהחלט רעיון טוב

השארת תגובה

ביטול

חיפוש
© כל הזכויות שמורות LIXFIX - Conversion Optimization
גלילה לראש העמוד

קורס אנליטיקס 4 מתנה!

קורס מבוא חינמי שיתן לך את הרקע הדרוש לקראת המעבר לגוגל אנליטיקס 4

ga4 intro comp
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות Accessibility Tools

Accessibility Tools

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • שחור לבןשחור לבן
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות נמוכהניגודיות נמוכה
  • רקערקע
  • קישוריםקישורים
  • פונטיםפונטים
  • איפוס איפוס